BMW i3 ar putea deveni parintele masinii Apple
- Masina Apple ar putea avea la baza modelul BMW i3
- Americanii sunt interesati de sasiul acestuia din CFRP
- Debutul oficial a fost programat pentru 2019 - 2020
Este din ce in ce mai sigur si evident faptul ca Apple lucreaza la dezvoltarea unui autoturism. Daca Google poate, ei de ce n-ar face-o?
Zvonurile circula repede, iar pe aceasta tema sunt si destul de numeroase. Din pacate, gigantul american din Cupertino nu a dat inca publicitatii un comunicat cu privire la planurile sale, insa curiosii au reusit sa mai smulga din stanga, din dreapta, cate-o informatie neoficiala.
Unul dintre cele mai controversate si totodata mai interesante astfel de zvonuri este acela ca noul BMW i3 ar putea constitui baza masinii pe care o va construi Apple. Si cum detaliile oficiale sunt aproape inexistente, o asemenea speculatie a devenit de interes mondial.
Informatii neoficiale cu privire la un hibrid Apple - BMW
Singurul lucru pe care il stim sigur cu privire la colaborarea dintre Apple si BMW este acela ca marea companie fondata de Steve Jobs isi doreste cu orice pret sa intre pe piata automobilelor si intentioneaza sa faca asta asociindu-se cu un personaj cheie al industriei, caracterizat prin traditie si expertiza in acest sens.
De cateva zile, a devenit cunoscut si faptul ca un fost angajat Fiat care s-a ocupat in cadrul companiei de verificarile de siguranta si calitate s-a angajat de curand la compania din Cupertino; sursele nu stiu inca ce functie ocupa acesta, insa indiciile sunt destul de clare.
Revista Manager Magazin a dezvaluit, la randul sau, publicului faptul ca tratativele de colaborare dintre BMW si Apple nu sunt simple zvonuri. Alte publicatii auto sau de afaceri au mentionat si ele intalnirea de la inceputul lunii iulie a lui Tim Cook si a altui senior Apple cu directorii executivi ai BMW, care a avut loc la Leipzig si a fost organizata cu scopul unei vizite la cea mai recenta linie de productie a bavarezilor, linia pentru i3.
Se pare ca gigantul american din Cupertino este interesat in special de acest model electric, care va constitui, probabil, baza propriului automobil. Nu vom avea insa nici o certitudine prea curand, intrucat se estimeaza ca masina Apple va fi lansata pe piata abia peste 4 - 5 ani.
De ce tocmai BMW i3?
BMW are pana acum in portofoliu o singura masina electrica. Modelul i3 vine cu o autonomie de 130 km, iar sasiul sau este atat cel mai mic, cat si cel mai maleabil si cu potential de a fi adaptat.
Tocmai acest sasiu este de interes pentru Apple, care vrea sa inoveze prin adaptarea sa si prin asocierea cu elemente complementare de ultima generatie. Compania americana n-ar fi prima care foloseste o arhitectura preluata de la un adevarat specialist cu renume in industria auto, numeroase branduri optand pentru aceasta varianta destul de sigura atat in ceea ce priveste calitatea, cat si strategia de marketing si de castigare a increderii potentialilor cumparatori.
Dar de ce i3? Unii dintre voi l-ati vazut deja pe sosele si, sceptici sau nu, trebuie sa recunoasteti ca are cu ce se lauda. In primul rand, faptul ca o companie recunoscuta pentru masinile sale puternice s-a-ncumetat sa construiasca o masina integral electrica, este o garantie a capacitatilor acesteia din urma.
Micul BMW atinge, in mod deloc surprinzator, viteza de 50 km/h in doar 3,5 secunde. Acest fapt se datoreaza nu doar performantelor si experientei precedente a companiei, dar si noii tehnologii eDrive.
Inca un lucru cu care se poate lauda i3 este acela ca fundatia sa este construita dintr-un plastic ranforsat cu fibra de carbon, material la fel de puternic precum otelul, dar care cantareste de doua ori mai putin decat acesta.
Ce-nseamna acest lucru? In primul rand, faptul ca accelerarea nu este ingreunata de greutatea masinii, ca masina poate fi manevrata cu usurinta si ca are parte de o mobilitate sporita fata de automobilele construite din materiale clasice. Cu asa caracteristici, nu putea fi ignorata de catre marele Apple.
Cert este ca daca aceasta colaborare se va materializa, Apple va deveni o reala amenintare si pentru industria auto. La urma urmei, o asociere cu BMW nu poate fi decat de bun augur, nu-i asa?
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €