80 de ani de cea mai pura istorie BMW
Pana atunci, BMW isi facuse intr-adevar un nume din constructia de motoare de avioane si motociclete.
In 1940, BMW a inceput sa aiba cuceriri in domeniul vast al Efficient Dynamics: constructia de modele foarte usoare. Acesta a fost cazul lui BMW 328 Kamm Racing Coupe, modelul de curse ce avea la baza BMW 328. La 760 de kilograme si 136CP dintr-un motor de doi litri, masina atingea la acea vreme 230km/h.
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, BMW si-a luat o perioada de respiro, iar in 1961 aceeasi tehnologie a fost folosita pe modelul 700 RS.
In 1968, BMW-ul in sase cilindri, cu capacitati de 2, respectiv 2,8 litri, a constituit la acea vreme o revolutie in mecanica.
Propulsorul de 2,5 litri producea 150CP, iar cel de 2,8 litri 170CP.
O alta contributie majora a venit din partea lui BMW 3,0 CSL construit in 1971. Modelul a avut victorii in Campionatul European de Turisme intre 1973 si 1979.
Cu ocazia Olimpiadei de la Munchen din 1972, masina electrica de la BMW si face prima sa aparitie. De altfel, simbolul Olimpiadei a fost reprezentat de o mica flota de BMW-uri 1602 portocalii.
La un an de la lansarea electrizantului 1602, un alt model plin de tehnologie revolutionara si facea aparitia: BMW 2002 turbo, prima masina din Europa cu motor turbo.
Urmatorul pas al BMW in lumea tehnologiilor eficiente a venit in 1978 odata cu lansarea lui M1.
In 1979, prima unitate de control electronic al motorului a fost folosita pe BMW 732i. Aceasta permitea soferului sa beneficieze de mai multa putere cu mai putin combustibil ars.
Mergnd mai departe pe latura dezvoltarii electronicii intr-o masina, BMW a introdus primul instrument de masura a consumului pe Seria 5 in 1981.
A urmat BMW 524td, o piatra de temelie in domeniul tehnologiei diesel. Modelul, introdus in iunie 1983, a dus ulterior la dezvoltarea diesel-urilor turbo cu capacitati intre 2,0 si 2,7 litri.
Un concept unic: motorul eta, introdus in toamna lui 1981 pe modelul BMW 528e lansat in SUA. Acesta a fost urmat de 525e aparut in 1983.
si de 325e in 1985.
Litera e vine de la eficienta pentru ca motorul de 2,7 litri in sase cilindri consuma doar 8,7 litri la suta de kilometri la cei 122 de cai putere pe care ii producea.
Tot la inceputul anilor 80, cei de la BMW au inceput sa dezvolte masina pe hidrogen. S-au produs cateva modele printre care si BMW 745i Hydrogen.
Atentia a trecut apoi pe imbunatatirea coeficientului aerodinamic. Este cazul lui BMW Z1, lansat in 1988.
Un alt exemplu este BMW 850i Coupe.
In 1991, producatorul german a abordat inca o data conceptul masinii electrice, demonstrand ca poate trece oricnd la baterii performante pe patru roti prin constructia lui BMW E1.
Patru ani mai tarziu, in 1995, BMW a facut pasi importanti in domeniul reducerii greutatii masinilor sale cu 30% prin folosirea unui sasiu si suspensii din aliaj usor. Seria 5 este cea care a beneficiat prima de aceasta cucerire a tehnicii.
In acelasi an, BMW a introdus prima masina pe gaz din Europa, reducand astfel emisiile de CO2 cu 20%. Asa ca nemtii de la BMW au produs o mica serie de modele 842 alimentate cu gaz pana in anul 2000.
Si pentru ca moda o cere in cele ce urmeaza vom vorbi despre trend-ul ecologic pe care vehiculele BMW este nevoit sa in urmeze. La capitolul masini premium care consuma extrem de putin BMW si MINI conduc detasat. Autoritatea Germana de Vehicule cu Motor a aratat ca modelele BMW si MINI inmatriculate in Germania au un consum mediu de 5,9 litri la suta de kilometri si emisii de dioxid de carbon de 158 grame pe kilometru.
La nivelul Uniunii Europene, din 1995 si pana in 2008, modelele BMW si MINI se afla sub media de consum si poluare, in ceea ce priveste economia fabricantul german reducand consumul cu 25% in decursul a 13 ani.