Noul Nissan GT-R LM pare venit de pe alta planeta, are 1.250 CP si... FWD

Noul Nissan GT-R LM pare venit de pe alta planeta, are 1.250 CP si... FWD
  • Nissan a dezvaluit primele imagini ale noului GT-R LM NISMO
  • Prototipul japonez dispune de un tren de propulsie hibrid
  • Motorul pe benzina este montat frontal si lucreaza cu rotile fata
Trimite unui prieten

Programata pentru weekend-ul 13 - 14 iunie, editia din acest an a Cursei de 24 de Ore de la Le Mans se anunta mai fierbinte ca oricand. Si nu neaparat din cauza temperaturilor prognozate de meteorologii francezi...

Este oficial. Dupa o absenta de aproximativ 16 ani, Nissan revine cu un prototip pentru Le Mans 24 Hours. Botezat GT-R LM NISMO, concurentul japonezilor pentru modelele de la Audi, Porsche si Toyota propune o reteta complet atipica, fiind singurul reprezentant al clasei LMP1 dotat cu un motor montat... frontal.

Iar surprizele nu se opresc aici. Si asta pentru ca cei peste 500 de cai putere ai V6-lui twin-turbo de trei litri ascuns sub capota sunt livrati - exact, ai citit bine! - exclusiv puntii fata. Drept urmare, diferenta de latime intalnita intre anvelopele anterioare si cele posterioare (14 vs. 9 inch) nu este chiar una intamplatoare.

Nissan GT-R LM NISMO

Si totusi, pilotii noului GT-R LM NISMO nu au nici un motiv real sa se teama de furia prototipului japonez, concurentul Nissan pentru modelele LMP1 de la Audi, Porsche si Toyota devenind "integral" la nevoie. Sau, mai bine zis, atunci cand motoarele electrice intra si ele in functie, iar cei 500 CP devin... circa 1.250.

Din pacate, performantele propriu-zise - precum timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h sau valorile din dreptul vitezei maxime, respectiv consumul de carburant, raman pentru moment un mare mister, oficialii niponi precizand in schimb greutatea: nici mai mult, nici mai putin de 880 kilograme.

In ceea ce priveste aspectul estetic, noul Nissan GT-R LM Nismo pare venit de pe alta planeta, multumita in special modului in care designerii din Tara Soarelui Rasare au ales sa creioneze blocurile optice frontale, aripile laterale, cabina pilotului sau eleronul posterior (complet ajustabil, fie acum vorba intre noi).

De asemenea, datorita pozitiei motorului V6 twin-turbo de trei litri, concurentul japonezilor pentru modelele de la Audi, Porsche si Toyota mai impresioneaza si prin contrastul dintre fata alungita si spatele scurtat sau prin jantele pe 16 inch cu prindere centrala, ce gazduiesc discuri cu sase, respectiv patru pistonase.

Nissan GT-R LM NISMO

Nissan GT-R LM NISMO

Nissan GT-R LM NISMO

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (19) Poze Nissan GT-R LM NISMO
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 2 Februarie 2015