6 locuri din Capitala unde te vei lovi de blocaje rutiere tot anul acesta

6 locuri din Capitala unde te vei lovi de blocaje rutiere tot anul acesta
Vant puternic, viscol, ploaie sau canicula, dezastrul in traficul bucurestean va continua si anul acesta, ba putem spune chiar ca se va accentua. Doua noi lucrari de anvergura vor fi demarate in Capitala, facand din viata soferilor un adevarat calvar. Bucurestiul mai are o serie de santiere deschise de pe care constructorii ba s-au evaporat, ba lucreaza la viteza maxima a unui melc pensionat. Iata si zonele unde primarul Oprescu si restul edililor actioneaza asupra traficului mai ceva decat dr. Ciomu intr-o zi de maxima inspiratie.
Distribuie pe Facebook

Piata Romana

65 de milioane de lei vor fi investiti anul acesta in realizarea unui pasaj pietonal la Piata Romana. Lucrarea va afecta traficul si asa incalcit din zona fara a oferi soferilor un prea mare castig, in afara fluxului continuu, neintrerupt de semafoare. O parte dintre arhitrectii bucuresteni si reprezentantii transportatorilor de persoane au criticat initiativa primarului general Sorin Oprescu, dar acesta pare de neoprit. Pasajul de la Romana va avea 5 guri pietonale: doua la ASE, una la coloane, o alta in fata sediului BCR si inca una la intersectia dintre bulevardele Lascar Catargiu si Dacia.

La suprafata, edilii planuiesc sa amenajeze un spatiu verde de 500 mp si sa planteze 40 de copaci, desi mai multe solutii tehnice reclamau o eventuala largire a cailor rutiere din zona. Termenul de executie al lucrarii este anuntat la un an si jumatate. Prin urmare, pana in toamna lui 2016, soferii pot evita linistiti zona daca nu vor sa isi faca nervi degeaba.

Soseaua Fabrica de Glucoza

Zona Pipera-Mobexpert intra de asemenea pe harta investitionala a edililor bucuresteni in acest an. Pentru realizarea legaturii cu autostrada A3, Primaria Bucurestiului va aloca suma de 100 milioane lei. Proiectul implica atat conectarea la ruta A3, cat si largirea strazii Fabrica de Glucoza, astfel incat zona se anunta un adevarat cosmar in trafic. La final, strada va avea 4 benzi de circulatie fara parcari pe margine.

In acest moment, proiectul este in faza de licitatie, numele constructorului nu este cunoscut inca, iar reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca nici macar exproprierile nu au fost facute in totalitate. Cu un astfel de scenariu, este de asteptat ca lucrarea sa demareze undeva prin vara acestui an si sa se intanda pana spre finalul anului viitor.

Bucuresti, santierul deschis

Cand vine vorba de santierele deschise pe caile rutiere, Capitala pare sa nu aiba noroc de constructori buni. 235 de milioane de lei vor merge catre unele lucrari care au fost demarate in ultimii ani si care din diverse motive au fost abandonate de diversi constructori. Patru santiere vechi urmeaza sa fie alimentate din aceste fonduri, doar o singura lucrare fiind cat de cat in graficul de executie: pasajul subteran de la Piata Sudului.

Lucrarile la pasaj par un adevarat blestem pentru soferii care strabat traseul Vacaresti-Oltenitei, intreg traficul spre zona de sud a capitalei fiind un cosmar de nedescris. In zona, timp de 3 ani si jumatate infernul a fost mentinut la aceleasi cote de haos de lucrarile la construirea pasajului suprateran Mihai Bravu.

Contractul pentru traversarea subterana a intersectiei cu soseaua Oltenitei de la Piata Sudului a fost semnat inca din mai 2014, dar lucrarile au demarat abia in octombrie. Intre mai si octombrie, constructorul a tras de timp, mimand cu succes mai multe masuratori in teren si amenajarea de santier. Pana in prezent, doar o banda de acces catre Calea Vacaresti este in lucru, deschiderea celuilalt front de lucru fiind un mister pentru autoritati si chiar si pentru constructor. In contract, termenul stabilit pentru realizarea pasajului subteran este de 18 luni.

Lucrari istorice

Celelalte trei santiere mari din Bucuresti: Soseaua Pantelimon-Iancului, drumul expres catre A1 si podul de peste canalul barajului Ciurel, precum si pasajul de peste Dambovita de pe Bd. Nicolae Grigorescu, pot deveni in scurt timp santiere arheologice. Cele trei lucrari inregistreaza deja intarzieri la executie intre 1 si 4 ani, dar si abandonul lucrarilor de catre diverse firme de constructii. Cel mai probabil, in toamna acestui an lucrarile de pe Pantelimon-Iancului ar putea fi finalizate, pana atunci traseul fiind o combinatie de traseu off-road si asfalt proaspat insirat doar pe o parte din sosea.

Distribuie pe Facebook
mai multe