Altii nu stiu cum sa scape de el, japonezii de la Mazda se tin tare pe pozitii: "Nu renuntam la diesel!"

  • Mazda nu renunta la motoarele diesel
  • Exista inca cerere pentru acestea
  • Niponii exclud varianta de a dezvolta modele de oras
Distribuie pe Facebook

Constructorul japonez de automobile a declarat ca nu va renunta la dezvoltarea motoarelor diesel, avand in vedere ca exista inca o cerere foarte mare pentru acestea. In plus, Mazda nu este inca pregatita sa adauge in gama modele de oras.

Scandalul Dieselgate a deschis o adevarata Cutie a Pandorei iar emisiile automobilelor au devenit usor usor problema principala a constructorilor si mai ales a autoritatilor. O prima consecinta ar fi ca standardele tot mai drastice i-au obligat pe cei dintai sa isi schimbe strategiile si sa caute si alte solutii pentru consum redus de combustibil.

Mazda CX-5

Astfel se face ca motorul diesel atat de iubit de europeni a ajuns inamicul public numarul 1, iar turboalimentarea, downsizingul si electrificarea au devenit cele mai folosite metode pentru scaderea emisiilor, taxelor si consumului.

Mazda CX-5

In timp ce mai multi constructori, printre care Toyota si Volvo, au anuntat ca de-acum incolo se concentreaza tot mai mult pe hibrizi si pe modele full electrice, mai sunt si altii care inca nu sunt pregatiti sa renunte la unitatile alimentate cu motorina.

Spre exemplu, japonezii de la Mazda. CEO-ul pentru Europa al brandului asiatic, Jeff Guyton, a explicat recent ca motoarele diesel raman importante pentru Mazda, in contextul in care cererea este in continuare ridicata, mai ales din partea clientilor care prefera un SUV cu un consum redus.

Mazda CX-5

"Fortarea clientilor spre masini cu emisii mai mici nu functioneaza. Oamenii vor SUV-uri si un consum redus de carburant. Acesta este unul dintre motivele pentru care continuam sa dezvoltam diesel-uri. Credem ca asta este o solutie mai buna decat tehnologia hibrida din punct de vedere al costurilor," sustine Guyton.

Mazda CX-5

Totodata, oficialul a exclus varianta de a dezvolta modele de oras, chiar daca in Europa acest tip de autovehicule se bucura de un succes iesit din comun. Problema ridicata de Mazda este ca acestea nu sunt cautate in piete mai mari, precum SUA, China sau Rusia.

Mazda CX-5

"Nu vom face nicio masina in segmentul A. Suntem mari, dar totusi suntem o companie relativ mica. Prin urmare, trebuie sa ne concentram pe modele de volum care sunt atractive la nivel mondial. Trebuie sa intelegeti ca segmentul A nu exista in Statele Unite si nu este interesant pentru piete precum China si Rusia," a concluzionat el.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Mazda CX-5
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 19 Aprilie 2018