A mai picat o autostrada: Comarnic - Brasov iese din calcul!
Dupa Pitesti - Sibiu, ceruta cu vehementa de Comisia Europeana, cei doi producatori de automobile din Romania si de catre populatie, guvernul roman dovedeste ca este capabil sa isi puna singur bete in roate si pe proiectele proprii.
Pitesti - Sibiu a fost exclusa de catre oficialii de la Bucuresti din Masterplanul de Transport al Romaniei pentru 2015 - 2020 sub scuza realizarii unui ocol de 300 de kilometri pe Valea Prahovei, care nu are nici in clin, nici in maneca cu Culoarul Paneuropean IV. Nici varianta ocolitoare nu mai pare insa realizabila, guvernantii schimband inca o data regulile jocului.
Bataie de joc cu gir guvernamental
Comarnic - Brasov, segmentul care nu si-a gasit niciodata rostul pe vreo harta logica a culoarelor de transport din Europa, a reusit sa devina din copilul gandirii ilegitime a guvernantilor cea mai asteptata portiune de autostrada din Romania, dupa ce a ramas singura varianta care ar fi putut asigura o cale mai usoara de acces intre Bucuresti si vestul tarii. Nici aceasta optiune nu mai este insa valabila.
In decembrie 2013, in urma unei licitatii necontestate, castigator pentru realizarea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a fost desemnat consortiul Vinci - Strabag - Aktor. Constructorii au asteptat peste 10 luni pentru a semna contractul: o simpla formalitate intr-un stat civilizat, o bataie de joc in Romania.
In cele din urma, semnalele venite in cursul acestei saptamani, din partea companiilor, arata ca acestia sunt pe punctul de a strange jucariile si a pleca. Asta in conditiile in care cele trei firme renumite se angajasera sa contruiasca tronsonul din fondurii proprii, urmand sa incaseze banii in transe anuale de la bugetul de stat.
A la Belgravistan: "Lungim deficitul"
Satui de atata efort decizional din partea autoritatilor romane si nefiind inca siguri despre ce Dumnezeu ar trebui sa construiasca, cand si cum isi vor primi banii, consortiul Vinci - Strabag - Aktor a spus adio proiectului.
Aceasta si dupa ce ministrul transporturilor, Ioan Rus, le-a mai dat o "unda de speranta", expunand problema indatorarii bugetului astfel: "Sa zicem ca ei fac autostrada in patru ani si costa 2 miliarde de euro si noi le-o platim in 25 de ani.
Una e sa imi puna in deficit 500 de milioane de euro pe an in patru ani si alta e sa imi treaca 70 de milioane de euro pe mai multi ani. Pentru ca asa imi impacteaza bugetul, trebuie sa reducem alte cheltuieli din alte parti". O politica care aminteste strasnic de reclama cu Belgravistan a unui post de telefonie mobila.
Cam "din parti" va mai gasi finantare privata guvernul roman pentru acest proiect, dupa ce inclusiv bancile europene la care cele trei firme au linii de credit au anuntat ca in fata unei astfel de atitudini isi rezerva dreptul de a nu mai acoperi eventuale investitii private ale companiilor respective in infrastructura din tara.
Proiect modificat
Nu doar declaratia de Gaga a ministrului Rus pune pe fuga constructorii externi din Romania, ci inclusiv decizia de a schimba regulile jocului in cursul derularii acestuia.
Astfel, cu un proiect batut in cuie, semnat, parafat, avizat, impins in licitatie si adjudecat, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, sau mai bine zis, conducerea acesteia, a fost lovita de o brusca revelatie in ultima luna: autostrada Comarnic - Brasov nu mai trebuie realizata conform schemei.
Dupa ce timp de patru ani, orice director servil ajuns in fruntea companiei de stat care traseaza, bate in cuie si dicteaza traseul drumurilor de interes national si european prin tara, s-a zbatut sa impuna un traseu la suprafata pentru bucata Comarnic - Brasov, situatia s-a schimbat pe nepusa masa. Conform noii viziuni a CNADR, bucata de autostrada care strabate zona turistica de pe Valea Prahovei ar trebui sa treaca prin tunel.
Pentru segmentele de traseu de pe raza statiunilor Predeal, Sinaia si Busteni este un nou proiect in lucru: unul cu segmente de autostrada in tunel. O situatie demna sa puna orice investitor pe fuga si care prevede un timp de asteptare pentru realizarea proiectelor, studiilor de fezabilitate, o noua licitatie si un termen impins spre Sfantul Asteapta pentru autostrazile din Romania.
- Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 € Renault clio rs benzinar 2024 16000 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei Vw golf diesel 2012 5790 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Renault scenic diesel 2011 4999 € 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 €
- Bara fata completa audi a4 b8 (model cu senzori/spalatori) 300 € Skoda karoq diesel 2019 14250 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel astra 1.4 2010 5700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7990 €
- Opel corsa 1.2i 2003 499 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Opel mokka diesel 2018 10190 €
- Vw polo benzinar 2011 3500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei
- Anvelope iarna 16 inch bridgestone 215/65 r16 audi q3 vw... 1600 Lei Opel insignia diesel 2014 7290 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Vw golf benzina 2011 5790 € Vw caravelle diesel 2.0l 2013 9100 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €