Bulgarii mai buni si la sosele si la calea ferata decat romanii

Trimite unui prieten
Deocamdata, putem sa dam vina (nu fara motiv) pe bulgari, pentru intarzierile la podul Calafat - Vidin. Odata finalizat podul, se va dezvalui insa realitatea cruda: infrastructura rutiera si feroviara de pe malul romanesc este mult in urma bulgarilor.
Sosea cu doua benzi pe sens, reabilitata, fara gropi. Linie ferata electrificata, pentru care au fost lansate deja licitatiile pentru modernizare la standarde europene. Aceasta este situatia la Vidin, in dreptul podului care va face legatura cu Calafatul, peste Dunare.
Pe malul stang al fluviului, lucrurile nu stau chiar asa de bine, iar perspectivele ca situatia sa se imbunatateasca sunt foarte indepartate. Drumul national 56 Craiova - Calafat are o singura banda pe sens si, in plus, este plin de gropi. Calea ferata Calafat - Craiova este simpla, neelectrificata si intr-o stare avansata de degradare.
Intarzierile Sofiei
Pentru moment, Bucurestiul este in postura sa-i faca reprosuri Sofiei. Incepute in 2007, lucrarile la pod, care-i revin in exclusivitate partii bulgare, ar fi trebuit finalizate in 2010. Urmatorul termen a fost 2011. Cum lucrarile spaniolilor de la FCC Construccion nu avansau, Guvernul de la Sofia a reusit ulterior sa-i convinga pe reprezentantii Comisiei Europene sa prelungeasca cu un an de zile memorandumul de finantare a proiectului, pana la 1 ianuarie 2013. Noul termen de finalizare a podului a fost stabilit pentru octombrie 2012.
Intre timp, pe partea romaneasca lucrurile s-au miscat mai repede. Lucrarile au inceput in mai 2009, pe baza unui contract de 66,9 milioane de euro incheiat cu asocierea spaniola AZVI-VIMAC. In ciuda contestatiilor, ibericii au terminat lucrarea la termen, in vara anului trecut. Mai exact, au fost finalizate 95% din lucrari, restul de 5% neputand fi executat decat dupa ce partea bulgara va construi podul. Concret, romanii au prelungit cu opt kilometri DN56 Craiova-Calafat si au modernizat 7,5 km de cale ferata. In plus, a fost modernizata gara Golenti si au fost construiti de la zero 3,6 km de cale ferata electrificata.
Rasturnare de situatie
Pana acum, avantajul este de partea noastra. Insa situatia se va schimba radical din momentul in care bulgarii vor termina, in sfarsit, podul, deoarece infrastructura este intr-o stare mult mai buna pe malul drept al Dunarii.
Partea rutiera, adica drumul european E79, este intr-o stare excelenta. Soseaua Vidin - Montana - Vratsa - Botevgrad (de acolo facandu-se legatura cu autostrada spre Sofia) are pe majoritatea traseului doua benzi pe sens si a fost reabilitata recent de concernul austriac Strabag. Este practic un drum expres, singurul dezavantaj fiind acela ca trece prin interiorul localitatilor.
Prelungirea pe teritoriul romanesc a E79, DN 56 Calafat - Craiova, arata ca dupa bombardament. Este o sosea ingusta, cu o singura banda pe sens, care, pe deasupra, mai este si plina de gropi.
Licitatie contestata
E drept, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a organizat licitatiile pentru modernizarea drumului inca din luna mai a anului trecut. Daca pe primul tronson, de la Craiova la Galicea Mare, "regele asfaltului" Florea Diaconu, de la Delta ACM 93, a inceput lucrarile, nu acelasi lucru se poate spune si despre cel de-al doilea, in lungime de 37 km. Procedura de atribuire a lucrarii, castigata de spaniolii de la Puentes Y Calzadas Infraestructuras SLU, a fost contestata de compania elena Mochlos. Grecii au obtinut castig de cauza atat la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), cat si la Curtea de Apel Bucuresti. In consecinta, CNADNR trebuie sa reia procedurile de licitatie, iar termenul de executie este de doi ani de zile, asa ca soferii mai au de asteptat pana sa circule in conditii optime spre Calafat.
Intr-o stare mult mai buna este DN56A, Calafat - Drobeta Turnu Severin, care a fost reabilitat recent. Acesta le va fi util insa mai ales bulgarilor, pentru a ajunge in Ungaria, si nu romanilor, interesati de legatura cu Bucurestiul si cu Portul Constanta.
In afara de partea rutiera, cu doua benzi pe sens, podul va fi strabatut si de o linie simpla, electrificata, de cale ferata. Cum spuneam, de la statia Golenti si pana la buza podului a fost construita o linie ferata noua, electrificata.
Calea ferata mai asteapta
Ce se intampla insa de la Golenti la Craiova? Calea ferata este simpla, neelectrificata si intr-o stare avansata de degradare. Distanta de 107 km dintre Craiova si Calafat este strabatuta de trenurile de calatori in aproape trei ore si jumatate.
"Modernizarea liniei se va face in exercitiul financiar urmator, 2014-2020, al Programului Operational Sectorial Transport. Fie vom lua bani direct de la Comisia Europeana, fie vom face lucrarea din economiile pe care le vom realiza la tronsoanele de pe ramura nordica a Coridorului IV", a declarat pentru Capital Marius Corduneanu, director general adjunct al companiei CFR SA, responsabil cu proiectele cu finantare europeana.
Dupa modernizare, calea ferata va fi simpla, electrificata si va permite circulatia cu viteze sporite. Ultima estimare a proiectului de modernizare indica un cost de 487 milioane de euro, inclusiv exproprierile si alte cheltuieli neeligibile.
Bulgarii, avans de patru ani
Dupa cum stau lucrurile, licitatia pentru stabilirea constructorului nu poate avea loc mai devreme de 2015, iar finalizarea lucrarilor poate sa se produca cel mai devreme in 2018-2019, dupa estimarile secretarului general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania, Stefan Roseanu. Intre timp, pe celalalt mal al Dunarii au inceput deja licitatiile pentru modernizarea tronsonului feroviar Vidin - Sofia, cu bani europeni.
Sosea cu doua benzi pe sens, reabilitata, fara gropi. Linie ferata electrificata, pentru care au fost lansate deja licitatiile pentru modernizare la standarde europene. Aceasta este situatia la Vidin, in dreptul podului care va face legatura cu Calafatul, peste Dunare.
Pe malul stang al fluviului, lucrurile nu stau chiar asa de bine, iar perspectivele ca situatia sa se imbunatateasca sunt foarte indepartate. Drumul national 56 Craiova - Calafat are o singura banda pe sens si, in plus, este plin de gropi. Calea ferata Calafat - Craiova este simpla, neelectrificata si intr-o stare avansata de degradare.
Intarzierile Sofiei
Pentru moment, Bucurestiul este in postura sa-i faca reprosuri Sofiei. Incepute in 2007, lucrarile la pod, care-i revin in exclusivitate partii bulgare, ar fi trebuit finalizate in 2010. Urmatorul termen a fost 2011. Cum lucrarile spaniolilor de la FCC Construccion nu avansau, Guvernul de la Sofia a reusit ulterior sa-i convinga pe reprezentantii Comisiei Europene sa prelungeasca cu un an de zile memorandumul de finantare a proiectului, pana la 1 ianuarie 2013. Noul termen de finalizare a podului a fost stabilit pentru octombrie 2012.
Intre timp, pe partea romaneasca lucrurile s-au miscat mai repede. Lucrarile au inceput in mai 2009, pe baza unui contract de 66,9 milioane de euro incheiat cu asocierea spaniola AZVI-VIMAC. In ciuda contestatiilor, ibericii au terminat lucrarea la termen, in vara anului trecut. Mai exact, au fost finalizate 95% din lucrari, restul de 5% neputand fi executat decat dupa ce partea bulgara va construi podul. Concret, romanii au prelungit cu opt kilometri DN56 Craiova-Calafat si au modernizat 7,5 km de cale ferata. In plus, a fost modernizata gara Golenti si au fost construiti de la zero 3,6 km de cale ferata electrificata.
Rasturnare de situatie
Pana acum, avantajul este de partea noastra. Insa situatia se va schimba radical din momentul in care bulgarii vor termina, in sfarsit, podul, deoarece infrastructura este intr-o stare mult mai buna pe malul drept al Dunarii.
Partea rutiera, adica drumul european E79, este intr-o stare excelenta. Soseaua Vidin - Montana - Vratsa - Botevgrad (de acolo facandu-se legatura cu autostrada spre Sofia) are pe majoritatea traseului doua benzi pe sens si a fost reabilitata recent de concernul austriac Strabag. Este practic un drum expres, singurul dezavantaj fiind acela ca trece prin interiorul localitatilor.
Prelungirea pe teritoriul romanesc a E79, DN 56 Calafat - Craiova, arata ca dupa bombardament. Este o sosea ingusta, cu o singura banda pe sens, care, pe deasupra, mai este si plina de gropi.
Licitatie contestata
E drept, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a organizat licitatiile pentru modernizarea drumului inca din luna mai a anului trecut. Daca pe primul tronson, de la Craiova la Galicea Mare, "regele asfaltului" Florea Diaconu, de la Delta ACM 93, a inceput lucrarile, nu acelasi lucru se poate spune si despre cel de-al doilea, in lungime de 37 km. Procedura de atribuire a lucrarii, castigata de spaniolii de la Puentes Y Calzadas Infraestructuras SLU, a fost contestata de compania elena Mochlos. Grecii au obtinut castig de cauza atat la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), cat si la Curtea de Apel Bucuresti. In consecinta, CNADNR trebuie sa reia procedurile de licitatie, iar termenul de executie este de doi ani de zile, asa ca soferii mai au de asteptat pana sa circule in conditii optime spre Calafat.
Intr-o stare mult mai buna este DN56A, Calafat - Drobeta Turnu Severin, care a fost reabilitat recent. Acesta le va fi util insa mai ales bulgarilor, pentru a ajunge in Ungaria, si nu romanilor, interesati de legatura cu Bucurestiul si cu Portul Constanta.
In afara de partea rutiera, cu doua benzi pe sens, podul va fi strabatut si de o linie simpla, electrificata, de cale ferata. Cum spuneam, de la statia Golenti si pana la buza podului a fost construita o linie ferata noua, electrificata.
Calea ferata mai asteapta
Ce se intampla insa de la Golenti la Craiova? Calea ferata este simpla, neelectrificata si intr-o stare avansata de degradare. Distanta de 107 km dintre Craiova si Calafat este strabatuta de trenurile de calatori in aproape trei ore si jumatate.
"Modernizarea liniei se va face in exercitiul financiar urmator, 2014-2020, al Programului Operational Sectorial Transport. Fie vom lua bani direct de la Comisia Europeana, fie vom face lucrarea din economiile pe care le vom realiza la tronsoanele de pe ramura nordica a Coridorului IV", a declarat pentru Capital Marius Corduneanu, director general adjunct al companiei CFR SA, responsabil cu proiectele cu finantare europeana.
Dupa modernizare, calea ferata va fi simpla, electrificata si va permite circulatia cu viteze sporite. Ultima estimare a proiectului de modernizare indica un cost de 487 milioane de euro, inclusiv exproprierile si alte cheltuieli neeligibile.
Bulgarii, avans de patru ani
Dupa cum stau lucrurile, licitatia pentru stabilirea constructorului nu poate avea loc mai devreme de 2015, iar finalizarea lucrarilor poate sa se produca cel mai devreme in 2018-2019, dupa estimarile secretarului general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania, Stefan Roseanu. Intre timp, pe celalalt mal al Dunarii au inceput deja licitatiile pentru modernizarea tronsonului feroviar Vidin - Sofia, cu bani europeni.
"Pentru noi, calea ferata Craiova - Calafat a fost o linie de interes secundar, pana la constructia podului. In schimb, pentru bulgari Vidin - Sofia este o directie importanta, fiind situata pe Coridorul IV", a explicat Roseanu pentru Capital. Astfel, in 2014-2015 pe malul drept al fluviului linia ferata (care este deja electrificata) ar putea fi gata. Adica atunci cand la noi abia vor incepe licitatiile.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Calculator motor, dacia sandero 2, 1.5 dci, k9k612, cod... 269 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei



Publicat în categoria: Alte stiri auto
DATA PUBLICĂRII: 7 Martie 2012