Ce se intampla cu Romania? Cel mai mare constructor de autostrazi din tara vrea sa renunte la contractul pentru drumul montan de 1.2 miliarde de euro

Ce se intampla cu Romania? Cel mai mare constructor de autostrazi din tara vrea sa renunte la contractul pentru drumul montan de 1.2 miliarde de euro
Asocierea de constructori UMB (Romania) – Euro Asfalt (Bosnia) a cerut rezilierea contractului pentru proiectarea si executia celor 38 de kilometri ai lotului 2A Ditrau - Grinties aferent autostrazii A8, scrie, vineri, Hotnews.
Trimite unui prieten

Potrivit sursei mentionate si anterior, constructorul a solicitat plata unei garantii de bune lucrari mai mici decat cea stipulata in documentele scoase la licitatie.

Mai exact, constructorul ar dori sa depuna o garantie de buna executie de 0,5% din valoarea totala a contractului, fata de 1,5%, cum apare in documentatia scoasa la licitatie si pe care acesta a castigat procedura competitiva, noteaza Hotnews.

CNIR a respins aceasta solicitare, astfel ca UMB a transmis cererea de reziliere a contractului. Potrivit surse mentionate si anterior, rezilierea contractului nu mai poate fi facuta, in aceasta etapa, decat de oficialii CNIR.

Stirea vine la cateva zile dupa ce pe Facebook au aparut mai multe informatii care anuntau ca UMB opreste lucrarile de pe unele santiere din cauza lipsei de bani, informatii infirmate imediat de CNAIR.

Unul dintre cele mai scumpe drumuri din istoria Romaniei

Cel mai lung lot al Autostrazii Unirii, lotul Ditrau - Grinties este si unul dintre cele mai scumpe drumuri din istoria Romaniei, valoarea contractului pentru proiectarea si executia celor 38 de kilometri ridicandu-se la 6,14 miliarde lei (fara TVA).

Pe traseu vor fi construite inclusiv 19 tuneluri si 63 de poduri si viaducte, iar lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) va reprezenta 57 % din lungimea intregului lot, anuntau anterior autoritatile.

Sursa: Hotnews

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 30 Mai 2025