Porsche ne dezvaluie noul 919 Hybrid, monopostul care promite sa castige anduranta

Porsche ne dezvaluie noul 919 Hybrid, monopostul care promite sa castige anduranta
  • Masina are sasiul vechiului model
  • Lansarea a avut loc pe circuitul Paul Ricard
  • Porsche vrea sa-si pastreze titlul si in 2016
Distribuie pe Facebook

Competitiile de anduranta sunt pe cat de spectaculoase, pe atat de tenhice si interesante. Porsche, campionul actual atat in cursa de 24h de la Le Mans, cat si in FIA World Endurance Championship, tocmai a prezentat noul monopost cu care are de gand sa-si pastreze titlurile.

Porsche a avut rezultate bune in sezonul 2015 in ceea ce priveste motorsportul. Chiar daca absenteaza din Formula 1 si din WRC, in ceea ce priveste cursa de anduranta de 24h de la Le Mans, cat si Campionatul Mondial de Anduranta, sta excelent, reusint sa castige cam tot ce se poate in acest segment de motorsport.

Anul trecut, Porsche 919 Hybrid a fost masina castigatoare in clasa LMP1 a prototipurilor, iar acum, cu acelasi nume, noua generatie de 919 Hybrid, tocmai a fost prezentata publicului. Automobilul futuristic, complet realizat din fibra de carbon, a fost dezvaluit pe circuitul Paul Ricard din Franta si reprezinta o evolutie a lui 919 care alearga inca din sezonul 2014.

Porsche ne dezvaluie noul 919 Hybrid, monopostul care promite sa castige anduranta

Sasiul actual si arhitectura motorului sunt similare cu vechiul model, masina avand un propulsor V4 turbo asistat de sisteme de regenerare a energiei la franare pe puntea fata si recuperare de energie a gazelor de evacuare in spate. Pentru noul sezon, Porsche spune ca noile configuratii ii vor permite acestui motor sa consume si mai putin carburant, asa ca va putea functiona mai mult intre opriri, o operatiune cheie in cadrul strategiei de abordare a curselor de anduranta.

Porsche ne dezvaluie noul 919 Hybrid, monopostul care promite sa castige anduranta

Toata partea aerodinamica a fost imbunatatita si elementele importante sunt mult mai usor de modificat pentru a obtine viteza maxima in functie de vreme si de configuratia fiecarui circuit. Anvelopele, ca si pana acum, nu puteau fi livrate decat de Michelin, un partener de nadejde al monoposturilor Porsche LMP1.

Abia asteptam debutul sezonului competitional si sa vedem cum incearca cei din competitia directa, adica echipele Audi si Toyota, cu noile lor prototipuri R18, respectiv TS050, sa tina pasul cu Porsche. Oricum, se anunta un sezon interesant si plin de adrenalina, intinsa pe mai multe ore, uneori, chiar si... 24!

Porsche ne dezvaluie noul 919 Hybrid, monopostul care promite sa castige anduranta

Distribuie pe Facebook
mai multe