Dunlop anunta parteneriatul cu noul GreenGT

Dunlop anunta parteneriatul cu noul GreenGT
Dunlop Motorsport a anuntat ca va dezvolta anvelope pentru noua si revolutionara masina GreenGT H2, care permite sa dea o noua forma viitoarei puteri in motorsport. Performantul producator de anvelope va lucra indeaproape cu echipa care va conduce anvelopele cu tehnologia ce le va conferi aderenta ce va maximiza 'viitoarea putere' a motorsportului.
Distribuie pe Facebook
Lansarea noului GreenGT H2, care va concura in 2013 la cursa de 24 de ore de la Le Mans, este prima masina de curse din lume propulsata cu celule hidrogen combustibil, prezentand tehnologia de propulsie electrica.
Celula cu hidrogen combustibil are potentialul de a creste puterea in viitor in motorsport, iar pentru a maximiza aderenta si pentru a creste eficienta consumului de energie al masinii, anvelopele trebuie sa fie special proiectate dupa reglajele masinii, dupa cum Jean-Felix Bazelin, General Manager al Dunlop Motorsport a explicat:
"Masinile electrice prezinta in momentul de fata cateva provocari designului de anvelope - pentru a face fata surplusului de greutate al masinii, capacitatea de incarcare a anvelopei trebuie sa creasca, iar cresterea eficientei consumului de energie inseamna ca profilul anvelopei va necesita o rezistenta la rulare mai scazuta.
"Caracteristicile unui cuplu motor mare vor avea nevoie de o noua constructie care sa le furnizeze o rigiditate laterala crescuta. Alte provocari pentru Dunlop sunt designul anvelopei care sa optimizeze avantajele unei tehnologii de vectorizare a cuplului, cu diferential activ cu abilitatea de a varia cantitatea de putere trimisa catre roti. In timp ce suspensia poate fi folosita pentru a controla raspunsul masinii, vectorizarea cuplului se concentreaza pe stabilitatea masinii.
"Aceasta inseamna ca echilibrul masinii poate fi controlat pe diferite piste, suprafete si tipuri de viraj. De aceea compusul anvelopei va fi preparat pentru a se potrivi unei masini individuale. Pentru a controla temperatura anvelopei si gradul de uzura, va exista posibilitatea de a folosi un compus mai moale decat cel pentru o masina conventionala. De asemenea, dupa cum Dunlop a reusit deja in cazul celor mai recente anvelope de strada ale sale, anvelopa concept BluResponse AA, o reducere a rezistentei la rulare va maximiza eficienta masinii."
Implicarea Dunlop alaturi de constructorii GreenGT H2 semnaleaza startul unui program de design specific anvelopelor pentru a spori performanta si manevrabilitatea masinilor electrice, dandu-le posibilitatea de a rula mai mult cu mai putina energie consumata in timp ce aderenta si performanta sunt maximizate.

"Suntem incantati sa fim implicati in dezvoltarea unei anvelope pentru prima masina pe baza de celule de hidrogen combustibil care va lua startul la Le Mans. Expertiza tehnica bogata a Dunlop si succesele sale din motorsport pe care le inregistreaza de mai bine de 125 de ani inseamna ca stiinta si cunoasterea noastra se vor dovedi inestimabile in provocarea de a produce designul anvelopei viitorului. Obiectivul este similar cu cel obtinut deja in cazul anvelopei noastre de strada Dunlop BluResponse AA, care are Gradul A la aderenta si Gradul A la eficienta energetica."

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 24 August 2012