Carosabilul din Bucuresti s-a surpat din nou. Este a patra oara in decurs de un an

Carosabilul din Bucuresti s-a surpat din nou. Este a patra oara in decurs de un an
  • In mai putin de un an, asfaltul s-a surpat de patru ori
  • La Eroilor reparatiile dureaza peste 3 luni
  • Soferii bucuresteni, cei mai afectati de problemele cu carosabilul
Trimite unui prieten

Carosabilul din Bucuresti pare pe zi ce trece mai periculos pentru soferi. Asfaltul s-a surpat in aceasta dimineata pe o strada din cartierul Crangasi, cauza fiind de data aceasta o avarie la o conducta de apa. Drept consecinta, circulatia se desfasoara cu dificultate, iar traseul liniei 601 a fost deviat.

Noul crater este pe strada General Popovat, intre numerele 37 si 39. Circulatia, atat a autobuzelor, cat si a automobilelor, va reveni la normal odata ce Apa Nova va remedia avaria si odata ce asfaltul va fi reparat. O data sigura pentru reluarea traficului nu a fost anuntata.

In mai putin de un an, asfaltul s-a surpat de patru ori

Este a patra oara cand asfaltul din Bucuresti se surpa. De vina pentru craterele aparute au fost pana acum avarii la conducte de gaze, de apa, dar si erori aparute la constructia noii magistrale de metrou.

In primavara anului trecut, in luna mai, in asfaltul din zona Izvor s-a format un crater de mari dimensiuni pe sensul de mers catre Opera Nationala si Eroilor pe Splaiul Independentei. Surparea a fost determinata de o defectiune la reteaua de apa si canalizare.

La doar cateva zile de la incidentul de la Izvor, carosabilul a cedat din nou. Asfaltul a cedat in zona Academiei Militare din cauza lucrarilor pentru prelungirea retelei de metrou. Freza care sapa la noua magistrala a urcat mai sus de standardul de 12 metri, asa ca asfaltul s-a umflat si a crapat.

Cel mai grav episod de acest fel s-a produs in luna decembrie, in zona Eroilor, cauza fiind tot constructia Magsistralei 5. La fiecare incident de acest fel, petrecut tot mai des in ultima perioada, nimeni nu si-a asumat raspunderea pentru inconvenientele produse, fiecare surpare fiind pusa pe seama "soartei".

Pentru problemele de la Eroilor, singurele explicatii date de constructor s-au rezumat la "a fost un flux ciudat", in timp ce seful Metrorex a declarat ca "asemenea incidente au avut loc si in alte orase, la Roma, la Barcelona, nu e o situatie intalnita doar la noi".

Fiecare incident de acest fel a dus la o multime de probleme pentru cei care circulau zilnic in aceste zone, insa amenzile pentru cei vinovati au o valoare infima.

Primaria Capitalei ii poate amenda pe cei care provoaca astfel de accidente cu maximum 1.500 de lei, o suma extrem de mica ce nu reflecta in niciun fel dimensiunea problemelor provocate.

La Eroilor reparatiile dureaza peste 3 luni

Traficul nu a revenit la normal nici pana acum la Eroilor, iar noul termen dat de constructor este jumatatea lunii martie - adica peste 3 luni de la data producerii incidentului.

Suprafata afectata este de circa 60 de metri patrati. Pana atunci, traficul ramane deviat, iar oamenii care locuiesc in zona stau fie la rude, fie la hotel, pentru ca surparea asfaltului a afectat structura de rezistenta a unui imobil de locuinte din apropiere.

Freza botezata "Varvara" a patruns intr-un put de apa in timpul sapaturilor la tunelul de metrou. Pentru a stabiliza zona va trebui sa fie turnat beton ca sa opreasca apa si pentru ca solul sa nu se mai lase.

Initial, constructorul a anuntat ca in 30 de zile lucrurile vor reveni la normal, iar soferii nu vor mai trebui sa foloseasca rute ocolitoare. Noul termen dat este unul mult peste cel promis la inceput, dar si peste cel acceptat de Primaria Capitalei - 22 martie.

Soferii bucuresteni, cei mai afectati de problemele cu carosabilul

Cei care conduc zilnic prin Bucuresti simt pe pielea lor ce inseamna un crater in carosabil si o deviere in trafic. Cele patru surpari din asfalt si lucrarile interminabile la unele artere fac traficul din Capitala un adevarat cosmar.

De altfel, intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier, Bucurestiul ocupa locul 5. Un studiu realizat de o companie care produce sisteme de navigatie a calculat ca la o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras se inregistreaza 103 ore de intarziere, ore pierdute din cauza blocajelor rutiere.

Primul loc in clasament este ocupat de Istanbul. Urmeaza, in ordine, Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 25 Ianuarie 2016