Cinci motive pentru care BMW M5 F10 va ramane in istorie

Cinci motive pentru care BMW M5 F10 va ramane in istorie
  • Debutul oficial al modelului BMW M5 F10 a avut loc in 2011
  • Automobilul bavarez oferea un V8 bi-turbo de 4.4 litri si 560 CP
  • Puterea maxima ajungea la roti printr-o cutie cu dublu ambreiaj
Distribuie pe Facebook

Ultimul exemplar al automobilului bavarez de inalta performanta va parasi linia de productie la sfarsitul acestei luni.

Chiar daca ar putea parea greu de crezut la prima vedere, adevarul este ca au trecut deja cinci ani de la prezentarea oficiala a ultimului BMW M5 din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2011.

Generatia F10 a modelului german de inalta performanta nu va mai ramane insa pentru mult timp in productie, ultimul exemplar fiind programat sa paraseasca linia de asamblare la sfarsitul lunii martie.

In schimb, actualul BMW M5 va primi un binemeritat loc in istoria industriei auto. In special din urmatoarele cinci motive:

  • Primul BMW M5 cu motor supraalimentat

Spre deosebire de generatia anterioara, care gazduia in compartimentul motor o unitate aspirata cu zece cilindri in V, modelul F10 a primit sub capota un V8 bi-turbo de 4.4 litri si 560 de cai putere.

Primul BMW M5 cu motor supraalimentat avea nevoie de numai 4.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de kilometri pe ora, in timp ce viteza maxima era limitata la 305 km/h cu optiunea M Driver's Package.

  • Primul BMW M5 cu transmisie DCT

O alta premiera de care generatia cu numarul cinci a automobilului bavarez de inalta performanta se face vinovata este adoptarea unei cutii automate cu sapte rapoarte si - atentie!, dublu ambreiaj.

De asemenea, exista mari sanse ca primul BMW M5 cu transmisie DCT sa fie inclusiv ultimul M5 manual, modelul F10 fiind disponibil la vanzare pe piata din Statele Unite ale Americii si intr-o versiune cu trei pedale.

  • Primul BMW M5 cu pachet Competition

Clientii nemultumiti de propunerea super-sedanului german in materie de putere maxima si acceleratie de la 0 la 100 km/h au putut opta - pentru prima data - pentru un pachet Competition.

Oferit optional, meniul in cauza si de performantele motorului V8 bi-turbo de 4.4 litri, in sensul ca aducea un plus de 15 CP in dreptul puterii maxime si un minus de 0.1 secunde in dreptul sprintului 0 - 100 km/h.

  • Primul BMW M5 de 600 de cai putere

Ulterior, acelasi BMW M5 F10 a fost vandut si intr-o varianta cu 600 CP sub capota, insotita de indicativul 30 Jahre M5 si lansata cu ocazia... implinirii a 30 de ani de la lansarea modelului originalului, bineinteles.

Primul BMW M5 de 600 de cai putere a fost comercializat intr-o serie limitata la doar 300 de exemplare, fiecare capabil sa atinga primii 100 de kilometri pe ora in 3.9 secunde - un record absolut pentru automobilul bavarez de inalta performanta.

  • Primul BMW M5 cu sunet in difuzoare

Primul BMW M5 cu motor supraalimentat, cutie cu dublu ambreiaj, pachet Competition si model de 600 de cai putere a reusit la momentul introducerii sale sa starneasca si cateva controverse.

Cel mai mare 'pacat' al generatiei F10 il reprezinta (fara dar si poate) tehnologia Active Sound Design, prin care super-sedanul german introduce in cabina - cu ajutorul difuzoarelor de inalta fidelitate, sunetele produse de evacuarea cvadrupla.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 16 Martie 2017