Oricine se poate inscrie. Cand se desfasoara prima etapa a Campionatului National de Circuit-Viteza 2016

Oricine se poate inscrie. Cand se desfasoara prima etapa a Campionatului National de Circuit-Viteza 2016
Prima etapa a Campionatului National de Circuit-Viteza 2016 a fost programata pentru data de 21 mai 2016 si se va desfasura in cadrul Academiei Titi Aur.
Distribuie pe Facebook

FRAS a delegat ACS LEGAL RACING pentru organizarea Campionatului National de Viteza-Circuit 2016. Calendarul va include un total de patru etape, insa la final se vor lua in calcul doar cele mai bune trei rezultate pentru fiecare participant.

Taxa de participare se ridica la 450 de RON per etapa, iar datele de desfasurare a competitiei sunt urmatoarele: 21.05.2016, 25.06.2016, 16.07.2016, 17.09.2016.

Pentru licentiere, discutia se poarta direct cu FRAS. Pentru obtinerea licentei sunt necesare urmatoarele:
- sa fii legitimat la un club afiliat FRAS;
- sa ai permis de conducere;
- sa efectuezi vizita medicala, de preferat la un medic sportiv, din care sa reiasa ca esti apt pentru a practica sportul auto;
- sa fii asigurat pe perioada evenimentului.

Prima etapa a Campionatului National de Circuit-Viteza 2016 a fost programata pe data de 21.05.2016 si si se va desfasura in cadrul Academiei Titi Aur. Mai jos este regulamentul evenimentului cu pricina.

CAMPIONATUL NATIONAL DE CIRCUIT-VITEZA: REGULAMENT PARTICULAR

ETAPA I – 21.05.2016

Introducere

Etapa I a Campionatului National de Circuit-Viteza se desfasoara in conformitate cu Regulamentul Campionatului National de Circuit-Viteza si cu prezentul Regulament Particular.

Prin inscrierea in competitie, participantii accepta arbitrajul unic al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, pe baza regulamentelor sportive in vigoare la data desfasurarii competitiei, aplicabile dupa principiul conform caruia reglementarea particulara primeaza celei generale. Eventualele completari si/sau modificari la prezentul Regulament Particular vor fi facute prin buletine numerotate si datate, emise de catre Oragnizator, cu avizul FRAS sau de catre Colegiul Comisarilor Sportivi (CCS).

Este foarte important de specificat si retinut faptul ca, pe langa latura sportiva, este foarte importanta si cea sociala, inclinand mult balanta spre siguranta. Aici este cadrul legal optim pentru a face performanta fara riscuri majore, vitale. Acest campionat are ca obiectiv principal descoperirea de noi talente din randul tinerilor soferi amatori, dornici de a face pasul spre sportul auto de performanta ca viitori piloti.

Regulamentul cadru se supune regulamentului acreditat FRAS, fiind adaptat locului si modului nostru de organizare si desfasurare a cursei.

1. Program

  • Sambata, 21.05.2016

08:30 – Inscrieri, verificari tehnice si administrative

09:00 – Recunoastere traseu

11:00 – Antrenamente

12:45 – Pauza

13:30 – Concurs 1

15:00 – Concurs 2

17:30 – Festivitatea de premiere

In functie de numarul participantilor, programul poate fi usor modificat.

2. Organizator

Organizator: C.S. Legal Racing

Adresa organizatorului: Str. Dr. Petre Herescu nr. 8, sector 5, Bucuresti

Tel: 0723.691.731

E-mail: office@legalracing.ro

Competitia se va desfasura pe un traseu cu urmatoarele caracteristici:

Locul desfasurarii: Academia Titi Aur, DN1A, Soseaua Bucuresti-Targoviste 205, Cocani

Lungime circuit: 1.2km

Suprafata de rulare: asfalt

3. Automobile admise

Vor fi admise in concurs automobile de strada sau speciale, de competitie, cu verificarea ITP la zi, si vor fi impartite pe clase astfel:

- Clasa 1: <1600 cmc

- Clasa 2: 1601 - 2000 cmc

- Clasa 3: 2001 - 3000 cmc

- Clasa 4: >3000 cmc

- Clasa Dacia: Logan, Sandero echipate cu motoarele de serie

- Clasa I: automobile istorice, cu vechime mai mare de 30 ani de la data fabricatiei

Inscrierile pe clase se vor face numai pe baza datelor din actele de identitate ale automobilelor (certificate de inmatriculare, carti de identitate, pasapoarte tehnice etc.). Autoturismele pot fi echipate cu orice model de pneuri.

Pentru automobilele dotate cu motoare supraalimentate, pe benzina, se va aplica un coeficient de 1.7 de majorare a capacitatii cilindrice efective, iar pentru Diesel se va aplica un coeficient de 1.5.

Numerele de concurs, precum si clasa din care face parte automobilul, vor fi afisate in partea dreapta a parbrizului si pe geamurile din spate. Se considera clasa constituita si va fi premiata numai clasa care are in componenta minimum trei piloti cu trei automobile admise la verificarea tehnica initiala. In cazul in care o clasa nu se constituie, pilotii de la aceasta clasa vor participa la clasa imediat superioara, constituita.

4. Piloti admisi

  • Nelicentiati FRAS

- Posesor permis conducere cat. B de minim 1 an (la data inscrierii in concurs);

- Pentru a participa in Campionatul National de Time-Atack, toti participantii trebuie sa obtina o licenta FRAS valabila pentru acest tip de competitie. Această licenta se elibereaza odata cu inscrierea in competitie, iar valoarea acesteia este de 25 euro;

- In mod exceptional, se admit si juniorii cu varste cuprinse intre 15 şi 17 ani, care trebuie sa fie, obligatoriu, absolventii unei scoli de pilotaj acreditata de FRAS si vor concura numai cu automobile din Clasa 1 sau Clasa Dacia, special pregatite de competitie (rollcage, extinctor etc.);

- Persoanele care posedă permis de conducere și au mai puțin de 1 an vechime se pot înscrie în concurs doar cu automobile care fac parte din Clasa 1 sau Clasa Dacia.

  • Licentiati FRAS

- Posesor al oricarei Licente FRAS valabila pe anul 2016.

5. Echipamente de securitate

Echipamentul de protectie al pilotilor trebuie sa contina cel putin casca de protectie cu carcasa solida (auto, moto, karting – nu e necesara omologarea FIA) si centura de siguranta in cel putin 3 puncte.

Nu este permisa parcurgerea traseului competitiei cu geamurile deschise. Se considera ca geamul este deschis daca este coborat cu mai mult de 2 cm fata de pozitia ”inchis complet”. Pentru incalcarea acestei prevederi, dupa primul avertisment, pilotul va fi penalizat de comisarii de traseu.

Pentru echipament de protectie necorespunzator, pentru neconformitatea tehnica a automobilului sau pentru incalcarea codului de conduita pe circuite, directorul sportiv poate refuza startul sau, dupa caz, poate opri in timpul competitiei pilotul care se face vinovat de aceste abateri.

Oficialii cursei au dreptul sa opreasca din mansa unei competitii pilotul al carui automobil este considerat periculos, din cauza defectiunilor tehnice (directie, sistem de franare, roti, anvelope etc.) semnalizand cu fanionul negru cu disc portocaliu. Pilotul are dreptul de a reintra in mansa numai dupa remedierea defectiunii.

6. Inscrieri

Taxa de inscriere pentru aceasta etapa este de 450 lei si permite accesul pilotului si al unui insotitor.

Taxa pentru accesul echipajului de service este de 200 lei si permite accesul vehiculului de asistenta si platformei, inclusiv doua persoane la bord.

Taxa de inscriere se majoreaza cu 25% daca inscrierea se face la verificarile administrative (inaintea startului).

Taxele de înscriere vor fi rambursate in intregime:

- Competitorilor carora nu le-a fost acceptata inscrierea;

- In cazul anularii competitiei, dar nu din motive de forta majora.

Lista inscrierilor se va publica cu 3 zile inainte de data startului.

Federatia Romana de Automobilism Sportiv va incasa toate sumele provenite din penalizarile aplicate.

7. Asigurari

Organizatorul nu are nici o obligatie fata de competitori pentru daunele produse lor sau automobilelor de concurs. Prin semnarea cererii de inscriere, concurentul scuteste pe oficiali, arbitri si organizator sau reprezentantii acestora si pe fiecare dintre ei în parte de orice responsabilitate in legatura cu actiunile, taxele, cheltuielile, revendicarile si reclamatiile referitoare la raniri sau altele, provenite sau rezultate prin inscrierea sau participarea sa la concurs.

8. Numere de concurs

Numerele de concurs vor fi date de catre organizator, conform licentelor anuale. Numerele de concurs, precum si clasa din care face parte automobilul, vor fi afisate in partea dreapta a parbrizului si pe geamurile din spate.

9. Publicitate

Spatiile publicitare situate imediat deasupra si dedesubtul numerelor de concurs sunt rezervate organizatorului. Spatiul publicitar “Luneta spate” este rezervat FRAS. Aceste reclame, precum si “Placile de Raliu” sunt obligatorii si nu pot fi refuzate de concurenti.

10. Verificari administrative

Fiecare concurent se va prezenta la verificarea administrativa conform programului de mai sus.

Locul de desfasurare al verificarilor administrative va fi receptia Academiei Titi Aur.

Documentele necesare la verificarile administrative:

- licenta de pilot;

- permisul conducere al pilotului; in cazul suspendarii permisului de conducere, sportivul va fi obligat sa prezinte procesul verbal de suspendare. In cazul suspendarii pe motiv de accident cu vatamare corporala, consum de alcool sau alte substante interzise, sportivului aflat in culpa i se va interzice participarea la competitie;

- certificatul de inmatriculare al automobilului sau un document din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra acestuia si dreptul de utilizare in competitii sportive;

- formularul de inscriere;

- dovada achitarii taxei de inscriere.

La verificarea administrativa, organizatorul pune la dispozitia pilotului, urmatoarele:

- regulamentul particular;

- numere de concurs;

- sticker cu logo sponsor, partener.

11. Verificari tehnice

Cu exceptia situatiei in care a fost aprobata de către FRAS vreo modificare, toti concurentii si automobilele care iau parte la competitie trebuie sa ajunga la verificarile tehnice in conformitate cu programul prezentat mai sus. Locul de desfasurare al verificarilor tehnice va fi parcarea Academiei Titi Aur.

Dupa terminarea verificării tehnice initiale, lista cu participantii admisi sa participe la recunoastere, antrenamente si la mansele de concurs va fi publicata si afisata de secretariatul competitiei, la panoul de afisaj.

12. Desfasurarea competitiei

Competitia este una de viteza pe circuit, in care fiecare competitor concureaza contra cronometru, asemanator competitiei de viteza in coasta, deosebirea principala fiind traseul, care nu va fi in urcare, ci pe un circuit inchis, pe care linia de start va fi aceeasi cu cea de sosire.

Competitia va debuta cu o mansa de recunoastere, urmata de o mansa de antrenamente cronometrate si doua de concurs. Fiecare mansa va cuprinde cate cinci tururi. Turul de incalzire consta intr-unul preliminar, odata cu iesirea de la paddock, urmat de trei tururi complete, fiind si cele cronometrate, in cazul mansei de antrenamente si a celor de concurs.

Dupa trecerea liniei de sosire in turul al patrulea, competitorii vor parcurge turul al cincilea in regim de tur de racire pana la iesirea in padock. Acest ultim tur se va parcurge intr-un ritm destul de alert, pentru a nu incomoda pe ceilalti concurenti, avand in vedere ca, in functie de configuratia circuitului, directorul de concurs poate decide rularea pe pista a mai multor concurenți, cu startul la anumite intervale de timp, cu conditia respectarii regulilor de securitate.

In toate mansele, regula generala este ca pilotii care ruleaza, din diverse motive, cu o viteza mai mica si sunt ajunsi din urma de altii care se deplaseaza cu o viteza mai mare, sunt obligati sa elibereze trasa si sa permită depasrea fara s-i incomodeze pe cei mai rapizi. Incalcarea acestei reguli poate aduce penalizarea cu 5 - 10 secunde a pilotului care nu o va respecta, chiar daca arbitrul din zona a omis semnalizarea de avertizare cu steag albastru.

Aceasta este motivatia pentru care se recomanda echiparea autoturismelor de concurs cu oglinzi retrovizoare laterale precum si cu oglinda retrovizoare centrala, preferabil parabolica.

O situatie cu totul speciala este cazul in care un pilot, in turul de incalzire, se deplaseaza voit cu o viteza mai mica, in asa fel incat sa fie depasit de cel aflat in spatele lui pentru ca apoi sa-si creeze un avantaj aerodinamic in turul cronometrat, ruland la distanta mica de cel pe care l-a depasit.

In acest caz, directorul de cursa va avertiza cu steag negru pe concurentul care procedeaza in acest mod nesportiv, acest concurent va fi exclus din mansa respectiva, iar CCS-ul poate decide, dupa caz, chiar excluderea din concurs a acestuia.

Ordinea de start in competitie se da in functie de timpul obtinut la antrenamentele cronometrate, in ordinea inversa, primul luand startul sportivul care are cel mai slab timp obtinut in antrenamentele cronometrate. Pilotii din grupa I vor lua startul primii in concurs, urmand apoi pilotii celorlalte clase, in functie de timpul obtinut.

Clasamentele vor fi intocmite in functie de turul cu cel mai bun timp din cele doua manse de concurs (nu se cumuleaza timpii).

Semafoarele utilizate sunt:

- semaforul de start – lumini: rosie

Fanioanele utilizate sunt:

- drapelul national - pentru start;

- fanionul sah - pentru sosire;

- fanionul verde, cu trei semnificatii:

a. sfarsitul unei zone de alerta. Se foloseste dupa depasirea pericolului semnalizat cu fanionul galben;

b. pentru chemarea pilotilor la start.

- fanionul galben - pentru situatii periculoase. Acesta se prezinta in doua moduri:

a. fanion fix = atentie, pericol pe traseu, depasirea interzisa!

b. fanion agitat = atentie, pericol, traseu obturat, incetiniti, depasirea interzisa

- fanionul albastru - aratat pilotului ce urmeaza a fi depasit. Se prezinta in doua moduri:

a. fanion fix = atentie in spate, urmeaza sa fiti depasit, pastrati-va trasa!

b. fanion agitat = permiteti pilotului din spate sa va depaseasca!

- fanionul negru cu disc portocaliu însotit de un panou cu numarul de concurs al pilotului in cauza = parasiti pista catre linia boxelor, pentru remedierea defectiunii

- fanionul negru cu alb (doua triunghiuri unite pe diagonala) insotit de un panou cu numarul de concurs al pilotului în cauza = sunteti avertizat pentru ultima oara pentru comportament nesportiv pe pista!

- fanionul negru insotit de un panou cu numarul de concurs al pilotului in cauza = ati fost exclus din mansa, parasiti imediat pista si prezentati-va la Directorul sportiv!

- fanionul rosu - utilizat exclusiv de Directorul sportiv pentru oprirea imediata a mansei.

Pilotul care nu se conformeaza semnalizarii cu fanion negru si disc portocaliu insotit de numarul de concurs, va fi eliminat din mansa cu fanion negru. Face exceptie de la regula de mai sus pilotul care se gaseste in ultimul tur al unei manse.

Piloților le este strict interzis sa ruleze pe pista sau pe linia boxelor, in sens invers sensului stabilit in Regulamentul Particular al competitiei respective.

Nici un pilot nu poate intra de pe breteaua de acces, pe pista, fara aprobarea semnalizata adecvat cu semaforul sau fanionul verde, al comisarului de traseu care arbitreaza in postul respectiv.

Este interzisa iesirea din pista cu toate cele patru roti in zona liniei drepte a startului si pe interiorul si/sau exteriorul virajelor, daca aceasta se face fara oprire, cu intentia de a se obtine un avantaj sau de a scurta traseul. Iesirea de pe pista in alta parte a traseului decat in zonele enumerate mai sus, nu va fi penalizata. Prin pista se intelege si zona vibratoarelor.

Arbitrii care supravegheaza zona liniei drepte a startului si cei aflati in viraje constata daca iesirea cu patru roti a automobilului in afara pistei in zonele mentionate a fost intenaionata sau accidentala. Aceasta constatare va fi raportata Comisarilor Sportivi pentru cazul in care va fi cazul unei penalizari.

La terminarea celui de-al cincilea tur din mansa de concurs, fiecare pilot este obligat sa paraseasca pista prin locul special stabilit si la indicatia arbitrului aflat in postul respectiv. Nerespectarea acestei prevederi atrage dupa sine penalizari.

13. Clasamente

Clasamentul final va fi stabilit dupa turul cu cel mai bun timp obtinut din mansele de concurs (nu prin cumularea timpilor). Clasamentele oficiale care vor fi premiate la fiecare etapa si care se vor lua in considerare la titlul de Campion National vor fi cele pe clase, iar clasamentul general final (open) va fi unul neofical. Este permisa premierea celui mai bun timp, absolut, al cursei, dar in afara concursului.

Se considera clasa constituita si va fi premiata numai clasa care are in componenta minim trei piloti cu trei automobile admise la verificarea tehnica initiala si care au luat startul in mansa de antrenamente.

Unui pilot ii este permis să participe la doua sau mai multe clase, cu conditia ca automobilele cu care concureaza sa se incadreze in clasele respective si sa achite taxa de inscriere pentru aceste clase. Nu este permisa participarea cu acelasi automobil la mai multe clase. Orice concurent poate sa acceada intr-o grupa superioara, anuntand aceasta inainte de începerea antrenamentelor.

Se vor atribui pilotilor puncte la fiecare clasa, in functie de numarul de concurenti care au luat startul in etapa respectiva, dar în ordine inversa (daca au luat startul minimum trei piloti, numarul admis pentru o clasa, se acorda 3 puncte pentru locul I, 2 puncte pentru locul al II-lea si 1 punct pentru locul al III-lea).

In mod similar, pentru cincisprezece piloti care au luat startul la o clasa, locul I al clasei respective va primi 15 puncte, locul al II-lea va primi 14 puncte, iar ultimul loc va primi 1 punct.

14. Festivitatea de premiere

Va avea loc la receptia Academiei Titi Aur, conform programului de mai sus. Se acorda cupe, diplome, medalii. Se intocmesc clasamente pentru clasele constituite.

15. Dispozitii finale

FRAS este singura organizatie competenta sa clarifice orice dubii care ar aparea in aplicarea si interpretarea prevederilor generale si a Regulamentului Campionatului National de Circuit-Viteza 2016.

Organizatorul, direct, sau prin comisarii de traseu, este suveran si poate lua orice hotarare doreste pentru a asigura siguranta si buna desfasurare in conditii optime a evenimentului. Ordinea si siguranta primeaza!

Nu se accepta nici un fel de pasager fara aprobarea expresa a organizatorului.

Distribuie pe Facebook
mai multe