Echipajul Loeb & Boulanger, pe locul trei in competitia de Rally-Raid a Portugaliei

Dupa ce au incheiat cu al doilea cel mai bun timp in ultima etapa, desfasurata duminica, 28 septembrie, in jurul Lisabonei, Nasser Al-Attiyah si Fabian Lurquin au urcat in clasament de pe locul sapte pe cinci. Pilotul din Qatar a obtinut astfel puncte esentiale in lupta sa pentru al doilea titlu consecutiv in Campionatul Mondial FIA de Rally-Raid (W2RC).
Cristina Gutierrez si Pablo Moreno au luat startul in etapa a cincea de pe pozitia a cincea in clasamentul general. Din pacate, un pneu deteriorat le-a afectat evolutia, iar echipajul spaniol a incheiat raliul pe locul sapte. Pentru Cristina si Pablo, care nu mai concurasera din luna ianuarie, de la Dakar, rezultatul obtinut ramane o performanta remarcabila.
Sebastien Loeb obtine al doilea podium consecutiv in W2RC, la prima sa cursa alaturi de noul copilot Edouard Boulanger. Acesta a fost anterior navigatorul lui Nasser Al-Attiyah, inainte de a face schimb de roluri cu Fabian Lurquin, ca parte a strategiei echipei de a optimiza competitivitatea.
Competitia de Rally-Raid din Portugalia a inceput excelent pentru Nasser Al-Attiyah, care a castigat prologul de marti. Totusi, parcursul sau a fost afectat de penalizari, de un incident de parcurs si de probleme la sistemul de franare. Chiar si asa, locul cinci obtinut ii permite sa ramana lider in clasamentul W2RC, desi avansul sau s-a redus la doar noua puncte, cu o singura etapa ramasa – Rally-ul Marocului, programat luna viitoare. Dacia Sandriders ocupa locul secund in clasamentul constructorilor W2RC.
Sebastien Loeb a pierdut timp pretios in etapa a doua, dupa ce a avariat bratul superior spate-dreapta al vehiculului Dacia Sandrider, in urma unui impact cu un copac. A revenit insa spectaculos, castigand etapa a treia – a zecea victorie de etapa pentru Dacia Sandriders in W2RC – si urcand pe locul trei in clasamentul general in etapa a patra, desfasurata sambata, in timp ce Nasser Al-Attiyah a incheiat cu cel mai bun timp al zilei.
Asemenea debutului de sezon de la Raliul Dakar, Cristina Gutierrez si Pablo Moreno au jucat un rol esential de sprijin, oprindu-se de doua ori pentru a-si ajuta colegii de echipa, Nasser Al-Attiyah si Sebastien Loeb, dupa ce acestia au intampinat dificultati in urma unor incidente distincte in etapa a doua.
Problemele intampinate la sistemul de franare si deteriorarea anvelopelor au dus la intarzieri care au afectat rezultatul final, insa echipajul condus de Cristina Gutierrez a reusit sa incheie competitia pe locul sapte.
„A fost primul nostru raliu in Portugalia, iar terenul s-a dovedit a fi extrem de dificil. Sincer, nu ne asteptam sa fie atat de solicitant, mai ales in privinta franelor”, a declarat Tiphanie Isnard, directoarea echipei Dacia Sandriders. „Sunt foarte mandra de echipa – a reactionat rapid pentru a remedia problemele, pastrand in acelasi timp un spirit excelent. Am obtinut una dintre cele mai bune performante ale noastre, cu doua victorii de etapa si o frumoasa clasare pe locul cinci pentru Cristina, asa ca este un rezultat foarte bun pentru echipa. Nasser ramane lider in clasamentul general, si chiar daca nu am castigat raliul, am invatat multe si vom reveni mai puternici.”
Cum s-a derulat duelul pentru victorie in ultima etapa
Etapa a cincea, cu startul si sosirea in Lisabona, s-a derulat in zonele impadurite din jurul capitalei portugheze pe un teren nisipos, dar compact. Dupa ce au castigat sambata etapa a patra, Nasser Al-Attiyah si copilotul sau belgian Fabian Lurquin au fost primii care au abordat ultimii 103 kilometri cronometrati.
Desi au avut dezavantajul de a deschide traseul in fata urmaritorilor, echipajul cu numarul 200 al Dacia Sandrider parea indreptat spre o a doua victorie de etapa, insa a fost devansat in ultimele kilometri.
In spatele lor, echipajul 100% francez Loeb/Boulanger a incheiat cu al patrulea timp al zilei in etapa a cincea, consolidandu-si astfel locul trei in clasamentul general.
La randul lor, spaniolii Gutierrez si Moreno, care porneau cu sanse reale la locul cinci, au retrogradat pe pozitia a saptea dupa o pana care i-a plasat cu al 18-lea timp al zilei.
Declaratii ale pilotilor Dacia Sandriders
Nasser Al-Attiyah (Qatar), Pilot, Dacia Sandriders
„A fost o cursa foarte dificila pentru prima noastra participare aici cu Dacia Sandrider. Am invatat multe, dar rezultatele din ultimele doua-trei zile arata ca am crescut in forta. Suntem foarte fericiti ca pastram pozitia de lider in clasament si vom face tot posibilul sa o mentinem in ultima etapa din Maroc. Felicitari intregii echipe – sa vedem toate cele trei masini la sosire este o mare satisfactie.”
Cristina Gutierrez (Spania), Pilot, Dacia Sandriders
„Sunt foarte fericita sa revin in competitie si sa fiu din nou alaturi de echipa. Pentru mine era important sa ma simt din nou competitiva si sa impartasesc aceasta experienta cu toti. Suntem multumiti de rezultat – am incheiat pe o pozitie buna, ne-am bucurat de probe si am regasit un ritm bun pentru cursele viitoare. A fost o satisfactie sa vad intreaga echipa – mecanici, ingineri – lucrand impreuna cu acelasi spirit. Ultima etapa a fost putin frustranta din cauza unei pene si a timpului pierdut, dar per ansamblu am facut o treaba excelenta si am reusit sa ne ajutam colegii. Suntem foarte mandri si vreau sa felicit pe toata lumea.”
Sebastien Loeb (Franta), Pilot, Dacia Sandriders
„Este un rezultat bun. Am facut o mica greseala in ziua a doua, care a dus la ruperea unui brat de suspensie. Cu 15 minute pierdute, era greu de anticipat ce va urma. Apoi am mers foarte bine, masina a functionat perfect si am reusit sa recuperam timp. In final, incheiem pe locul trei, iar sa terminam acest raliu pe podium este o mare satisfactie. Astazi nu aveam nimic de castigat sau de pierdut, asa ca ne-am bucurat pur si simplu de proba.”
Edouard Boulanger (Franta), Copilot, Dacia Sandriders
„Colaborarea cu Seb a functionat foarte bine si a fost o alegere inspirata sa incepem sa lucram impreuna la aceasta cursa din Portugalia, care probabil se apropie cel mai mult de ceea ce el cunostea din WRC. Mi-a cerut mai multa precizie si acuratete in modul in care ii transmit notele, iar pentru mine a fost un exercitiu bun sa merg in aceasta directie inainte de Maroc, unde vom fi in desert deschis si poate va fi invers – el se va apropia mai mult de stilul meu de navigare. Aceasta prima etapa impreuna a decurs foarte bine. Am avut doar cateva probleme care ne-au incetinit, dar ritmul a fost bun si am putut lupta pentru primele pozitii. Am castigat o etapa impreuna si am incheiat pe locurile doi si patru. Astept cu nerabdare etapa din Maroc, care este mai mult o proba de cross-country. Nu puteam spera la un inceput mai bun – desigur, ne-am fi dorit o cursa fara incidente, dar ce e mai important abia urmeaza.”
Momentele cheie ale Competitiei de Rally-Raid a Portugaliei
Etapa 1 (Grandola–Grandola, 24 septembrie)
Castigatori ai prologului, Nasser Al-Attiyah si Fabian Lurquin erau pregatiti sa incheie prima etapa a competitiei de Rally-Raid a Portugaliei pe locul secund, insa penalizarile de timp i-au retrogradat pe pozitia a opta.
Al doilea echipaj Dacia Sandriders care a luat startul la Grandola, format din Sebastien Loeb si Edouard Boulanger, a incheiat pe locul sase dupa o zi petrecuta pe trasee de pietris si pamant, rapide si sinuoase. Desi praful nu le-a creat mari probleme la inceput, Loeb a declarat ca a pierdut timp cand s-a apropiat de un concurent intarziat din cauza unei pene.
Pentru prima lor cursa W2RC de la Raliul Dakar din ianuarie, Cristina Gutierrez si Pablo Moreno au luat startul de pe pozitia a 12-a. Dornici sa acumuleze experienta si incredere la volanul Dacia Sandrider, spaniolii au incheiat prima zi pe un solid loc noua.
Etapa a 2-a (Grandola–Badajoz, 25 septembrie)
A doua zi a fost una dificila pentru Dacia Sandriders. Cristina si copilotul sau Pablo Moreno s-au oprit pentru a-si ajuta colegii, demonstrand un spirit sportiv remarcabil si o colaborare exemplara.
Nasser Al-Attiyah si Fabian Lurquin se aflau printre liderii etapei, insa o greseala rara i-a blocat pe un bolovan masiv la kilometrul 200, timp de cateva minute, pana cand Gutierrez si Moreno au intervenit pentru a-i ajuta.
Sebastien Loeb si Edouard Boulanger au fost nevoiti sa se opreasca dupa 57 de kilometri, din cauza avarierii bratului spate-dreapta, in urma unui impact cu un copac in timp ce incercau sa recupereze fata de lideri.
Gutierrez si Moreno au intervenit din nou, ajutand la inlocuirea piesei, iar Loeb si Boulanger au putut continua cursa dupa o intarziere de aproximativ 10 minute.
Dupa cele doua opriri pentru a-si sprijini colegii, Gutierrez si Moreno au ajuns la bivouacul din Badajoz, oras din Spania natala, pe locul 12, dupa ce problemele la frane si un pneu deteriorat in ultimii 30 de kilometri le-au afectat suplimentar timpul.
Etapa a 3-a (Badajoz–Badajoz, 26 septembrie)
Sebastien Loeb si Edouard Boulanger au adus o noua victorie pentru Dacia Sandriders, impunandu-se in etapa a treia si urcand pe locul patru in clasamentul general.
Performanta lor este cu atat mai impresionanta cu cat Dacia Sandrider nr. 219 a fost incetinita de trena de praf a unui concurent si a fost nevoita sa se opreasca cu 30 de kilometri inainte de sosire pentru schimbarea unui pneu deteriorat in urma unui impact cu un bolovan.
Ziua spaniola s-a incheiat cu a zecea victorie de etapa W2RC pentru echipa.
Frustrarea a fost insa prezenta pentru Nasser Al-Attiyah si Fabian Lurquin. Cei mai rapizi la kilometrul 35, au pierdut ulterior timp din cauza problemelor la frane si au incheiat ziua pe locul zece in clasamentul general.
Cristina Gutierrez si Pablo Moreno au urcat patru pozitii, de pe locul 12 pe 8, in ciuda dificultatilor cu sistemul de franare in conditii solicitante.
Etapa a 4-a (Badajoz–Lisabona, 27 septembrie)
Echipa Dacia Sandriders a stralucit in penultima zi, reusind un rezultat exceptional – un „1-2” in etapa a patra. Pe traseul derulat intre Badajoz, in Spania, si Lisabona, cele trei echipaje au facut dovada unei mobilizari exemplare, clasandu-se toate in top 5.
Nasser Al-Attiyah si Fabian Lurquin au castigat speciala, Sebastien Loeb si Edouard Boulanger au ocupat locul secund, urcand pe podiumul provizoriu, iar Cristina Gutierrez si Pablo Moreno au completat topul 5.
In ajunul ultimei etape, Gutierrez si Moreno au urcat de pe locul 8 pe 5 in clasamentul general, iar Al-Attiyah si Lurquin au avansat de pe 10 pe 7.
Clasament provizoriu (neoficial) – Etapa a 5-a
Traseu Lisabona-Lisabona
Distanta probei speciale: 103 km
Distanta traseului de legatura: 184 km
Distanta totala: 287 km
2: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Fabian Lurquin (BEL), 1h00m42s
4: Sebastien Loeb (FRA)/Edouard Boulanger (FRA), 1h00m48s
18: Cristina Gutierrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), 1h04m38s
Clasament general provizoriu (neoficial) dupa ultima etapa
3. Sebastien Loeb / Edouard Boulanger +10m05s
5. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Fabian Lurquin (BEL), +24m13s
7. Cristina Gutierrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), +26m30s
Campionatul Mondial de Rally-Raid / Top 3 clasament piloti
1. Nasser Al-Attiyah – 140 puncte
2. Henk Lategan – 131 puncte
3. Lucas Moraes – 130 puncte
Cifra zilei – Competitia de Rally-Raid a Portugaliei
3 – Odata cu locul trei obtinut de Sebastien Loeb si Edouard Boulanger in Portugalia, Dacia Sandriders reuseste al treilea podium consecutiv in Campionatul Mondial FIA de Rally-Raid.
Urmeaza:
Raliul Marocului, desfasurat intre 13 si 17 octombrie, cu prologul in data de 12 octombrie, va fi etapa decisiva a Campionatului Mondial FIA de Rally-Raid 2025. Cu startul din orasul Fès si baza in jurul orasului-oaza Erfoud, in inima desertului Sahara, cea de-a 26-a editie a competitiei va acoperi un traseu de 2.998 kilometri, dintre care 1.477 kilometri cronometrati.
-
Jante aliaj 16 zoll marca rial gama hyundai, mazda. kia, dacia... 1250 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801868953 826592-0003 826592-5003s gtc4502bknv garrett turbo... 5000 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Far stanga toyota auris 81150-02e21 8115002e21 / 89907727 460 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
9821588580 9821589080 t81666b valeo compresor aer condiționat... 2500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
Pompa abs 34516758801 / 3451 6758801 / 3451-6758801 /... 1100 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Se ofera spre vanzare piese provenite de la un opel zafira 2.0...
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
0445010305 55237688 bosch pompa inalta presiune alfa romeo... 1000 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
55585167 95522282 295050-1660 dcri301660 denso injector opel... 750 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Oglinda stanga skoda octavia 2 2004-2008 200 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama opel astra h, vectra,... 1000 Lei
Panou comanda ac opel astra g ( 1998-2007 ) 100 Lei
-
0445010577 cv2q9a543aa bosch pompa inalta presiune ford b-max... 750 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
5801726411 7.05499.02.0 fpt iveco supapa frână motor case ih... 2500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll originale opel astra h 1000 Lei
Vw passat 2.0 2017 12000 €
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei


