Echipa Dacia Sandriders, pregatita pentru primul sau raliu in Africa de Sud

Echipa Dacia Sandriders, pregatita pentru primul sau raliu in Africa de Sud
A treia etapa a sezonului 2025 marcheaza debutul W2RC in Africa de Sud, dar si o revenire pe continentul african, unde Dacia Sandriders a obtinut prima lor victorie in octombrie anul trecut la Raliul Marocului, evenimentul decisiv al sezonului 2024.
Trimite unui prieten

Echipa ajunge la Sun City, punctul de plecare al acestei etape mult asteptate, dupa o victorie in palmares: Abu Dhabi Desert Challenge din februarie, castigata de Nasser Al- Attiyah si Edouard Boulanger dupa cinci zile de competitie intensa in desert.

Acest rezultat l-a propulsat pe qatarezul Nasser Al-Attiyah in fruntea clasamentului provizoriu al pilotilor W2RC, in timp ce francezul Edouard Boulanger conduce clasamentul copilotilor. Dacia Sandriders ocupa locul al doilea in clasamentul constructorilor.

Participarea la raliul sud-african este o premiera pentru echipa, care anterior a concurat doar la evenimente in desert. Acest nou format, care combina trasee pe macadam si drumuri de pamant, alternand portiuni de savana cu zone pietroase de munte, reprezinta o etapa cheie pentru progresul echipei Dacia Sandriders in cea mai exigenta disciplina din sportul cu motor si o provocare pe care echipa este nerabdatoare sa o accepte.

Aceasta configuratie unica a traseului a avut un rol important in strategia de abordare a cursei de 2.759 km.

Directorul echipei, Tiphanie Isnard, explica: „Suntem foarte incantati sa descoperim aceasta noua etapa a Campionatului Mondial de Rally-Raid. Am muncit din greu pentru a ne pregati pentru acest eveniment, care prezinta un profil complet diferit fata de ceea ce am experimentat pana acum. Intrucat nu am mai concurat niciodata in Africa de Sud si nu vom putea efectua teste in acea zona decat cu cateva zile inainte de start, abordam acest raliu cu multa prudenta. Vom fi pe terenul de joc al celor de la Toyota si stim ca vor fi formidabili. Obiectivul ramane sa consolidam pozitia lui Nasser si Edouard in clasamentul pilotilor si copilotilor si sa ne consolidam pozitia in randul constructorilor. Dar, mai presus de toate, vrem sa castigam experienta pe acest tip de teren, aducand cele doua Dacia Sandrider ale noastre la linia de sosire.”

Traseul, pe scurt

Avand ca punct de plecare Sun City, la 140 de kilometri nord-vest de Johannesburg, Raliul Safari din Africa de Sud va debuta luni, 19 mai, cu un prolog de 25 de kilometri. Prima etapa, o bucla la sud-vest de bivuacul din Sun City, se va desfasura marti, 20 mai, pe un traseu de 571 de kilometri, din care 285 de kilometri contra cronometru. A doua etapa, la sud-vest de Sun City, va avea loc miercuri, 21 mai, si va marca prima parte a etapei maraton, cu un traseu de 418 kilometri pana la tabara unde echipajele vor petrece noaptea. Raliul se va relua joi, 22 mai, cu etapa a 3-a, cea de-a doua parte a etapei maraton, cu o lungime de 537 de kilometri. Etapa a 4-a, care va avea loc in apropierea granitei sud-africane cu Botswana, se va desfasura vineri, 23 mai. Traseul, in lungime de 698 de kilometri va fi o bucla cu punct de plecare si de sosire in Sun City. Etapa decisiva, care va avea loc sambata, 24 mai, langa Sun City, se va desfasura pe o distanta de 290 de kilometri, inclusiv 218 kilometri contra cronometru. Desi vremea in luna mai este in general uscata in nord-vestul Africii de Sud, sunt posibile ploi usoare, in timp ce temperatura ambientala variaza intre 5°C dimineata si noaptea si 26°C in timpul zilei.

Echipa Dacia Sandriders, pregatita pentru primul sau raliu in Africa de Sud

Informatii despre pregatirea tehnica

Philip Dunabin, director tehnic, detaliaza adaptarile aduse modelului Dacia Sandrider pentru a face fata acestei noi provocari:

„Avem putine informatii despre acest eveniment, dar stim ca terenul va fi variat, cu zone cu vegetatie densa care pot deteriora caroseria si parbrizul. Exista, de asemenea, riscul aparitiei vadurilor adanci in cazul in care va ploua torential.

Am adaugat elemente de protectie in fata pentru a proteja parbrizul si a preveni blocarea crengilor intre plafon si stalpi.

Am modificat pasajele rotilor din fata pentru a limita daunele cauzate de vegetatie, o problema pe care am intalnit-o si la startul Raliului Dakar.

A fost adaugat un nou sistem de admisie a aerului, cu o extensie de fiecare parte a montantilor fata, pentru a alimenta filtrul de aer situat chiar in spatele capotei.

In partea din spate, am indepartat portbagajul original pentru a adopta un design mai rafinat, fidel esteticii Dacia.

Intrucat etapele au loc la altitudini cuprinse intre 1.000 si 1.500 de metri deasupra nivelului marii, am facut o serie de modificari la nivelul motorului pentru a asigura o putere optima.

In cele din urma, am ranforsat arborii de transmisie longitudinali din fata cu elemente noi, mai bine dimensionate”.

Declaratii

Nasser Al-Attiyah (Qatar), Pilot, Dacia Sandriders

„Chiar daca este un teren nou pentru Sandrider, abordam acest raliu cu incredere. Echipa a facut o treaba excelenta pregatindu-se pentru acest eveniment, care nu va fi usor. Dupa victoria noastra de la Abu Dhabi, eu si Edouard suntem lideri in campionat, iar obiectivul nostru principal este sa mentinem aceasta pozitie la jumatatea sezonului. Am avut deja ocazia sa testez circuitele sud-africane si astept cu nerabdare sa descopar acest nou parcurs. De asemenea, vreau sa demonstrez ca Dacia Sandrider se comporta bine si in afara desertului, pe teren mixt precum cel pe care il vom intalni aici.”

Sebastien Loeb (Franta), Pilot, Dacia Sandriders

„Am fost deja in Africa de Sud in cadrul Campionatului Mondial de Rallycross, dar nu-mi va fi de mare folos aici! Ca si in Kenya, terenul va fi accidentat si solicitant. Scopul meu este clar: dupa doua abandonuri, vreau sa merg pana la capat. De asemenea, vreau sa reproduc nivelul nostru de performanta din Orientul Mijlociu, evitand in acelasi timp greselile care ne-au tinut pe loc in primele doua runde. Nivelul W2RC este intotdeauna foarte ridicat, iar multe echipaje cunosc deja acest raliu. Daca vom termina, va fi deja un rezultat bun.”

Componenta echipei Dacia Sandriders

#200 : Nasser Al- Attiyah (QAT) / Edouard Boulanger (FRA)

#219 : SEbastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL)

Cifra cheie

2.759 km: Distanta totala a traseului Raliului Safari din Africa de Sud, 2025.

Echipa Dacia Sandriders, pregatita pentru primul sau raliu in Africa de Sud

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (6) Poze Echipa Dacia Sandriders, pregatita pentru primul sau raliu in Africa de Sud
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 14 Mai 2025