Altii nu stiu cum sa scape de el, japonezii de la Mazda se tin tare pe pozitii: "Nu renuntam la diesel!"
- Mazda nu renunta la motoarele diesel
- Exista inca cerere pentru acestea
- Niponii exclud varianta de a dezvolta modele de oras
Constructorul japonez de automobile a declarat ca nu va renunta la dezvoltarea motoarelor diesel, avand in vedere ca exista inca o cerere foarte mare pentru acestea. In plus, Mazda nu este inca pregatita sa adauge in gama modele de oras.
Scandalul Dieselgate a deschis o adevarata Cutie a Pandorei iar emisiile automobilelor au devenit usor usor problema principala a constructorilor si mai ales a autoritatilor. O prima consecinta ar fi ca standardele tot mai drastice i-au obligat pe cei dintai sa isi schimbe strategiile si sa caute si alte solutii pentru consum redus de combustibil.
Astfel se face ca motorul diesel atat de iubit de europeni a ajuns inamicul public numarul 1, iar turboalimentarea, downsizingul si electrificarea au devenit cele mai folosite metode pentru scaderea emisiilor, taxelor si consumului.
In timp ce mai multi constructori, printre care Toyota si Volvo, au anuntat ca de-acum incolo se concentreaza tot mai mult pe hibrizi si pe modele full electrice, mai sunt si altii care inca nu sunt pregatiti sa renunte la unitatile alimentate cu motorina.
Spre exemplu, japonezii de la Mazda. CEO-ul pentru Europa al brandului asiatic, Jeff Guyton, a explicat recent ca motoarele diesel raman importante pentru Mazda, in contextul in care cererea este in continuare ridicata, mai ales din partea clientilor care prefera un SUV cu un consum redus.
"Fortarea clientilor spre masini cu emisii mai mici nu functioneaza. Oamenii vor SUV-uri si un consum redus de carburant. Acesta este unul dintre motivele pentru care continuam sa dezvoltam diesel-uri. Credem ca asta este o solutie mai buna decat tehnologia hibrida din punct de vedere al costurilor," sustine Guyton.
Totodata, oficialul a exclus varianta de a dezvolta modele de oras, chiar daca in Europa acest tip de autovehicule se bucura de un succes iesit din comun. Problema ridicata de Mazda este ca acestea nu sunt cautate in piete mai mari, precum SUA, China sau Rusia.
"Nu vom face nicio masina in segmentul A. Suntem mari, dar totusi suntem o companie relativ mica. Prin urmare, trebuie sa ne concentram pe modele de volum care sunt atractive la nivel mondial. Trebuie sa intelegeti ca segmentul A nu exista in Statele Unite si nu este interesant pentru piete precum China si Rusia," a concluzionat el.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €