A mai picat o autostrada: Comarnic - Brasov iese din calcul!

Dupa Pitesti - Sibiu, ceruta cu vehementa de Comisia Europeana, cei doi producatori de automobile din Romania si de catre populatie, guvernul roman dovedeste ca este capabil sa isi puna singur bete in roate si pe proiectele proprii.
Pitesti - Sibiu a fost exclusa de catre oficialii de la Bucuresti din Masterplanul de Transport al Romaniei pentru 2015 - 2020 sub scuza realizarii unui ocol de 300 de kilometri pe Valea Prahovei, care nu are nici in clin, nici in maneca cu Culoarul Paneuropean IV. Nici varianta ocolitoare nu mai pare insa realizabila, guvernantii schimband inca o data regulile jocului.
Bataie de joc cu gir guvernamental
Comarnic - Brasov, segmentul care nu si-a gasit niciodata rostul pe vreo harta logica a culoarelor de transport din Europa, a reusit sa devina din copilul gandirii ilegitime a guvernantilor cea mai asteptata portiune de autostrada din Romania, dupa ce a ramas singura varianta care ar fi putut asigura o cale mai usoara de acces intre Bucuresti si vestul tarii. Nici aceasta optiune nu mai este insa valabila.
In decembrie 2013, in urma unei licitatii necontestate, castigator pentru realizarea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a fost desemnat consortiul Vinci - Strabag - Aktor. Constructorii au asteptat peste 10 luni pentru a semna contractul: o simpla formalitate intr-un stat civilizat, o bataie de joc in Romania.
In cele din urma, semnalele venite in cursul acestei saptamani, din partea companiilor, arata ca acestia sunt pe punctul de a strange jucariile si a pleca. Asta in conditiile in care cele trei firme renumite se angajasera sa contruiasca tronsonul din fondurii proprii, urmand sa incaseze banii in transe anuale de la bugetul de stat.
A la Belgravistan: "Lungim deficitul"
Satui de atata efort decizional din partea autoritatilor romane si nefiind inca siguri despre ce Dumnezeu ar trebui sa construiasca, cand si cum isi vor primi banii, consortiul Vinci - Strabag - Aktor a spus adio proiectului.
Aceasta si dupa ce ministrul transporturilor, Ioan Rus, le-a mai dat o "unda de speranta", expunand problema indatorarii bugetului astfel: "Sa zicem ca ei fac autostrada in patru ani si costa 2 miliarde de euro si noi le-o platim in 25 de ani.
Una e sa imi puna in deficit 500 de milioane de euro pe an in patru ani si alta e sa imi treaca 70 de milioane de euro pe mai multi ani. Pentru ca asa imi impacteaza bugetul, trebuie sa reducem alte cheltuieli din alte parti". O politica care aminteste strasnic de reclama cu Belgravistan a unui post de telefonie mobila.
Cam "din parti" va mai gasi finantare privata guvernul roman pentru acest proiect, dupa ce inclusiv bancile europene la care cele trei firme au linii de credit au anuntat ca in fata unei astfel de atitudini isi rezerva dreptul de a nu mai acoperi eventuale investitii private ale companiilor respective in infrastructura din tara.
Proiect modificat
Nu doar declaratia de Gaga a ministrului Rus pune pe fuga constructorii externi din Romania, ci inclusiv decizia de a schimba regulile jocului in cursul derularii acestuia.
Astfel, cu un proiect batut in cuie, semnat, parafat, avizat, impins in licitatie si adjudecat, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, sau mai bine zis, conducerea acesteia, a fost lovita de o brusca revelatie in ultima luna: autostrada Comarnic - Brasov nu mai trebuie realizata conform schemei.
Dupa ce timp de patru ani, orice director servil ajuns in fruntea companiei de stat care traseaza, bate in cuie si dicteaza traseul drumurilor de interes national si european prin tara, s-a zbatut sa impuna un traseu la suprafata pentru bucata Comarnic - Brasov, situatia s-a schimbat pe nepusa masa. Conform noii viziuni a CNADR, bucata de autostrada care strabate zona turistica de pe Valea Prahovei ar trebui sa treaca prin tunel.
Pentru segmentele de traseu de pe raza statiunilor Predeal, Sinaia si Busteni este un nou proiect in lucru: unul cu segmente de autostrada in tunel. O situatie demna sa puna orice investitor pe fuga si care prevede un timp de asteptare pentru realizarea proiectelor, studiilor de fezabilitate, o noua licitatie si un termen impins spre Sfantul Asteapta pentru autostrazile din Romania.
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...


