Autoritatile americane refuza solutiile Volkswagen propuse in scandalul Dieselgate

Autoritatile americane refuza solutiile Volkswagen propuse in scandalul Dieselgate
  • Planul de rezolvare pentru 2.0 TDI a fost refuzat
  • Luna viitoare va fi propus si planul pentru 3.0 diesel
  • Probabil ca au fost compromise performantele masinilor
Distribuie pe Facebook

Daca in Europa scandalul Dieselgate a inceput sa-si piarda din avant si nemtii merg inainte fara probleme, dincolo de ocean lucrurile nu au fost nici uitate, nici iertate. Dupa ce au fost prinsi cu motoare TDI masluite, cu softuri mincinoase instalate, cei de la Volkswagen au fost buni de plata si pusi sa gaseasca o rezolvare.

Cei care au gasit probleme in randul masinilor Volkswagen, adica Environmental Protection Agency (EPA), sunt si cei care sunt stricti cu privire la rezolvarea acestora. Impreuna cu CARB, adica California Air Resources Board, EPA a refuzat recent solutiile propuse de grupul VAG pentru reglarea problemelor de la motoarele 2.0 TDI. Desi nu au fost publicate oficial aceste solutii, se presupune ca e vorba de montarea unui catalizator suplimentar si de resoftarea sistemelor electronice de la toate masinile afectate.

In urma planului de actiune propus de Volkswagen, cele doua autoritati responsabile cu soarta viitoare a grupului german, au refuzat propunerea din cauza ca aceasta nu raspundea cerintelor de performanta, emisii si siguranta rutiera. Cu alte cuvinte, fara indoiala, una din cele 3 cerinte era compromisa. De exemplu, daca se monteaza un catalizator suplimentar, performantele automobilului scad, ceea ce nu este normal pentru un client care a cumparat acea masina pe baza unor cifre oficiale.

Chiar daca acest plan dedicat motorizarilor 2.0 TDI nu a fost aprobat, luna viitoare, pe 2 februarie 2016, va fi propus un alt plan special conceput pentru rezolvarea problemelor la motorul 3.0 TDI de pe Volkswagen Touareg sau Audi Q7. Speram ca acesta va fi realizat mai bine, cu propuneri realiste, care sa nu ii afecteze nici pe clienti si nici sa nu incalce legile americane.

Conducerea CARB, prin Mary Nichols, Presedinta companiei, a fost extrem de ferma: "Volkswagen a decis sa pacaleasca testele de emisii dupa care a incercat sa musamalizeze tot. Au continuat cu minciuna si, cand au fost prinsi, au incercat sa nege acuzatiile. Rezultatul a dus la mii de tone de oxid de nitrogen, noxe nocive, care au facut rau sanatatii cetatenilor din California. Volkswagen trebuie sa faca ceva bine!"

Distribuie pe Facebook
mai multe