Bicicleta sau masina? De ce nu amandoua?

Bicicleta sau masina? De ce nu amandoua?
Masinile cu pedale pentru copii ti-au furat cu siguranta ochii in copilarie, chiar daca nu ai apucat, poate, sa te bucuri de una aflata in proprietatea ta. Dar cum ar fi sa ai una in care sa pedalezi si acum in drum spre birou sau macar duminica prin parc? Dupa ce te-ai obisnui cu privirile curiosilor, ai simti ca ti-ai indeplinit un vis, chiar daca ai fi tot timpul constient ca semeni cu Fred Flinstone plecat la plimbare prin Bedrock.
Trimite unui prieten

Iata mai jos cam cat mai costa un exemplar din masinile cu pedale "cu pedigree" si cum vor cativa pasionati sa transforme modele VW si Morgan in jucarii pentru adulti.

Brandul vinde si la copii

Bicicleta sau masina? De ce nu amandoua?

Clasicele modele Austin, Morgan sau Cadillac au fost comercializate si sub forma de masini cu pedale pentru pustanii rasfatati din Marea Britanie si Statele Unite. Daca pe atunci, un model Austin J40 sau un Garton Deluxe Kidillac costau putin peste 50 lire sterline, respectiv 100 dolari, pretul unor exemplare restaurate atinge acum si cateva mii de dolari pe e-Bay.

4.176, mai precis, pentru un model J40 original sau 10.023 de dolari pentru un J40 Pathfinder din 1949. Si cumparatori inca se mai gasesc, fie ei colectionari, fie parinti care vor ca odraslele lor sa simta aceeasi bucurie intr-o masinuta de metal cu pedale.

Barbatii, copii mai mari

Cam asta este concluzia pe care o trag de obicei sotiile si, mai ales, ideea pe care insista un inginer tunisian dezamagit de faptul ca modelele automobilelor clasice cu pedale nu vin si in varianta pentru adulti.

Murad Feki a pus pana acum la punct mai multe modele de qvadricicluri de tip cart, dintre care unul cu cadru din PVC. Visul tunisianului este sa transforme in masina cu pedale o dubita VW Transporter sau sa primeasca sansa de a pedala un Morgan Super Sport cu pedale.

Pana acum, dorintele tunisianului au fost puse in practica doar pentru juniori, o companie din Statele Unite realizand 30 de exemplare de VW Transporter cu pedale pentru copii (4000 dolari cu tot cu taxele de expeditie), in timp ce Morgan vinde in continuare serii limitate ale masinii cu pedale doar pentru copii cu varste intre 6-13 ani (2700 euro).

Sursa de inspiratie

Dorinta tunisianului Feki s-a dovedit sursa de inspiratie pentru alti "copii mai mari" din State, care au inceput sa mestereasca si ei in cautarea unui prototip de masina cu pedale destinat adultilor cu un dram de nebunie.

Denumita Velocar III, masina cu pedale pentru adulti a unui american nu a prins inca vreo linie de productie in masa, dar se dovedeste a fi un concept interesant.

Bicicleta sau masina? De ce nu amandoua?

Chinezii au prins ideea

Interesul occidentalilor pentru masinile cu pedale nu i-a lasat impasibili pe chinezi. Gata sa satisfaca orice musteriu, asiaticii au o adevarata armata de mici companii care construiesc astfel de jucarioare pentru adulti.

Dezavantajul: daca nu detii un magazin de desfacere al lor, iti va fi greu sa te descurci cu cel putin 60 de exemplare in casa. Cam atat este comanda minima la Qingdao Vold Machinery Manufacturer, o campanie care produce un model de cart cu pedale pentru doua persoane. Productia lunara atinge cifra de 800 de bucati, iar o comanda en-gros iti poate aduce o reducere importanta, pretul variind intre 90-150 dolari/bucata.

Joaca de-a politistul

Ceva mai atenti la detalii si la dorintele clientilor din Vest, producatorii de la Zhengzhou Changda Amusement Equipment au scos pe piata o decapotabila de politie cu pedale. Pretul este de 1000 dolari, fara reduceri consistente, in conditiile in care chinezii nu pot livra mai mult de 100 de bucati/luna.

Cu potential

Daca totusi ai de gand sa te lansezi intr-o afacere axata pe masini cu pedale produse in China, nu ar strica sa iei in calcul si varianta unei companii de taxiuri conduse de un biciclist. Cu o lunga traditie a ricselor in regiune, era aproape imposibil ca asiaticii sa nu le transforme si pe acestea in marfuri de export.

Cu un pret de 1100 dolari pentru fiecare din minimul de trei bucati ale unei comenzi, produsul firmei Dongsheng din Shanghai poate reprezenta o varianta inedita de taxi pentru orasele mari, putand incarca doi pasageri pe bancheta din spate.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 29 Mai 2014