Romanii care fac performanta in Campionatul European de Raliuri: Alex Filip si Bogdan Iancu

  • Echipajul a terminat pe locul 3
  • Raliul Acropolelor a avut 13 probe speciale
  • Grupa participanta a fost cea destinata 2RM
Distribuie pe Facebook

Nu multi piloti din Romania reusesc sa urce pe podiumuri in competitii internationale. Iata ca Alex Filip si Bogdan Iancu si-au inceput campania in Campionatul European cu o clasare pe podium in Raliul Acropolelor cu modelul Renault Clio R3.

Prima etapa din 2014 din ERC, Campionatul European de Raliuri a fost o experienta noua pentru echipajul Filip/Iancu. Dar ea va continua cu participarea in urmatoarele raliuri desfasurate pe asfalt. Editia a 60-a a celebrului raliu a fost una mixta, in prima zi fiind programate 6 probe pe asfalt, iar in cea de-a doua inca sase pe macadam si o super speciala pe asfalt, pe malul marii, in orasul Corint. “Sunt foarte fericit ca am reusit sa primim increderea partenerilor nostri pentru a ne sustine in acest proiect, iar faptul ca am inceput acest nou proiect competitional cu Raliul Acropolelor este un vis devenit realitate pentru mine”, a spus Alex Filip.

Alex FilipAlex Filip

Pentru echipajul roman, experienta in Campionatul European de Raliuri a fost una cu multe lucruri complet noi. “Am avut recunoasteri cu doar doua treceri, a fost un raliu cu o zi pe asfalt, una pe macadam, numar limitat de anvelope, alimentarea masinii la statiile de benzina, am folosit in premiera noile pneuri dezvoltate de Michelin pentru asfalt si care sunt cu mult diferite fata de slick-urile clasice, dar a fost o experienta senzationala. Comanda noastra de anvelope s-a ratacit, asa ca inainte de start nu aveam la dispozitie anvelopele necesare. Le multumim colegilor Simone Tempestini si Zoltan Bessenyey care ne-au cedat din stocul lor si in acest fel am putut concura cu ei de la egal la egal”, a spus Bogdan Iancu, copilotul echipajului.

In prima zi au fost programate 6 probe speciale pe asfalt cu o lungime totala de aproape 125 km, iar la finalul zilei Alex Filip si Bogdan Iancu se aflau pe locul secund in clasamentul 2WD. “Am avut un ritm bun in prima zi si am reusit sa terminam pe doua probe cu cel de-al doilea timp. A fost o experienta fantastica si nu regret nicio secunda decizia de a concura in ERC anul acesta”, a spus Alex Filip, dupa prima zi din Raliul Acropolelor.

Alex FilipAlex Filip

In ziua a doua, Alex Filip nu s-a acomodat la fel de repede cu probele pe macadam si a pierdut o jumatate de minut pe prima speciala a zilei dupa o usoara iesire in decor. “Am retrogradat pe pozitia a patra dupa acest incident si apoi am incercat sa recuperam timpul pierdut. Concurenta a fost una foarte puternica si a fost clar cel mai frumos raliu din cariera”, a adaugat Alex Filip, care a reusit sa castige si o proba in ziua a doua, super speciala pe asfalt din orasul Korinthos.

La finalul celor 13 probe speciale, Alex Filip si Bogdan Iancu au reusit sa termine pe locul 3 primul raliu din campania europeana pe 2014. “As vrea sa multumesc echipei Colina Motorsport pentru ca am avut la dispozitie o masina perfecta, iar celor de la Napoca Rally Academy pentru ca ne-au ajutat de fiecare data cand am avut nevoie. Imi pare sincer rau pentru colegii nostri Simone Tempestini si Dorin Pulpea, care se aflau pe prima pozitie in momentul abandonului tehnic, pentru ca ar fi meritat victoria in Grecia. Le tinem pumnii la debutul lor in Junior WRC din Portugalia si le doresc sa se intoarca in Romania cu un rezultat de top”, a completat Alex Filip.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Alex Filip
mai multe