Raliul Marii Britanii, o etapa ce poate fi decisiva pentru Citroen

Raliul Marii Britanii, programat de obicei in luna noiembrie, a fost mutat anul acesta la jumatatea lunii septembrie, dar etapa britanica poate fi la fel de decisiva ca si in ultimii ani. In cazul in care obtine un rezultat bun in Tara Galilor, echipa Citroen Total isi poate asigura titlul mondial la constructori. Castigatori ai ultimelor cinci etape, Sebastien Loeb si Daniel Elena vor incerca sa-si egaleze recordul de sase victorii consecutive. Printre cei care vor sa ii impiedice se numara, desigur, si colegii lor de echipa, Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, care au fost foarte rapizi in ultimii ani pe aceasta suprafata.
Trimite unui prieten
Asa cum s-a mai intamplat in 2004 si 2005, Raliul Marii Britanii se va desfasura anul acesta la jumatatea lunii septembrie, ceea ce inseamna ca din punct de vedere meteo conditiile pot fi complet diferite fata de cele obisnuite, vant, ploaie, noroi, cu care au fost obisnuiti pilotii in sezoanele trecute. "Tinad cont ca a plouat chiar si la Raliul Greciei, trebuie sa fim pregatiti pentru orice situatie", a avertizat Didier Clement, inginerul echipei Citroen Total. "Vremea a fost buna atunci cand s-a tinut raliul in aceasta perioada a anului, ceea ce inseamna ca probele sunt mai rapide decat de obicei. Suprafata uscata este extrem de dura pentru pneuri si de aceea pilotii pot alege intre compozitiile hard si soft ale pneurilor Michelin Latitude Cross, care vor fi disponibile in cantitati suficiente pentru orice eventualitate.
Chiar daca data s-a schimbat, traseul a ramas, mai mult s-au mai putin, acelasi. Cartierul general s-a mutat la Cardiff si, la fel ca anul trecut, startul festiv va avea loc in Llandudno, la peste 300 km de parcul de service. Pentru echipaje urmeaza apoi trei zile lungi de cursa. Singura speciala noua este la Celtic Manor, pe drumuri aflate in apropierea terenului de golf folosit in 2010 in cadrul Cupei Ryder.
Cu cinci duble in acest sezon, echipa Citroen Total va incerca in etapa a zecea a sezonului sa-si asigure cel de-al optulea titlu mondial la constructori. Pentru a atinge acest obiectiv echipajele Loeb/Elena si Hirvonen/Lehtinen trebuie sa obtina cu sase puncte mai mult decat rivalii lor. Exista multe variante posibile, dar, de exemplu, un rezultat similar cu cel din Raliul Germaniei, locul 1 si locul 3, ar fi suficient pentru un nou titlu mondial.
Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au propus sa castige pentru a patra oara in Tara Galilor. "Este un raliu care imi place si de care ma leaga amintiri placute", a spus Loeb, care a castigat aici titlul mondial in 2011, chiar daca a abandonat in urma unui incident cu un spectator pe sectorul de legatura. "Mi-ar placea sa castig si anul acesta si sa asigur cel de-al optulea titlu pentru echipa la constructori. Acest lucru inseamna ca apoi putem sa ne concentram sa castigam noi cel de-al noualea titlu la piloti in Raliul Frantei. Desigur, nu-mi fac griji acum si nici nu sunt obsedat de asta. Voi aborda acest raliu la fel ca oricare altul."
"Sa avem sanse de a castiga titlul la constructori cu patru etape inaintea finalului de sezon demonstreaza calitatile echipei noastre si eforturile facute inca de la inceputul anului", a spus Yves Matton, directorul Citroen Racing. "Nu vom fi insa foarte linistiti. Suntem constienti de forta rivalilor nostri, mai ales pe o astfel de suprafata. Ne asteptam la un raliu dificil unde alegerea si gestionarea pneurilor va juca un rol cheie. Totul va depinde si de conditiile meteo."
Dupa asfaltul din Germania, Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini vor pilota din nou pe macadam pentru Qatar World Rally Team un model Citroen DS3 WRC in Campionatul Mondial de Raliuri. Si daca cei doi au mai concurat in Tara Galilor, pentu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (Citroen Junior World Rally Team) aceasta este o etapa complet noua.
Raliul Marii Britanii, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri, se va desfasura in perioada 13 - 16 septembrie 2012.
TREI INTREBARI PENTRU MIKKO HIRVONEN
Tu ai castigat deja acest raliu. Este mai usor acum pentru tine?
"Da, imi place acest raliu, chiar daca este mai dificil. Vitezele de top sunt foarte mari. Toate probele sunt senzationale. Nu cred ca as putea renunta nici macar la una. In conditii normale, la final de sezon, suprafata este foarte alunecoasa si poti oricand sa iesi in decor. Probabil nu va fi la fel acum si cred ca daca nu va ploua va fi putin mai usor, dar, in acelasi timp, si mai rapid. Chiar daca avem la dispozitie si pneurile de compozitie hard va fi destul de interesant de gestionat situatia in ceea ce priveste uzura lor."
Victoria din 2007 a ajutat echipa ta de atunci sa castige titlul mondial la constructori. Ti-ar placea sa se repete acest lucru si acum?
"A fost unul din momentele importante ale carierei mele. De atunci am mai luptat aici cu Sebastien pentru titlul pilotilor, dar nu am reusit sa-l inving niciodata. Cu siguranta mi-ar placea enorm sa asigur titlul mondial la constructori pentru Citroen in Marea Britanie. Ar incununa eforturile intregii echipe si eu as putea evolua mai linistit in ultimele raliuri."
Chiar daca data s-a schimbat, traseul a ramas, mai mult s-au mai putin, acelasi. Cartierul general s-a mutat la Cardiff si, la fel ca anul trecut, startul festiv va avea loc in Llandudno, la peste 300 km de parcul de service. Pentru echipaje urmeaza apoi trei zile lungi de cursa. Singura speciala noua este la Celtic Manor, pe drumuri aflate in apropierea terenului de golf folosit in 2010 in cadrul Cupei Ryder.
Cu cinci duble in acest sezon, echipa Citroen Total va incerca in etapa a zecea a sezonului sa-si asigure cel de-al optulea titlu mondial la constructori. Pentru a atinge acest obiectiv echipajele Loeb/Elena si Hirvonen/Lehtinen trebuie sa obtina cu sase puncte mai mult decat rivalii lor. Exista multe variante posibile, dar, de exemplu, un rezultat similar cu cel din Raliul Germaniei, locul 1 si locul 3, ar fi suficient pentru un nou titlu mondial.
Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au propus sa castige pentru a patra oara in Tara Galilor. "Este un raliu care imi place si de care ma leaga amintiri placute", a spus Loeb, care a castigat aici titlul mondial in 2011, chiar daca a abandonat in urma unui incident cu un spectator pe sectorul de legatura. "Mi-ar placea sa castig si anul acesta si sa asigur cel de-al optulea titlu pentru echipa la constructori. Acest lucru inseamna ca apoi putem sa ne concentram sa castigam noi cel de-al noualea titlu la piloti in Raliul Frantei. Desigur, nu-mi fac griji acum si nici nu sunt obsedat de asta. Voi aborda acest raliu la fel ca oricare altul."
"Sa avem sanse de a castiga titlul la constructori cu patru etape inaintea finalului de sezon demonstreaza calitatile echipei noastre si eforturile facute inca de la inceputul anului", a spus Yves Matton, directorul Citroen Racing. "Nu vom fi insa foarte linistiti. Suntem constienti de forta rivalilor nostri, mai ales pe o astfel de suprafata. Ne asteptam la un raliu dificil unde alegerea si gestionarea pneurilor va juca un rol cheie. Totul va depinde si de conditiile meteo."
Dupa asfaltul din Germania, Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini vor pilota din nou pe macadam pentru Qatar World Rally Team un model Citroen DS3 WRC in Campionatul Mondial de Raliuri. Si daca cei doi au mai concurat in Tara Galilor, pentu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (Citroen Junior World Rally Team) aceasta este o etapa complet noua.
Raliul Marii Britanii, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri, se va desfasura in perioada 13 - 16 septembrie 2012.
TREI INTREBARI PENTRU MIKKO HIRVONEN
Tu ai castigat deja acest raliu. Este mai usor acum pentru tine?
"Da, imi place acest raliu, chiar daca este mai dificil. Vitezele de top sunt foarte mari. Toate probele sunt senzationale. Nu cred ca as putea renunta nici macar la una. In conditii normale, la final de sezon, suprafata este foarte alunecoasa si poti oricand sa iesi in decor. Probabil nu va fi la fel acum si cred ca daca nu va ploua va fi putin mai usor, dar, in acelasi timp, si mai rapid. Chiar daca avem la dispozitie si pneurile de compozitie hard va fi destul de interesant de gestionat situatia in ceea ce priveste uzura lor."
Victoria din 2007 a ajutat echipa ta de atunci sa castige titlul mondial la constructori. Ti-ar placea sa se repete acest lucru si acum?
"A fost unul din momentele importante ale carierei mele. De atunci am mai luptat aici cu Sebastien pentru titlul pilotilor, dar nu am reusit sa-l inving niciodata. Cu siguranta mi-ar placea enorm sa asigur titlul mondial la constructori pentru Citroen in Marea Britanie. Ar incununa eforturile intregii echipe si eu as putea evolua mai linistit in ultimele raliuri."
Pana acum ai terminat pe podium de sapte ori cu Citroen. Nu ar trebui sa fii foarte departe de victorie, nu?
"Pentru o victorie trebuie sa fac un raliu fara greseala. Daca vom castiga titlul la constructori pentru Citroen in Marea Britanie, atunci nu trebuie sa ma mai gandesc la puncte. Asta imi va permite sa ma relaxez putin, mai ales pe asfalt. Asa cum s-a vazut in Germania, trebuie sa fac progrese pe aceasta suprafata, iar pentru asta trebuie sa-mi asum mai multe riscuri si sa pilotez mai aproape de limita. Si, cu siguranta, va veni si prima victorie.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
-
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
-
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
-
Motor mercedes 2,0 cdi 2018 cod 654920 w213 sau w205 2000 €
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 12 Septembrie 2012