Raliul Marii Britanii, o etapa ce poate fi decisiva pentru Citroen

Raliul Marii Britanii, o etapa ce poate fi decisiva pentru Citroen
Raliul Marii Britanii, programat de obicei in luna noiembrie, a fost mutat anul acesta la jumatatea lunii septembrie, dar etapa britanica poate fi la fel de decisiva ca si in ultimii ani. In cazul in care obtine un rezultat bun in Tara Galilor, echipa Citroen Total isi poate asigura titlul mondial la constructori. Castigatori ai ultimelor cinci etape, Sebastien Loeb si Daniel Elena vor incerca sa-si egaleze recordul de sase victorii consecutive. Printre cei care vor sa ii impiedice se numara, desigur, si colegii lor de echipa, Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, care au fost foarte rapizi in ultimii ani pe aceasta suprafata.
Distribuie pe Facebook
Asa cum s-a mai intamplat in 2004 si 2005, Raliul Marii Britanii se va desfasura anul acesta la jumatatea lunii septembrie, ceea ce inseamna ca din punct de vedere meteo conditiile pot fi complet diferite fata de cele obisnuite, vant, ploaie, noroi, cu care au fost obisnuiti pilotii in sezoanele trecute. "Tinad cont ca a plouat chiar si la Raliul Greciei, trebuie sa fim pregatiti pentru orice situatie", a avertizat Didier Clement, inginerul echipei Citroen Total. "Vremea a fost buna atunci cand s-a tinut raliul in aceasta perioada a anului, ceea ce inseamna ca probele sunt mai rapide decat de obicei. Suprafata uscata este extrem de dura pentru pneuri si de aceea pilotii pot alege intre compozitiile hard si soft ale pneurilor Michelin Latitude Cross, care vor fi disponibile in cantitati suficiente pentru orice eventualitate.
Chiar daca data s-a schimbat, traseul a ramas, mai mult s-au mai putin, acelasi. Cartierul general s-a mutat la Cardiff si, la fel ca anul trecut, startul festiv va avea loc in Llandudno, la peste 300 km de parcul de service. Pentru echipaje urmeaza apoi trei zile lungi de cursa. Singura speciala noua este la Celtic Manor, pe drumuri aflate in apropierea terenului de golf folosit in 2010 in cadrul Cupei Ryder.
Cu cinci duble in acest sezon, echipa Citroen Total va incerca in etapa a zecea a sezonului sa-si asigure cel de-al optulea titlu mondial la constructori. Pentru a atinge acest obiectiv echipajele Loeb/Elena si Hirvonen/Lehtinen trebuie sa obtina cu sase puncte mai mult decat rivalii lor. Exista multe variante posibile, dar, de exemplu, un rezultat similar cu cel din Raliul Germaniei, locul 1 si locul 3, ar fi suficient pentru un nou titlu mondial.
Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au propus sa castige pentru a patra oara in Tara Galilor. "Este un raliu care imi place si de care ma leaga amintiri placute", a spus Loeb, care a castigat aici titlul mondial in 2011, chiar daca a abandonat in urma unui incident cu un spectator pe sectorul de legatura. "Mi-ar placea sa castig si anul acesta si sa asigur cel de-al optulea titlu pentru echipa la constructori. Acest lucru inseamna ca apoi putem sa ne concentram sa castigam noi cel de-al noualea titlu la piloti in Raliul Frantei. Desigur, nu-mi fac griji acum si nici nu sunt obsedat de asta. Voi aborda acest raliu la fel ca oricare altul."
"Sa avem sanse de a castiga titlul la constructori cu patru etape inaintea finalului de sezon demonstreaza calitatile echipei noastre si eforturile facute inca de la inceputul anului", a spus Yves Matton, directorul Citroen Racing. "Nu vom fi insa foarte linistiti. Suntem constienti de forta rivalilor nostri, mai ales pe o astfel de suprafata. Ne asteptam la un raliu dificil unde alegerea si gestionarea pneurilor va juca un rol cheie. Totul va depinde si de conditiile meteo."
Dupa asfaltul din Germania, Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini vor pilota din nou pe macadam pentru Qatar World Rally Team un model Citroen DS3 WRC in Campionatul Mondial de Raliuri. Si daca cei doi au mai concurat in Tara Galilor, pentu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (Citroen Junior World Rally Team) aceasta este o etapa complet noua.
Raliul Marii Britanii, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri, se va desfasura in perioada 13 - 16 septembrie 2012.
TREI INTREBARI PENTRU MIKKO HIRVONEN
Tu ai castigat deja acest raliu. Este mai usor acum pentru tine?
"Da, imi place acest raliu, chiar daca este mai dificil. Vitezele de top sunt foarte mari. Toate probele sunt senzationale. Nu cred ca as putea renunta nici macar la una. In conditii normale, la final de sezon, suprafata este foarte alunecoasa si poti oricand sa iesi in decor. Probabil nu va fi la fel acum si cred ca daca nu va ploua va fi putin mai usor, dar, in acelasi timp, si mai rapid. Chiar daca avem la dispozitie si pneurile de compozitie hard va fi destul de interesant de gestionat situatia in ceea ce priveste uzura lor."
Victoria din 2007 a ajutat echipa ta de atunci sa castige titlul mondial la constructori. Ti-ar placea sa se repete acest lucru si acum?
"A fost unul din momentele importante ale carierei mele. De atunci am mai luptat aici cu Sebastien pentru titlul pilotilor, dar nu am reusit sa-l inving niciodata. Cu siguranta mi-ar placea enorm sa asigur titlul mondial la constructori pentru Citroen in Marea Britanie. Ar incununa eforturile intregii echipe si eu as putea evolua mai linistit in ultimele raliuri."

Pana acum ai terminat pe podium de sapte ori cu Citroen. Nu ar trebui sa fii foarte departe de victorie, nu?

"Pentru o victorie trebuie sa fac un raliu fara greseala. Daca vom castiga titlul la constructori pentru Citroen in Marea Britanie, atunci nu trebuie sa ma mai gandesc la puncte. Asta imi va permite sa ma relaxez putin, mai ales pe asfalt. Asa cum s-a vazut in Germania, trebuie sa fac progrese pe aceasta suprafata, iar pentru asta trebuie sa-mi asum mai multe riscuri si sa pilotez mai aproape de limita. Si, cu siguranta, va veni si prima victorie.

Distribuie pe Facebook
mai multe