A mai picat o autostrada: Comarnic - Brasov iese din calcul!

Dupa Pitesti - Sibiu, ceruta cu vehementa de Comisia Europeana, cei doi producatori de automobile din Romania si de catre populatie, guvernul roman dovedeste ca este capabil sa isi puna singur bete in roate si pe proiectele proprii.
Pitesti - Sibiu a fost exclusa de catre oficialii de la Bucuresti din Masterplanul de Transport al Romaniei pentru 2015 - 2020 sub scuza realizarii unui ocol de 300 de kilometri pe Valea Prahovei, care nu are nici in clin, nici in maneca cu Culoarul Paneuropean IV. Nici varianta ocolitoare nu mai pare insa realizabila, guvernantii schimband inca o data regulile jocului.
Bataie de joc cu gir guvernamental
Comarnic - Brasov, segmentul care nu si-a gasit niciodata rostul pe vreo harta logica a culoarelor de transport din Europa, a reusit sa devina din copilul gandirii ilegitime a guvernantilor cea mai asteptata portiune de autostrada din Romania, dupa ce a ramas singura varianta care ar fi putut asigura o cale mai usoara de acces intre Bucuresti si vestul tarii. Nici aceasta optiune nu mai este insa valabila.
In decembrie 2013, in urma unei licitatii necontestate, castigator pentru realizarea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a fost desemnat consortiul Vinci - Strabag - Aktor. Constructorii au asteptat peste 10 luni pentru a semna contractul: o simpla formalitate intr-un stat civilizat, o bataie de joc in Romania.
In cele din urma, semnalele venite in cursul acestei saptamani, din partea companiilor, arata ca acestia sunt pe punctul de a strange jucariile si a pleca. Asta in conditiile in care cele trei firme renumite se angajasera sa contruiasca tronsonul din fondurii proprii, urmand sa incaseze banii in transe anuale de la bugetul de stat.
A la Belgravistan: "Lungim deficitul"
Satui de atata efort decizional din partea autoritatilor romane si nefiind inca siguri despre ce Dumnezeu ar trebui sa construiasca, cand si cum isi vor primi banii, consortiul Vinci - Strabag - Aktor a spus adio proiectului.
Aceasta si dupa ce ministrul transporturilor, Ioan Rus, le-a mai dat o "unda de speranta", expunand problema indatorarii bugetului astfel: "Sa zicem ca ei fac autostrada in patru ani si costa 2 miliarde de euro si noi le-o platim in 25 de ani.
Una e sa imi puna in deficit 500 de milioane de euro pe an in patru ani si alta e sa imi treaca 70 de milioane de euro pe mai multi ani. Pentru ca asa imi impacteaza bugetul, trebuie sa reducem alte cheltuieli din alte parti". O politica care aminteste strasnic de reclama cu Belgravistan a unui post de telefonie mobila.
Cam "din parti" va mai gasi finantare privata guvernul roman pentru acest proiect, dupa ce inclusiv bancile europene la care cele trei firme au linii de credit au anuntat ca in fata unei astfel de atitudini isi rezerva dreptul de a nu mai acoperi eventuale investitii private ale companiilor respective in infrastructura din tara.
Proiect modificat
Nu doar declaratia de Gaga a ministrului Rus pune pe fuga constructorii externi din Romania, ci inclusiv decizia de a schimba regulile jocului in cursul derularii acestuia.
Astfel, cu un proiect batut in cuie, semnat, parafat, avizat, impins in licitatie si adjudecat, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, sau mai bine zis, conducerea acesteia, a fost lovita de o brusca revelatie in ultima luna: autostrada Comarnic - Brasov nu mai trebuie realizata conform schemei.
Dupa ce timp de patru ani, orice director servil ajuns in fruntea companiei de stat care traseaza, bate in cuie si dicteaza traseul drumurilor de interes national si european prin tara, s-a zbatut sa impuna un traseu la suprafata pentru bucata Comarnic - Brasov, situatia s-a schimbat pe nepusa masa. Conform noii viziuni a CNADR, bucata de autostrada care strabate zona turistica de pe Valea Prahovei ar trebui sa treaca prin tunel.
Pentru segmentele de traseu de pe raza statiunilor Predeal, Sinaia si Busteni este un nou proiect in lucru: unul cu segmente de autostrada in tunel. O situatie demna sa puna orice investitor pe fuga si care prevede un timp de asteptare pentru realizarea proiectelor, studiilor de fezabilitate, o noua licitatie si un termen impins spre Sfantul Asteapta pentru autostrazile din Romania.
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei

