Huff este noul campion mondial WTCC

Chevrolet incheie sezonul cu un total de peste 1.000 de puncte, obtinand doua, respectiv trei locuri pe podium in cele doua curse.
Trimite unui prieten
Rob Huff a castigat titlul de campion mondial la categoria Piloti in cadrul Campionatului Mondial de Turisme 2012 in runda finala sustinuta pe traseul sinuos de la Macao, unde Chevrolet a incheiat sezonul cu un punctaj fara precedent, de 1.025 de puncte, obtinand doua, respectiv trei locuri pe podium in cele doua curse.
Huff a obtinut primul sau titlu de campion mondial WTCC la categoria Piloti, dar a avut emotii pana in ultima clipa a celei de-a doua curse dupa ce a facut o greseala atipica in prima cursa, o greseala care l-a fortat sa abandoneze si sa amane sarbatorirea victoriei pana in ultimul tur.
Intreaga echipa a avut o zi incitanta si emotionanta. Yvan Muller si Alain Menu au ocupat primul, respectiv al doilea loc in cursa 1, iar elvetianul care a adus marcii Chevrolet prima victorie WTCC in anul 2006 a inregistrat ultima victorie pentru echipa si a luat laurii in cursa 2, clasandu-se inaintea pilotilor Huff si Muller.
Huff, care a ocupat locul 3 in 2010 si locul 2 in 2011, a incheiat sezonul cu un total de 413 puncte. Acesta a fost urmat de Alain Menu, cu 401 puncte, si Yvan Muller, cu 393 puncte. Este cel de-al treilea titlu consecutiv la categoria Piloti castigat de Chevrolet si autovehiculele de curse Cruze ale echipei RML, dupa cel de-al treilea titlu la categoria Constructori obtinut la Suzuka, Japonia.
Chevrolet a inregistrat un record istoric, fiind primul constructor din toate timpurile care a depasit pragul de 1.000 de puncte, incheind sezonul cu 1.025 de puncte si clasandu-se inaintea BMW (650) si SEAT (617).
Evolutia lui Darryl O'Young, pilot independent, care a obtinut puncte valoroase in ambele curse la volanul unui model Bamboo Engineering Cruze, a reprezentat un final cum nu se poate mai bun pentru Chevrolet.
Cursele de duminica au fost pline de suspans si accidente. Muller a avut un start de exceptie in cursa 1, ajungand la primul viraj inaintea pilotilor din pole position, Huff si Menu. Britanicul a reusit sa-l depaseasca pe Muller in turul 4, la virajul Lisabona, dar a condus cursa doar cateva minute, dupa care a lovit parapetul pe portiunea Pariol, autovehiculul sau Cruze fiind astfel avariat, iar Huff obligat sa abandoneze.
Intre timp, Muller si Menu se bateau pentru victorie in fruntea cursei. Cei doi au intrat in contact, dar elvetianul a reusit sa evite barierele si in cele din urma sa treaca linia de finis inaintea coechipierului sau.
In cursa 2, Menu a avut un start exceptional din pozitia P8 si a preluat conducerea rapid, mentinandu-se pe primul loc pana la final. Huff a incheiat cursa pe locul 2, dupa ce i-a intrecut rand pe rand pe cei dinaintea sa. I-a evitat la milimetru pe Oriola (SEAT) si Michelisz (BMW), cei doi piloti independenti ruland foarte strans in ultimele tururi. Muller a ocupat locul al 3-lea, dupa ce a fost implicat intr-un incident cu MacDowall. A fost necesara interventia safety car-ului in urma a doua incidente.
Cursa de la Macao a fost ultima participare a marcii Chevrolet la Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), dupa o calatorie extraordinara de opt ani, care a adus cate trei titluri WTCC la categoriile Constructori si Piloti si un numar impresionant de 68 de curse castigate.
COMENTARII
Rob Huff (cursa 1: neterminata/cursa 2: locul 2): "Ce zi incredibila! Mi-am creat singur probleme in cursa 1 cand am lovit un parapet, cred ca vroiam sa pastrez suspansul pana in ultimul moment. A fost o greseala stupida care ar fi putut sa ma coste mult.
"Baietii au facut o treaba extraordinara, reparand masina pentru cursa 2 si trebuie sa multumesc tuturor mecanicilor, inclusiv echipelor lui Alain si Yvan, care si-au adus de asemenea contributia. Este dovada unui spirit de echipa de exceptie.
"Intervalul de timp dintre cele doua curse a fost cu adevarat lung si ingrozitor. Am preferat sa raman in masina si sa reflectez la lucrurile pe care nu trebuia sa le repet. Din fericire, lucrurile au decurs bine in cursa 2. La inceput am fost pe locul 7, pozitie insuficienta pentru a obtine titlul de campion. Mi-am pastrat calmul si am trecut rand pe rand de cei din fata mea, incheind cursa pe locul 2.
"M-am speriat putin cu doua tururi inainte de final, cand Michelisz si Oriola s-au ciocnit in fata mea in virajul Lisabona. Am evitat milimetric ciocnirea cu Oriola.
"Va mai trece un timp pana cand voi realiza ca sunt noul campion mondial. Cred ca este ceva de care devii constient incet-incet. Este finalul perfect al unei aventuri incredibile. Chevrolet si RML au pariat pe mine cu opt ani in urma si sper ca astazi am dovedit ca au avut dreptate sa ma sustina."
Alain Menu (cursa 1: locul 2/cursa 2: locul 1): "Este extraordinar sa treci primul linia de finis. Intr-un fel, pot spune ca am incheiat un ciclu. In 2006, am castigat prima cursa pentru Chevrolet pe circuitul de la Brands Hatch (Marea Britanie), iar acum ultima* si ne luam adio de la WTCC cu locurile 1, 2 si 3; este extraordinar.
"Bineinteles ca sunt un pic dezamagit ca am pierdut titlul mondial la categoria Piloti la o distanta de cateva puncte, dar asa sunt cursele. Stiam ca trebuie sa castig ambele curse pentru a avea o sansa si am fost foarte aproape*
"Am facut o treaba buna ocupand locul 2 in cursa 1 si castigand cursa 2. Am luptat din greu, fara sa ma gandesc la ce se intampla in urma mea, deoarece nu detineam controlul asupra cursei colegilor mei de echipa.
"Per ansamblu, am avut un sezon bun si sunt foarte multumit de ce am realizat. Inca este greu sa realizez ca totul s-a incheiat; in mod sigur vom fi tristi maine, dar in seara aceasta vom avea cu siguranta o petrecere grozava."
Yvan Muller (cursa 1: locul 1/cursa 2: locul 3) "Din colectia mea lipsea o medalie de bronz la WTCC, iar acum o am* Cu siguranta, as fi preferat alt rezultat, dar stiam ca va fi greu sa castig campionatul dupa Shanghai.
"Uneori castigi, alteori pierzi, si trebuie sa accepti situatia. Vreau sa il felicit pe Rob pentru titlul castigat, il merita din plin. Cursa 1 a fost buna pentru mine. Am fost fericit ca am castigat cursa de la Macao pentru prima data in cariera. In cursa 2 a fost acel incident cu Alex MacDowall; a ratat apexul in virajul Mandarin, cel mai rapid dintre toate, si eram prea aproape pentru a putea face ceva sa il evit. Imi pare rau, dar ma bucur ca este OK.
"A fost o experienta nemaipomenita pe care am trait-o alaturi de Chevrolet in ultimii trei ani si voi pastra amintiri grozave din aceasta perioada."
Ron Hartvelt (manager de proiect WTCC): "A fost o zi extrem de emotionanta si nici nu ne puteam dori rezultate mai bune. Am dat dovada inca o data de un spirit de echipa remarcabil, in special atunci cand a trebuit sa reparam autovehiculul lui Rob intr-un interval de timp foarte scurt, dupa cursa 1.
"Nu putem decat sa ne mandrim cu realizarile echipei si modul in care au fost indeplinite. Este finalul perfect al unui proiect incredibil."
Vijay Iyer (Director de comunicare, Chevrolet Europe): "As dori sa multumesc pilotilor nostri si tuturor celor de la RML pentru realizarile de exceptie, angajamentul si spiritul de echipa demonstrate pe parcursul acestui weekend, al intregului sezon si in timpul celor opt ani de prezenta a Chevrolet la WTCC.
"Castigarea locurilor 1, 2 si 3 simbolizeaza in mod foarte clar experienta extraordinara pe care am trait-o noi, toti cei implicati in acest proiect. A fost un program fantastic pentru Chevrolet, care a insemnat mult pentru marca noastra, si ne luam la revedere de la WTCC cu un sentiment de mandrie pentru tot ce am realizat."
REZULTATELE CURSEI 1 DE LA MACAO (9 tururi)
1. Y Muller Chevrolet Cruze 23'08''977
2. A Menu Chevrolet Cruze + 0''915
3. T Monteiro Honda Civic S2000 + 1''297
4. G Tarquini SEAT Leon WTCC + 1''967
5. O'Young Chevrolet Cruze +11''519
9 A MacDowall Chevrolet Cruze +1'16''524
R Huff nu a Chevrolet Cruze 4 tururi (defectiuni in urma unui accident)
terminat cursa
REZULTATELE CURSEI 2 DE LA MACAO (11 tururi)
1. A Menu Chevrolet Cruze 35'36''096
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0''320
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 0''889
4. T Monteiro Honda Civic S2000 + 9''015
5. D O'Young Chevrolet Cruze + 9''786
A MacDowall nu Chevrolet Cruze, 3 tururi (accident)
a terminat cursa
CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA PILOTI DUPA 24 DE CURSE
1. Huff (Chevrolet), 413; 2. Menu (Chevrolet), 401; 3. Muller (Chevrolet), 393; 4. Tarquini (SEAT), 252; 5. Coronel (BMW), 207; * 11. MacDowall (Chevrolet), 68; * 14. O'Young (Chevrolet), 37; *16. Nykjaer (Chevrolet), 20; * 19. Rydell (Chevrolet), 14
CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA CONSTRUCTORI DUPA 24 DE CURSE
1. Chevrolet, 1.025 puncte; 2. BMW, 650; 3. SEAT, 617.
Huff a obtinut primul sau titlu de campion mondial WTCC la categoria Piloti, dar a avut emotii pana in ultima clipa a celei de-a doua curse dupa ce a facut o greseala atipica in prima cursa, o greseala care l-a fortat sa abandoneze si sa amane sarbatorirea victoriei pana in ultimul tur.
Intreaga echipa a avut o zi incitanta si emotionanta. Yvan Muller si Alain Menu au ocupat primul, respectiv al doilea loc in cursa 1, iar elvetianul care a adus marcii Chevrolet prima victorie WTCC in anul 2006 a inregistrat ultima victorie pentru echipa si a luat laurii in cursa 2, clasandu-se inaintea pilotilor Huff si Muller.
Huff, care a ocupat locul 3 in 2010 si locul 2 in 2011, a incheiat sezonul cu un total de 413 puncte. Acesta a fost urmat de Alain Menu, cu 401 puncte, si Yvan Muller, cu 393 puncte. Este cel de-al treilea titlu consecutiv la categoria Piloti castigat de Chevrolet si autovehiculele de curse Cruze ale echipei RML, dupa cel de-al treilea titlu la categoria Constructori obtinut la Suzuka, Japonia.
Chevrolet a inregistrat un record istoric, fiind primul constructor din toate timpurile care a depasit pragul de 1.000 de puncte, incheind sezonul cu 1.025 de puncte si clasandu-se inaintea BMW (650) si SEAT (617).
Evolutia lui Darryl O'Young, pilot independent, care a obtinut puncte valoroase in ambele curse la volanul unui model Bamboo Engineering Cruze, a reprezentat un final cum nu se poate mai bun pentru Chevrolet.
Cursele de duminica au fost pline de suspans si accidente. Muller a avut un start de exceptie in cursa 1, ajungand la primul viraj inaintea pilotilor din pole position, Huff si Menu. Britanicul a reusit sa-l depaseasca pe Muller in turul 4, la virajul Lisabona, dar a condus cursa doar cateva minute, dupa care a lovit parapetul pe portiunea Pariol, autovehiculul sau Cruze fiind astfel avariat, iar Huff obligat sa abandoneze.
Intre timp, Muller si Menu se bateau pentru victorie in fruntea cursei. Cei doi au intrat in contact, dar elvetianul a reusit sa evite barierele si in cele din urma sa treaca linia de finis inaintea coechipierului sau.
In cursa 2, Menu a avut un start exceptional din pozitia P8 si a preluat conducerea rapid, mentinandu-se pe primul loc pana la final. Huff a incheiat cursa pe locul 2, dupa ce i-a intrecut rand pe rand pe cei dinaintea sa. I-a evitat la milimetru pe Oriola (SEAT) si Michelisz (BMW), cei doi piloti independenti ruland foarte strans in ultimele tururi. Muller a ocupat locul al 3-lea, dupa ce a fost implicat intr-un incident cu MacDowall. A fost necesara interventia safety car-ului in urma a doua incidente.
Cursa de la Macao a fost ultima participare a marcii Chevrolet la Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), dupa o calatorie extraordinara de opt ani, care a adus cate trei titluri WTCC la categoriile Constructori si Piloti si un numar impresionant de 68 de curse castigate.
COMENTARII
Rob Huff (cursa 1: neterminata/cursa 2: locul 2): "Ce zi incredibila! Mi-am creat singur probleme in cursa 1 cand am lovit un parapet, cred ca vroiam sa pastrez suspansul pana in ultimul moment. A fost o greseala stupida care ar fi putut sa ma coste mult.
"Baietii au facut o treaba extraordinara, reparand masina pentru cursa 2 si trebuie sa multumesc tuturor mecanicilor, inclusiv echipelor lui Alain si Yvan, care si-au adus de asemenea contributia. Este dovada unui spirit de echipa de exceptie.
"Intervalul de timp dintre cele doua curse a fost cu adevarat lung si ingrozitor. Am preferat sa raman in masina si sa reflectez la lucrurile pe care nu trebuia sa le repet. Din fericire, lucrurile au decurs bine in cursa 2. La inceput am fost pe locul 7, pozitie insuficienta pentru a obtine titlul de campion. Mi-am pastrat calmul si am trecut rand pe rand de cei din fata mea, incheind cursa pe locul 2.
"M-am speriat putin cu doua tururi inainte de final, cand Michelisz si Oriola s-au ciocnit in fata mea in virajul Lisabona. Am evitat milimetric ciocnirea cu Oriola.
"Va mai trece un timp pana cand voi realiza ca sunt noul campion mondial. Cred ca este ceva de care devii constient incet-incet. Este finalul perfect al unei aventuri incredibile. Chevrolet si RML au pariat pe mine cu opt ani in urma si sper ca astazi am dovedit ca au avut dreptate sa ma sustina."
Alain Menu (cursa 1: locul 2/cursa 2: locul 1): "Este extraordinar sa treci primul linia de finis. Intr-un fel, pot spune ca am incheiat un ciclu. In 2006, am castigat prima cursa pentru Chevrolet pe circuitul de la Brands Hatch (Marea Britanie), iar acum ultima* si ne luam adio de la WTCC cu locurile 1, 2 si 3; este extraordinar.
"Bineinteles ca sunt un pic dezamagit ca am pierdut titlul mondial la categoria Piloti la o distanta de cateva puncte, dar asa sunt cursele. Stiam ca trebuie sa castig ambele curse pentru a avea o sansa si am fost foarte aproape*
"Am facut o treaba buna ocupand locul 2 in cursa 1 si castigand cursa 2. Am luptat din greu, fara sa ma gandesc la ce se intampla in urma mea, deoarece nu detineam controlul asupra cursei colegilor mei de echipa.
"Per ansamblu, am avut un sezon bun si sunt foarte multumit de ce am realizat. Inca este greu sa realizez ca totul s-a incheiat; in mod sigur vom fi tristi maine, dar in seara aceasta vom avea cu siguranta o petrecere grozava."
Yvan Muller (cursa 1: locul 1/cursa 2: locul 3) "Din colectia mea lipsea o medalie de bronz la WTCC, iar acum o am* Cu siguranta, as fi preferat alt rezultat, dar stiam ca va fi greu sa castig campionatul dupa Shanghai.
"Uneori castigi, alteori pierzi, si trebuie sa accepti situatia. Vreau sa il felicit pe Rob pentru titlul castigat, il merita din plin. Cursa 1 a fost buna pentru mine. Am fost fericit ca am castigat cursa de la Macao pentru prima data in cariera. In cursa 2 a fost acel incident cu Alex MacDowall; a ratat apexul in virajul Mandarin, cel mai rapid dintre toate, si eram prea aproape pentru a putea face ceva sa il evit. Imi pare rau, dar ma bucur ca este OK.
"A fost o experienta nemaipomenita pe care am trait-o alaturi de Chevrolet in ultimii trei ani si voi pastra amintiri grozave din aceasta perioada."
Ron Hartvelt (manager de proiect WTCC): "A fost o zi extrem de emotionanta si nici nu ne puteam dori rezultate mai bune. Am dat dovada inca o data de un spirit de echipa remarcabil, in special atunci cand a trebuit sa reparam autovehiculul lui Rob intr-un interval de timp foarte scurt, dupa cursa 1.
"Nu putem decat sa ne mandrim cu realizarile echipei si modul in care au fost indeplinite. Este finalul perfect al unui proiect incredibil."
Vijay Iyer (Director de comunicare, Chevrolet Europe): "As dori sa multumesc pilotilor nostri si tuturor celor de la RML pentru realizarile de exceptie, angajamentul si spiritul de echipa demonstrate pe parcursul acestui weekend, al intregului sezon si in timpul celor opt ani de prezenta a Chevrolet la WTCC.
"Castigarea locurilor 1, 2 si 3 simbolizeaza in mod foarte clar experienta extraordinara pe care am trait-o noi, toti cei implicati in acest proiect. A fost un program fantastic pentru Chevrolet, care a insemnat mult pentru marca noastra, si ne luam la revedere de la WTCC cu un sentiment de mandrie pentru tot ce am realizat."
REZULTATELE CURSEI 1 DE LA MACAO (9 tururi)
1. Y Muller Chevrolet Cruze 23'08''977
2. A Menu Chevrolet Cruze + 0''915
3. T Monteiro Honda Civic S2000 + 1''297
4. G Tarquini SEAT Leon WTCC + 1''967
5. O'Young Chevrolet Cruze +11''519
9 A MacDowall Chevrolet Cruze +1'16''524
R Huff nu a Chevrolet Cruze 4 tururi (defectiuni in urma unui accident)
terminat cursa
REZULTATELE CURSEI 2 DE LA MACAO (11 tururi)
1. A Menu Chevrolet Cruze 35'36''096
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0''320
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 0''889
4. T Monteiro Honda Civic S2000 + 9''015
5. D O'Young Chevrolet Cruze + 9''786
A MacDowall nu Chevrolet Cruze, 3 tururi (accident)
a terminat cursa
CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA PILOTI DUPA 24 DE CURSE
1. Huff (Chevrolet), 413; 2. Menu (Chevrolet), 401; 3. Muller (Chevrolet), 393; 4. Tarquini (SEAT), 252; 5. Coronel (BMW), 207; * 11. MacDowall (Chevrolet), 68; * 14. O'Young (Chevrolet), 37; *16. Nykjaer (Chevrolet), 20; * 19. Rydell (Chevrolet), 14
CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA CONSTRUCTORI DUPA 24 DE CURSE
1. Chevrolet, 1.025 puncte; 2. BMW, 650; 3. SEAT, 617.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 19 Noiembrie 2012