Bucurestiul va avea un centru cu sensuri unice

Bucurestiul va avea un centru cu sensuri unice
La inceputul anului viitor, Primaria Capitalei va incepe reorganizarea circulatiei in zona centrala a orasului Majoritatea strazilor principale vor avea sensuri unice, benzi speciale pentru mijloacele de transport in comun pe care vor circula si taximetrele, masinile pompierilor sau ale salvarii, piste pentru biciclisti si zone pietonale. Studiul pentru introducerea sensurilor unice in zona centrala a municipiului Bucuresti mai prevede si crearea unor puncte internodale, locuri in care bucurestenii vor avea statii pentru mijloacele de transport in comun, metrou sau taxi.
Distribuie pe Facebook
Directorul Directiei Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, Ioan Dedu, a declarat pentru gandul, ca "la acest studiu se lucreaza cam de o luna si jumatate, se va termina anul viitor, iar implementarea lui poate dura si 2-3 ani. Daca studiul ne indica doar marcarea, semaforizarea si semnalizarea, atunci, dupa simulari, se trece imediat la introducerea sensurilor unice "
Primele strazi cu sens unic, in zona Pasajului Basarab
Primele strazi reorganizate vor fi cele din zona Pasajului Basarab, "Sensuri unice se vor introduce cel mai probabil la sfarsitul anului sau la inceputul celui viitor, pe strazile Alexandru Ioan Cuza, Mantopol, Banu Manta, Petru Rares, Comana, dar si pe cele aflate in spatele Primariei sectorului 1, apoi vom inainta catre zona centrala. Reorganizarea sensurilor de circulatie va afecta inelul central cu unele extensii. Inelul central este format din bulevardele Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Titulescu, Calea Vacaresti, strada Progresului si Pasajul Basarab.
Este posibil sa introducem sensuri unice si pe Dorobanti, Barbu Vacarescu sau Floreasca", a mai declarat directorul Ioan Dedu. Strazile si bulevardele cuprinse in acest perimetru vor avea in marea lor majoritate sensuri unice, piste pentru biciclisti si zone pietonale. In aceste zone se va incerca pe cat posibil evitarea virajelor la stanga. "La fel va fi si pe Rosetti, Mosilor si Bulevardul Carol cu revenire prin Negustori, Hristo Botev si Mantuleasa. In zonele unde trebuie refacuta infrastructura, reorganizarea va dura mai mult. Este vorba de podurile peste Dambovisa, pasajele subterane Piata Romana si Universitate sau anumite strazi pietonale, unde arhitectul poate cere asfaltarea cu piatra cubica", a mai explicat directorul Ioan Dedu.
Zone pietonale de la ASE la Palatul Parlamentului

Traseul strazilor pietonale va pleca de la ASE din Piata Romana si va ajunge in Piata Revolutiei prin Calea Victoriei, Centrul Istoric catre Calea Mosilor, Sfanta Vineri si va ajunge la Parlament.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2010