Autostrada Comarnic - Brasov. Promisiunile ministrului Transporturilor

Autostrada Comarnic - Brasov. Promisiunile ministrului Transporturilor
  • Autostrada Comarnic - Brasov este de departe un obiectiv strategic
  • Fie va fi construita cu fonduri europene fie in baza unui parteneriat cu BERD
  • Autostrada va fi construita, pana la urma, cu tuneluri
Distribuie pe Facebook

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a facut mai multe precizari in legatura cu, poate, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania: Comarnic - Brasov.

184 de kilometri despart Bucurestiul de Brasov. O distanta pe care, de cele mai multe ori, soferii o parcurg in peste 3 ore, in cel mai bun caz. Asta pentru ca, desi a tot fost promisa in ultimii 30 de ani, o autostrada care sa evite statiunile de pe Valea Prahovei nu exista nici in ziua de azi.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, considera ca acest drum de mare viteza este "de departe un obiectiv strategic pentru Romania si pentru Guvern" si da asigurari ca aceasta autostrada va fi realizata.

Oficialul ia in considerare doua variante: fie autostrada va fi construita cu fonduri europene, fie in baza unui parteneriat intre autoritatile romane si Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, sau BERD pe scurt.

De fapt, Bode a declarat chiar ca autoritatile romane au incheiat deja un memorandum de intelegere cu BERD "care va sprijini implementarea acestui proiect."

"Am demarat procedura de licitare a unui tronson din autostrada Comarnic - Brasov, ma refer la varianta ocolitoare Comarnic, cei 5,2 kilometri, proiectare si executie - depunerea ofertelor in septembrie, pana la sfarsitul anului incheiem contractul de executie a acestui tronson. Pana la sfarsitul anului incheiem contractul pentru revizuire studiu de fezabilitate si intocmire proiect tehnic pentru toate celelalte tronsoane dintre Ploiesti si Comarnic. Autostrada Comarnic - Brasov intra in linie dreapta si va avea finantare, fie ca vorbim de finantare europeana - documentatia o finantam din fonduri europene - fie ca vorbim de un parteneriat cu BERD," a precizat Lucian Bode.

Ministrul nu a ratat ocazia de a acuza autoritatile locale din statiuni ca ar fi emis autorizatii pentru construirea de locuinte pe traseul autostrazii, desi exista un studiu de fezabilitate in ceea ce priveste drumul de mare viteza.

Oficialul a mai spus ca acest studiu de fezabilitate va fi revizuit si ca autostrada va fi construita cu tuneluri, desi costurile finale ar putea fi putin mai mari decat daca nu s-ar fi forat in munte.

Distribuie pe Facebook
mai multe