Victorie istorica a unui MINI la Dakar

Trimite unui prieten
Marca Mini si-a castigat celebritatea in anii '60, cu trei victorii spectaculoase in prestigiosul Raliu Monte Carlo. Acum MINI se impune in cea mai dificila cursa de anduranta din lume - Raliul Dakar. Stephane Peterhansel si X-raid Team au castigat editia 2012 a Raliului Dakar cu modelul MINI ALL4 Racing. Pilotul francez are in palmares 10 victorii, dintre care 6 cu motocicleta si 4 cu un automobil.
Stephane Peterhansel cunoaste Raliul Dakar. El stie ca invingatorul nu este declarat pana cand ultima etapa nu se incheie. Traseul este prea plin de capcane si competitorii sunt prea buni pentru a putea sarbatori in avans. Acesta este motivul pentru care Stephane nu a acceptat niciun fel de felicitari in avans la bivuacul dinaintea ultimei zile a competitiei - chiar daca detinea un avans de aproape 43 de minute in fata coechipierului Joan "Nani" Roma, aflat pe locul al doilea in clasamentul general tot cu un MINI ALL4 Racing.
Nu era prea increzator nici cu privire la faptul ca urmatorul contracandidat la victoria finala, Giniel de Villiers, era la peste o ora si 15 minute in spatele lui. "Simt de parca m-as afla in continuare in cursa", a spus Stephane. "Mai este o proba speciala de 30 kilometri si am putea avea o problema tehnica. Inca imi tin rasuflarea. Voi respira normal in momentul in care voi urca pe podium."
Fara indoiala, cele 24 de ore fara oxigen au dat rezultate pentru Stephane.
Dupa ultimii 29 de kilometri competitivi ai Raliul Dakar 2012, de la Pisco la Lima, a devenit oficial: castigatorul este Stephane Peterhansel.
Stephane nu si-a asumat niciun fel de riscuri in cea de-a 14-a si ultima etapa. Faptul ca a terminat speciala (castigata de Robby Gordon) pe locul al zecelea nu a mai contat, datorita avansului confortabil pe care il detinea in clasamentul general si cu care a pornit in ziua finala. La sfarsit, cronometrul a aratat un timp total de 38h44:56. Atat a durat parcurgerea celor aproape 4.000 de kilometri de sectoare cronometrate, de la Mar del Plata (Argentina) in capitala statului Peru, Lima.
De asemenea, a fost cea de-a zecea victorie reusita de Stephane in clasamentul general al Raliului Dakar. Ultima data cand s-a impus a fost in 2007. Niciun alt pilot nu a obtinut mai multe triumfuri decat Stephane in ierarhia generala a competitiei. "Cand stiu cat de dificil este sa castigi Dakar, este incredibil ca eu am reusit sa obtin zece succese. A trecut mult timp de la ultima izbanda, am asteptat cinci ani pentru a ma impune din nou", a spus castigatorul. "Faptul ca am obtinut victoria si pe continentul sud-american este o mare usurare, este printre cele mai bune victorii ale mele. Castigarea raliului pentru Team X-raid face lucrurile si mai speciale, din moment ce Sven Quandt a asteptat acest succes de mai multi ani. Nu stiu ce ar trebui sa fac pentru a reusit alta victorie. Depasirea acestui record va fi o misiune dificila - pentru ceilalti!"
Echipa X-raid a reusit spargerea unei noi bariere ca urmare a succesului obtinut de Stephane. A fost cel dintai succes in Dakar pentru echipa X-raid, aflata la cea de-a zecea participare. Asa ca au fost numeroase motive de sarbatoare. "Sa castigi cel mai dur raliu din lume este ceva cu totul special. Este victoria pe care ne-o dorim de foarte multa vreme. Felicitarii lui Stephane pentru cel de-al zecelea succes al lui in Dakar. Inca o data, el a demonstrat ce pilot remarcabil poate fi. Desigur, nu putem sa nu-l felicitam si pe navigatorul sau, Jean-Paul Cottret", a declarat directorul echipei, Sven Quandt.
Quandt a inscris cinci MINI ALL4 Racing in aceasta editie a Raliului Dakar. Faptul ca toate cele cinci masini au ajuns la sosire demonstreaza fiabilitatea deosebita a modelului MINI ALL4 Racing, precum si calitatea echipei X-raid. Quandt: "Vreau sa le multumesc tuturor pilotilor si navigatorilor, dar si intregii echipe X-raid pentru efortul extraordinar pe care l-au facut. Ei au facut ca prima victorie in Dakar din istoria echipei X-raid sa devina realitate".
Per total, rezultatul este unul cu adevarat impresionant. Toti pilotii MINI ALL4 Racing s-au clasat in Top 10. Joan "Nani" Roma a incheiat al doilea, iar Leonid Novitki a fost al patrulea, in timp ce Ricardo Leal dos Santos si Krzysztof Holowczyc au ocupat locurile al optulea, respectiv al zecelea in clasamentul general. De-a lungul intregii competitii, unul din modelele MINI ale echipei X-raid s-a aflat in varful ierarhiei generale.
Clasamentul final al Raliului Dakar 2012
1. Stephane Peterhansel - Jean-Paul Cottret Franta - Franta / MINI ALL4 Racing 38h54:46
2. Joan "Nani" Roma - Michel Perin Spania - Franta / MINI ALL 4 Racing +41:56
3. Giniel de Villiers - Dirk von Zitzewitz Africa de Sud - Germania / Toyota Pickup Hilux +1h13:25
4. Leonid Novitki - Andreas Schulz Rusia - Germania / MINI ALL 4 Racing +2h11:54
5. Robby Gordon - Johnny Campbell SUA - SUA / Hummer H3 +2h16:53
...
8. Ricardo Leal dos Santos - Paulo Fiuza Portugalia - Portugalia / MINI ALL4 Racing +5h03:18
...
10. Krzysztof Holowczyc - Jean-Marc Fortin Polonia - Belgia / MINI ALL4 Racing +6h59:38
Echipa X-raid a castigat opt etape astfel: Leonid Novitki - 1 (1), Joan "Nani" Roma - 3 (3, 8, 10), Stephane Peterhansel - 3 (4, 12, 13), Krzysztof Holowczyc - 1 (5). Etapa a sasea a fost anulata.
In arsita cockpitului
Echipajele celor 161 de masini care au luat startul in editia 2012 a Raliului Dakar, cand caravana a pornit - la 1 ianuarie - din Mar del Plata spre linia de sosire din Lima, au avut de infruntat o mare provocare. Dupa mai bine de 8.300 kilometri si 15 zile mai tarziu, mai mult de jumatate din echipaje au fost obligate sa abandoneze. Inca o data, cel mai dur raliu din lume si-a tras partea leului.
In momentul in care au ajuns la sosire, fiecare pilot al principalelor cinci echipaje a petrecut aproape 40 de ore in spatele volanului - au cautat cel mai bun traseu pe parcursul celor 14 probe speciale, s-au ferit de problemele de natura tehnica, au tinut adversarii la respect si au inregistrat cel mai bun timp. 40 de ore de stres la cote maxime. Dar ei au fost cei norocosi. Pilotii din partea a doua a clasamentului s-au aflat in cockpit pentru mai bine de 80 de ore.
Echipa din spatele echipei
In noiembrie, echipa X-raid a trimis, cu vaporul, peste 50 de tone de materiale, destinatia fiind America de Sud. Aceasta logistica a inclus cele cinci MINI ALL4 Racing si pneuri de rezerva - in total 500 de bucati -, precum si nenumarate piese de rezerva necesare din cauza gradului de uzura pe care materialele il suporta in cel mai dificil raliu din lume.
Zece camioane de asistenta au fost in actiune pentru echipa X-raid de-a lungul Raliului Dakar. Acestea s-au alaturat caravanei Dakarului, care s-a mutat de la o etapa la alta pentru ca echipa sa-si poata ridica un nou bivuac aproape in fiecare zi. Camioanele nu contin numai piesele de rezerva, ci si birouri, ateliere si bucatarii care au rolul de a face echipa sa se simta ca acasa.
Acesta este un factor important: condusul modelelor MINI ALL4 Racing nu este singura operatiune care necesita o cooperare maxima - echipa de asistenta este si ea ocupata de dimineata pana seara. Pe timpul noptii, masinile sunt pregatite pentru startul din dimineata urmatoare. Si toti cei care muncesc din greu trebuie sa fie pregatiti la cote maxime. Din acest motiv, echipa X-raid a luat in containere mai bine de 11.000 de meniuri. Si pentru ca in Dakar nu exista nici curatatori stradali, nici colectionari de deseuri, echipa a pus in bagaj si 500 de saci imensi pentru gunoiul menajer.
Raliul extremelor
Raliul Dakar este unul al extremelor. Nu doar oamenii si masinile isi ating limita suprema - atat peisajul intalnit de-a lungul celor peste 8.000 de kilometri, cat si traseul sunt fenomenale si contrasteaza de la o zi la alta.
Prima zi a competitiei a purtat sportivii de-a lungul fantasticelor plaje de pe coasta Oceanului Atlantic, cu punctul terminus la Santa Rosa de la Pampa. Ziua urmatoare, traseul a devenit mai prafuit, iar terenul a fost unul mai accidentat, dupa care pilotii au avut de traversat anumite sectiuni cu apa si mocirla in drum spre Chilecito.
In ziua a cincea, dunele albe de la Fiambala au urmat unor sectiuni cu macadam si nisip rosu. Apoi au venit Anzii, si odata cu ei zapada, a carei victima a fost proba speciala din ziua a sasea. Dupa aceea, peisajul a cuprins nisip, nisip si iarasi nisip in cea mai arida regiune de pe mapamond, Desertul Atacama, pana cand Raliul Dakar a ajuns, in cele din urma, la tarmul Pacificului, in Iquique.
MINI All4 Racing
Dar ce se afla sub caroseria acestei uzine a Raliului Dakar, care si-a dovedit deja capacitatea de a evolua la cel mai inalt nivel de-a lungul numeroaselor teste si a celor doua saptamani de competitie? "In mare parte, masina se bazeaza pe modelul original", a declarat directorul general X-raid, Sven Quandt, "chiar daca are dimensiunile marite cu cinci procente". In cadrul acestui volum suplimentar, echipa X-raid a utilizat experienta acumulata la editia 2011 a Raliului Dakar pentru a optimiza capacitatea masinii de a fi performanta atunci cand se confrunta cu provocarile acestui clasic al andurantei.
Creat pentru raliuri.
Nu mai trebuie mentionat ca sufletul acestui MINI ALL4 Racing este motorul. Propulsorul twin-turbo, cu o capacitate de 2.993 centimetri cubi, este bazat pe motorul de serie BMW si genereaza peste 315 CP la 4000 rpm. Aceasta face ca MINI ALL4 Racing sa atinga o viteza maxima de peste 180 km/h. Astfel, pilotii au avut posibilitatea de a rula cu acceleratia la maximum, in special pe probele speciale rapide din deschiderea editiei 2012 a Raliului Dakar, care in mare parte s-au desfasurat pe un teren compact.
"Sasiul modelului MINI ALL4 Racing furnizeaza baza perfecta pentru modificarile necesare utilizarii in raliuri", a declarat Quandt. "Ampatamentul versiunii de serie era deja unul corespunzator, iar MINI este recunoscut ca un automobil destul de lat. Aceasta a insemnat ca a trebuit sa faca doar cateva modificari." Un cadru cu structura tubulara a format caroseria, in timp ce fibra de carbon este elementul dominant al sasiului. Structura in caz de rasturnare este realizata din tevi de otel standard, cu diametrul de 50 milimetri, si in mare parte este atasata caroseriei. Celula anexata a pasagerilor este singura componenta a masinii care nu poate fi scoasa, in timp ce restul lucrurilor pot fi dezasamblate separat in parti individuale. In interiorul masinii, exista un bord separat pentru pilot si pentru navigator. Este locul de unde isi iau toate informatiile cu privire la performantele masinii.
Schimbarea vitezelor, aproape fara ambreiaj.
MINI ALL4 Racing este echipat cu o transmisie secventiala, cu sase trepte, cu sase viteze pentru mers inainte si una pentru marsarier. Cand masina se pune in miscare, vitezele sunt schimbate cu ajutorul unui ambreiaj AP Racing, un ambreiaj sinterizat din productia de serie. Odata ce masina este in miscare, este posibila schimbarea vitezelor fara utilizarea ambreiajului. Aceasta contribuie la o economie de timp.
Sasiul MINI ALL4 Racing este si el o capodopera. Quandt il descrie ca fiind "extrem de complex". "Foarte putine sasiuri sunt supuse unor asemenea provocari. Prin comparatie, Formula 1 sau Campionatul Mondial de raliuri sunt solutii simple." Amortizoarele de la MINI ALL4 Racing pot fi configurate pentru viteze ridicate sau joase, in timp ce si ruliul masinii poate fi ajustat.
Pentru ca tijele pistoanelor se misca pana la sapte metri pe secunda (Quandt: "aceste date sunt de patru-cinci metri la MINI WRC si de aproximativ un metru la un monopost de Formula 1), frecarea implicata necesita si un nivel ridicat de racire, in special la viteze mari. Din acest motiv, amortizoarele sunt echipate cu un rezervor care raceste uleiul pentru acestea (patru pe fiecare puncte).
Stephane Peterhansel cunoaste Raliul Dakar. El stie ca invingatorul nu este declarat pana cand ultima etapa nu se incheie. Traseul este prea plin de capcane si competitorii sunt prea buni pentru a putea sarbatori in avans. Acesta este motivul pentru care Stephane nu a acceptat niciun fel de felicitari in avans la bivuacul dinaintea ultimei zile a competitiei - chiar daca detinea un avans de aproape 43 de minute in fata coechipierului Joan "Nani" Roma, aflat pe locul al doilea in clasamentul general tot cu un MINI ALL4 Racing.
Nu era prea increzator nici cu privire la faptul ca urmatorul contracandidat la victoria finala, Giniel de Villiers, era la peste o ora si 15 minute in spatele lui. "Simt de parca m-as afla in continuare in cursa", a spus Stephane. "Mai este o proba speciala de 30 kilometri si am putea avea o problema tehnica. Inca imi tin rasuflarea. Voi respira normal in momentul in care voi urca pe podium."
Fara indoiala, cele 24 de ore fara oxigen au dat rezultate pentru Stephane.
Dupa ultimii 29 de kilometri competitivi ai Raliul Dakar 2012, de la Pisco la Lima, a devenit oficial: castigatorul este Stephane Peterhansel.
Stephane nu si-a asumat niciun fel de riscuri in cea de-a 14-a si ultima etapa. Faptul ca a terminat speciala (castigata de Robby Gordon) pe locul al zecelea nu a mai contat, datorita avansului confortabil pe care il detinea in clasamentul general si cu care a pornit in ziua finala. La sfarsit, cronometrul a aratat un timp total de 38h44:56. Atat a durat parcurgerea celor aproape 4.000 de kilometri de sectoare cronometrate, de la Mar del Plata (Argentina) in capitala statului Peru, Lima.
De asemenea, a fost cea de-a zecea victorie reusita de Stephane in clasamentul general al Raliului Dakar. Ultima data cand s-a impus a fost in 2007. Niciun alt pilot nu a obtinut mai multe triumfuri decat Stephane in ierarhia generala a competitiei. "Cand stiu cat de dificil este sa castigi Dakar, este incredibil ca eu am reusit sa obtin zece succese. A trecut mult timp de la ultima izbanda, am asteptat cinci ani pentru a ma impune din nou", a spus castigatorul. "Faptul ca am obtinut victoria si pe continentul sud-american este o mare usurare, este printre cele mai bune victorii ale mele. Castigarea raliului pentru Team X-raid face lucrurile si mai speciale, din moment ce Sven Quandt a asteptat acest succes de mai multi ani. Nu stiu ce ar trebui sa fac pentru a reusit alta victorie. Depasirea acestui record va fi o misiune dificila - pentru ceilalti!"
Echipa X-raid a reusit spargerea unei noi bariere ca urmare a succesului obtinut de Stephane. A fost cel dintai succes in Dakar pentru echipa X-raid, aflata la cea de-a zecea participare. Asa ca au fost numeroase motive de sarbatoare. "Sa castigi cel mai dur raliu din lume este ceva cu totul special. Este victoria pe care ne-o dorim de foarte multa vreme. Felicitarii lui Stephane pentru cel de-al zecelea succes al lui in Dakar. Inca o data, el a demonstrat ce pilot remarcabil poate fi. Desigur, nu putem sa nu-l felicitam si pe navigatorul sau, Jean-Paul Cottret", a declarat directorul echipei, Sven Quandt.
Quandt a inscris cinci MINI ALL4 Racing in aceasta editie a Raliului Dakar. Faptul ca toate cele cinci masini au ajuns la sosire demonstreaza fiabilitatea deosebita a modelului MINI ALL4 Racing, precum si calitatea echipei X-raid. Quandt: "Vreau sa le multumesc tuturor pilotilor si navigatorilor, dar si intregii echipe X-raid pentru efortul extraordinar pe care l-au facut. Ei au facut ca prima victorie in Dakar din istoria echipei X-raid sa devina realitate".
Per total, rezultatul este unul cu adevarat impresionant. Toti pilotii MINI ALL4 Racing s-au clasat in Top 10. Joan "Nani" Roma a incheiat al doilea, iar Leonid Novitki a fost al patrulea, in timp ce Ricardo Leal dos Santos si Krzysztof Holowczyc au ocupat locurile al optulea, respectiv al zecelea in clasamentul general. De-a lungul intregii competitii, unul din modelele MINI ale echipei X-raid s-a aflat in varful ierarhiei generale.
Clasamentul final al Raliului Dakar 2012
1. Stephane Peterhansel - Jean-Paul Cottret Franta - Franta / MINI ALL4 Racing 38h54:46
2. Joan "Nani" Roma - Michel Perin Spania - Franta / MINI ALL 4 Racing +41:56
3. Giniel de Villiers - Dirk von Zitzewitz Africa de Sud - Germania / Toyota Pickup Hilux +1h13:25
4. Leonid Novitki - Andreas Schulz Rusia - Germania / MINI ALL 4 Racing +2h11:54
5. Robby Gordon - Johnny Campbell SUA - SUA / Hummer H3 +2h16:53
...
8. Ricardo Leal dos Santos - Paulo Fiuza Portugalia - Portugalia / MINI ALL4 Racing +5h03:18
...
10. Krzysztof Holowczyc - Jean-Marc Fortin Polonia - Belgia / MINI ALL4 Racing +6h59:38
Echipa X-raid a castigat opt etape astfel: Leonid Novitki - 1 (1), Joan "Nani" Roma - 3 (3, 8, 10), Stephane Peterhansel - 3 (4, 12, 13), Krzysztof Holowczyc - 1 (5). Etapa a sasea a fost anulata.
In arsita cockpitului
Echipajele celor 161 de masini care au luat startul in editia 2012 a Raliului Dakar, cand caravana a pornit - la 1 ianuarie - din Mar del Plata spre linia de sosire din Lima, au avut de infruntat o mare provocare. Dupa mai bine de 8.300 kilometri si 15 zile mai tarziu, mai mult de jumatate din echipaje au fost obligate sa abandoneze. Inca o data, cel mai dur raliu din lume si-a tras partea leului.
In momentul in care au ajuns la sosire, fiecare pilot al principalelor cinci echipaje a petrecut aproape 40 de ore in spatele volanului - au cautat cel mai bun traseu pe parcursul celor 14 probe speciale, s-au ferit de problemele de natura tehnica, au tinut adversarii la respect si au inregistrat cel mai bun timp. 40 de ore de stres la cote maxime. Dar ei au fost cei norocosi. Pilotii din partea a doua a clasamentului s-au aflat in cockpit pentru mai bine de 80 de ore.
Echipa din spatele echipei
In noiembrie, echipa X-raid a trimis, cu vaporul, peste 50 de tone de materiale, destinatia fiind America de Sud. Aceasta logistica a inclus cele cinci MINI ALL4 Racing si pneuri de rezerva - in total 500 de bucati -, precum si nenumarate piese de rezerva necesare din cauza gradului de uzura pe care materialele il suporta in cel mai dificil raliu din lume.
Zece camioane de asistenta au fost in actiune pentru echipa X-raid de-a lungul Raliului Dakar. Acestea s-au alaturat caravanei Dakarului, care s-a mutat de la o etapa la alta pentru ca echipa sa-si poata ridica un nou bivuac aproape in fiecare zi. Camioanele nu contin numai piesele de rezerva, ci si birouri, ateliere si bucatarii care au rolul de a face echipa sa se simta ca acasa.
Acesta este un factor important: condusul modelelor MINI ALL4 Racing nu este singura operatiune care necesita o cooperare maxima - echipa de asistenta este si ea ocupata de dimineata pana seara. Pe timpul noptii, masinile sunt pregatite pentru startul din dimineata urmatoare. Si toti cei care muncesc din greu trebuie sa fie pregatiti la cote maxime. Din acest motiv, echipa X-raid a luat in containere mai bine de 11.000 de meniuri. Si pentru ca in Dakar nu exista nici curatatori stradali, nici colectionari de deseuri, echipa a pus in bagaj si 500 de saci imensi pentru gunoiul menajer.
Raliul extremelor
Raliul Dakar este unul al extremelor. Nu doar oamenii si masinile isi ating limita suprema - atat peisajul intalnit de-a lungul celor peste 8.000 de kilometri, cat si traseul sunt fenomenale si contrasteaza de la o zi la alta.
Prima zi a competitiei a purtat sportivii de-a lungul fantasticelor plaje de pe coasta Oceanului Atlantic, cu punctul terminus la Santa Rosa de la Pampa. Ziua urmatoare, traseul a devenit mai prafuit, iar terenul a fost unul mai accidentat, dupa care pilotii au avut de traversat anumite sectiuni cu apa si mocirla in drum spre Chilecito.
In ziua a cincea, dunele albe de la Fiambala au urmat unor sectiuni cu macadam si nisip rosu. Apoi au venit Anzii, si odata cu ei zapada, a carei victima a fost proba speciala din ziua a sasea. Dupa aceea, peisajul a cuprins nisip, nisip si iarasi nisip in cea mai arida regiune de pe mapamond, Desertul Atacama, pana cand Raliul Dakar a ajuns, in cele din urma, la tarmul Pacificului, in Iquique.
MINI All4 Racing
Dar ce se afla sub caroseria acestei uzine a Raliului Dakar, care si-a dovedit deja capacitatea de a evolua la cel mai inalt nivel de-a lungul numeroaselor teste si a celor doua saptamani de competitie? "In mare parte, masina se bazeaza pe modelul original", a declarat directorul general X-raid, Sven Quandt, "chiar daca are dimensiunile marite cu cinci procente". In cadrul acestui volum suplimentar, echipa X-raid a utilizat experienta acumulata la editia 2011 a Raliului Dakar pentru a optimiza capacitatea masinii de a fi performanta atunci cand se confrunta cu provocarile acestui clasic al andurantei.
Creat pentru raliuri.
Nu mai trebuie mentionat ca sufletul acestui MINI ALL4 Racing este motorul. Propulsorul twin-turbo, cu o capacitate de 2.993 centimetri cubi, este bazat pe motorul de serie BMW si genereaza peste 315 CP la 4000 rpm. Aceasta face ca MINI ALL4 Racing sa atinga o viteza maxima de peste 180 km/h. Astfel, pilotii au avut posibilitatea de a rula cu acceleratia la maximum, in special pe probele speciale rapide din deschiderea editiei 2012 a Raliului Dakar, care in mare parte s-au desfasurat pe un teren compact.
"Sasiul modelului MINI ALL4 Racing furnizeaza baza perfecta pentru modificarile necesare utilizarii in raliuri", a declarat Quandt. "Ampatamentul versiunii de serie era deja unul corespunzator, iar MINI este recunoscut ca un automobil destul de lat. Aceasta a insemnat ca a trebuit sa faca doar cateva modificari." Un cadru cu structura tubulara a format caroseria, in timp ce fibra de carbon este elementul dominant al sasiului. Structura in caz de rasturnare este realizata din tevi de otel standard, cu diametrul de 50 milimetri, si in mare parte este atasata caroseriei. Celula anexata a pasagerilor este singura componenta a masinii care nu poate fi scoasa, in timp ce restul lucrurilor pot fi dezasamblate separat in parti individuale. In interiorul masinii, exista un bord separat pentru pilot si pentru navigator. Este locul de unde isi iau toate informatiile cu privire la performantele masinii.
Schimbarea vitezelor, aproape fara ambreiaj.
MINI ALL4 Racing este echipat cu o transmisie secventiala, cu sase trepte, cu sase viteze pentru mers inainte si una pentru marsarier. Cand masina se pune in miscare, vitezele sunt schimbate cu ajutorul unui ambreiaj AP Racing, un ambreiaj sinterizat din productia de serie. Odata ce masina este in miscare, este posibila schimbarea vitezelor fara utilizarea ambreiajului. Aceasta contribuie la o economie de timp.
Sasiul MINI ALL4 Racing este si el o capodopera. Quandt il descrie ca fiind "extrem de complex". "Foarte putine sasiuri sunt supuse unor asemenea provocari. Prin comparatie, Formula 1 sau Campionatul Mondial de raliuri sunt solutii simple." Amortizoarele de la MINI ALL4 Racing pot fi configurate pentru viteze ridicate sau joase, in timp ce si ruliul masinii poate fi ajustat.
Pentru ca tijele pistoanelor se misca pana la sapte metri pe secunda (Quandt: "aceste date sunt de patru-cinci metri la MINI WRC si de aproximativ un metru la un monopost de Formula 1), frecarea implicata necesita si un nivel ridicat de racire, in special la viteze mari. Din acest motiv, amortizoarele sunt echipate cu un rezervor care raceste uleiul pentru acestea (patru pe fiecare puncte).
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
0445110524 55246223 0986435280 bosch injector alfa romeo 1.6... 500 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
1ea820808e 1ea820808d 1ea820808b compresor ac audi cupra skoda... 1500 Lei
042200-0402 88370-76020 042200-0404 denso compresor ac lexus... 1500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Filtru de particule a2464911906 kt1288 82129967 a1564900400... 1000 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Fete usi combi volkswagen vw passat b6 [2005 - 2010] 250 Lei
0445110248 0986435163 504088823 bosch injector fiat ducato /... 500 Lei
Carcasa filtru ulei 1.6 d volvo v50 9656970080 70 Lei
-
Eleron portbagaj vw golf 6 variant 5/2009- material fiberflex... 170 €
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
-
Ansamblu buton avarii cu incalzire in scaune 7l6857318... 150 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
0445120237 0445120144 84347519r 5263310 bosch injector case... 750 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Injector 0445110174 0986435105 97363811 8973638110 93169125... 200 Lei
-
0445115087 0445116042 9687454380 bosch injector citroen ford... 500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 16 Ianuarie 2012