BMW face modificari importante in gama de motorizari. Sunt afectate unitatile DIESEL de 2 litri

BMW face modificari importante in gama de motorizari. Sunt afectate unitatile DIESEL de 2 litri
  • Motoarele diesel B47 primesc o turbina in plus
  • Emisiile scad in medie cu 4-5 procente
  • Unitatile in cauza vor fi mai silentioase
Distribuie pe Facebook

Constructorul german de automobile a ajuns la concluzia ca unitatile diesel de 2.0 litri cu seria B47 si patru cilindri, merita o serie de imbunatatiri pentru a ramane in competitie cu agregatele oferite de brand-urile rivale.

Momentan, in gama inferioara de propulsoare a bavarezilor regasim si versiunile 18d si 20d care ascund sub capota o unitate diesel, turboalimentata, de 2.0 litri (B47), capabila de 150, respectiv 190 de cai putere. Insa inginerii de la BMW sunt de parere ca exista loc de imbunatatire, asa ca au decis sa le ofere acestor propulsoare o turbina in plus.

Pe scurt, vom avea un turbocompresor de dimensiuni mai reduse, cu geometrie variabila, care va functiona la turatii joase, si un altul de dimensiuni normale, cu geometrie fixa, care va intra atunci cand turatiile incep sa creasca.

Desigur, trecerea la o configuratie twin-turbo este un lucru bun in contextul in care puterea propulsorului in cauza creste. Din pacate nu va fi si cazul BMW-urilor 18d si 20d care vor dezvolta aceeasi putere ca si pana acum. Inainte sa te intrebi care este rolul turbinei in plus, iti spunem noi: emisiile.

Nemtii sustin ca in acest fel, motorul cu patru cilindri in linie va fi mai eficient ca niciodata si va consuma mai putin carburant. In plus, se va incadra in normele de poluare Euro 6c, avand in vedere ca emisiile de CO2 scad in medie cu 4-5 procente multumita termodinamicii imbunatatite.

Mai mult decat atat, inginerii au facut unele modificari la pistoane si au marit presiunea sistemului de injectie. Deasemenea, de toate aceste noutati vor beneficia si propulsoarele diesel de 1.5 litri, cu trei cilindri, intalnite pe modele precum BMW 214d Active Tourer, Mini One D, BMW 116d sau X1 sDrive16d.

Desi te-ai astepta sa fie exact invers, motoarele diesel moderne tind sa fie putin cam galagioase, asa ca bavarezii sustin ca dupa aceasta modificare, unitatile in cauza vor fi mai silentioase, chiar "cu cativa decibeli" in functie de turatie si de stilul de condus.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 20 Noiembrie 2017