6 luni si 25% grad de realizare. Lucrarile avanseaza la autostrada Sibiu-Pitesti

6 luni si 25% grad de realizare. Lucrarile avanseaza la autostrada Sibiu-Pitesti
  • Lucrarile au inceput oficial in urma cu sase luni
  • S-a ajuns la un grad de realizare de 25%
  • Primul tronson are o lungime de 13 kilometri
Distribuie pe Facebook

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat un clip video cu stadiul lucrarilor la primul tronson al autostrazii Sibiu-Pitesti. La circa sase luni de la deschiderea santierului s-a ajuns la un grad de realizare de 25%.

Autostrada Sibiu-Pitesti este de o importanta vitala pentru Romania, in special pentru soferii care strabat tara de la vest la est prin Valea Oltului dar si pentru uzina Dacia de la Mioveni care si-ar putea transporta mai usor masinile pe cale terestra.

Lucrarile au inceput oficial la finalul lunii martie, in plina pandemie de coronavirus, iar la final soseaua de mare viteza va avea o lungime de 122 kilometri. Traseul a fost impartit in 5 loturi: Sibiu - Boita, Boita - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Arges si Curtea de Arges - Pitesti.

Tot atunci, autoritatile au semnat ordinul de incepere al lucrarilor pentru tronsonul Sibiu - Boita, cu o lungime de 13 kilometri. Potrivit contractului, acesta ar trebui finalizat in trei ani.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat acum un clip video care arata evolutia lucrarilor pe acest tronson. La circa sase luni de la deschiderea santierului s-a ajuns la un grad de realizare de 25%.

Chiar daca autoritatile si constructorii s-au miscat destul de repede, nu trebuie sa ne imbatam cu apa rece. In urma cu cateva luni, Curtea de Conturi a UE a publicat un raport de audit in care se arata ca autostrada Sibiu - Pitesti nu va fi gata pana in 2030 din cauza birocratiei ridicate.

"Am observat cazuri de birocratie ridicata care impiedica implementarea eficienta. Autostrada A1 de 582 km lungime (din care face parte si autostrada Sibiu - Pitesti) este planificata si implementata sub forma unui numar mare de proiecte mici. Autorizatiile trebuie obtinute pentru fiecare din aceste loturi. Am calculat ca este necesara o autorizatie de constructie la fiecare 7 km de autostrada si o autorizatie de mediu la fiecare 26 de km," se arata in acest raport.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 12 Octombrie 2020