Cum a afectat VW sanatatea europenilor: 44.000 de ani au fost pierduti

Cum a afectat VW sanatatea europenilor: 44.000 de ani au fost pierduti
  • Masinile Volkswagen au avut emisii cu 526 de kilotone mai mari decat era legal
  • Costurile Dieselgate in banii cheltuiti pentru ingrijirile persoanelor afectate de poluare
  • Volkswagen incearca sa se revanseze cu un model electric pe care sa si-l permita oricine
Distribuie pe Facebook

Scandalul Dieselgate izbucnit in toamna anului trecut are consecinte mult mai importante decat vanzari scazute pentru un grup auto sau clienti inselati. dieselgate, emisii poluante, diesel

Masinile cu emisii poluante peste cele admise au provocat probleme de sanatate pentru zeci de mii de europeni si au dus la o viata mai scurta pentru o parte dintre ei. Un studiu realizat la o universitate din Olanda arata exact cati ani s-au pierdut la nivelul intregului continent.

Masinile Volkswagen au avut emisii cu 526 de kilotone mai mari decat era legal

Conducerea Volkswagen a recunoscut ca a vandut in Europa 8,5 milioane de masini care aveau emisiile poluante mai mari decat maximul admis de legea europeana.

Mai mult decat atat, exemplarele cu pricina aveau instalat un soft care manipula datele si care facea ca rezultatele sa fie conforme cu legislatia, insa in timpul folosirii normale ele erau extrem de poluante.

Masinile cu softul manipulator au inceput sa fie vandute in Europa inca din 2009, iar noxele emanate in cei 6 ani si-au pus amprenta asupra sanatatii populatiei. Cumulat, aceste automobile au avut emisii de oxizi de azot cu 523 de kilotone mai mari decat era permis prin lege.

O echipa de cercetatori de la Universitatea olandeza Radboud a calculat ca in Europa s-au pierdut 44.000 de ani sanatosi din viata intregii populatii a continentului.

Anii au fost calculati prin asocierea impactului pe care il are inhalarea acestor substante in raport cu cele 523 de kilotone in plus de oxizi de azot.

Alti 700 de ani s-au pierdut la nivelul populatiei din Statele Unite, acolo unde VW a vandut mai putine masini si unde densitatea populatiei este mai mica.

Daca nu aduc toate aceste masini la nivelul de emisii prevazut de lege, in Europa se vor mai pierde inca 72.000 de ani sanatosi in timpul perioadei de viata a acestor autovehicule.

Costurile Dieselgate in banii cheltuiti pentru ingrijirile persoanelor afectate de poluare

In afara de anii pierduti, o alta modalitate folosita de oamenii de stiinta olandezi pentru a calcula impactul Dieselgate a fost cea legata de banii cheltuiti pentru sanatatea oamenilor afectati.

Pentru a calcula aceste costuri, autorii analizei au folosit indicele VSL (Value of Statistical Life). In termeni economici, acest indice reflecta suma de bani pe care o persoana sau o societate o cheltuie pe sanatatea populatiei.

Luand in calcul acest indice, Europa si SUA au cheltuit aproximativ 40 de miliarde de dolari din cauza poluarii provocate de masinile Volkswagen cu noxe peste limita.

Suma reflecta serviciile medicale de care a avut parte populatia afectata. Daca grupul nu ar face un recall si ar lasa masinile poluante inca in circulatie, costul ar ajunge la 62 de miliarde de dolari, mai spun autorii studiului.

Aceasta lucrare stiintica este prima care se concentreaza pe impactul asupra sanatatii, mortalitatii si costurilor pentru a trata populatia imbolnavita pe care le-au avut masinile cu emisiile peste nivelul legal.

Volkswagen incearca sa se revanseze cu un model electric pe care sa si-l permita oricine

Discutiile despre incalzirea globala si impactul pe care il au automobilele asupra mediului si sanatatii au facut ca oamenii sa ia in calcul achizitionarea de masini electrice, prietenoase cu mediul.

Intentia este una buna, insa costurile crescute ale acestor automobile, precum si autonomia scazuta ii tin inca departe pe clienti.

In incercarea de a-si "spala pacatele", Volkswagen a anuntat ca are in plan lansarea unei masini nepoluante, dar ieftina, astfel incat sa si-o poata permite aproape oricine.

Germanii spun ca in afara de un pret scazut vor sa conceapa si un model elecric ce se poate deplasa pe distante de pana la 500 de km fara sa fie nevoie de o reincarcare.

Noul model ar putea fi gata pana in anul 2019 si livrarile ar putea incepe in 2020, spun oficiali din cadrul grupului Volkswagen.

Intre timp, grupul german a inceput rechemarile pentru inlaturarea softului manipulator si pentru a reduce emisiile. Primul model chemat in service este Amarok, acesta fiind urmat in scurt timp de Passat.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 11 Februarie 2016