Cum sa iti alegi o masina sport

Cum sa iti alegi o masina sport
  • Exista cateva criterii de luat in seamna la alegerea unei masini sport
  • Performanta si tipul tractiunii sunt doua dintre cele mai importante
  • Si de pret, costuri de intretinere sau obiceiuri zilnice trebuie sa tinem cont
Distribuie pe Facebook

Fara discutii, masinile sport sunt cele care intorc cele mai multe capete pe strada. Multumita designului agresiv, zgomotului motorului sau al culorilor tipatoare, masinile sport sunt ceva ce cu totii ar trebui sa incercam la un moment dat.

Pe piata auto, fiecare producator a incercat sa vina cu un model care sa ia fata celorlalte, dar concurenta este foarte mare. Exista modele asemanatoare, cu optiuni asemanatoare, dar chiar si asa sunt anumite aspecte de care sa tii cont atunci cand cumperi o astfel de masina, mai ales ca majoritatea alegerilor sunt strict subiective si au legatura cu gustul fiecaruia.
Decapotabila sau coupe?
Nu este gresita niciuna dintre variante, ci exact cum spuneam tine doar de gustul fiecaruia. Unii prefera ca acoperisul sa fie retractabil, in timp ce altii merg pe varianta coupe, cu plafon fix.
Bineinteles, este un mic plus pentru cei care opteaza pentru decapotabila pentru ca exista oricand optiunea sa tragi acoperisul masinii, dar sa si profiti de zilele calduroase si insorite.
O masina sport se potriveste stilului tau de viata?
Este o intrebare la care trebuie sa te gandesti serios inainte de a incepe cautarile. Asta pentru ca este posibil ca masina sa iti placa, dar ca anumite activitati pe care le faci in mod regulat sa nu se potriveasca unei masini sport.
De exemplu, daca mergi des la cumparaturi sau iei in masina mai mult de doua persoane, in mod sigur o masina sport nu se va potrivi. Chiar si modelele coupe, cu locuri in spate, au o problema pentru ca spatiul este foarte mic si destul de incomod pentru un drum lung.
Iti permiti o masina sport?
Bineinteles ca ne plac masinile sport, ne vedem la volanul lor si ne imaginam cum am merge pe coasta cu ele decapotate, dar nu ar strica sa ne interesam inainte daca ne permitem o astfel de masina.
Si acum nu ne referim doar la pretul masinii, ci si la pretul de intretinere. De obicei, aceste masini au un consum foarte mare de combustibil, taxele sunt destul de mari, iar asigurarile obligatorii de asemenea sunt peste medie din punct de vedere financiar. Totodata, piesele de schimb pentru astfel de masini sunt mai scumpe decat la masinile normale.
Cauta masina cu cea mai buna performanta
Daca tot faci o investitie intr-o masina sport, incearca sa nu tii foarte mult la partea financiara. Asta pentru ca o masina scumpa are de obicei cea mai buna performanta in materie de manevrabilitate si siguranta.
Pe langa modelele Audi R8, Mercedes-Benz SL sau SLS, Porsche 911 si BMW Seria 6, mai exista altele foarte accesibile din punct de vedere financiar, si anume, Audi TT, BMW Seria 1 sau Porsche Boxster.
Care sunt cele mai ieftine masini sport?
Bineinteles ca ne intereseaza pretul chiar daca mai sus am stabilit ca nu ar trebui sa il facem principalul criteriu in functie de care le alegem. Exista totusi masini sport care nu sunt chiar atat de scumpe, cum ar fi Mazda MX-5, Mini Coupe, Cabrio sau Roadster, Volkswagen Scirocco.
Toate aceste masini costa in jurul sumei de 25 de mii de euro, mult mai ieftine decat liderii din aceasta categorie si, in mod sigur, designul lor atrage multe priviri.
Sunt masinile sport mai fragile?
Siguranta este principalul lucru la care trebuie sa ne gandim atunci cand alegem o masina sport, asta pentru ca exista anumite modele care nu au cele mai bune rezultate atunci cand vine vorba despre fragilitate.
Printre acestea se numara Porsche Boxster sau Volkswagen Eos. Totodata, Mazda MX-5, BMW Seria 1 sau Audi A5 au avut rezultate foarte bune la aceleasi teste.
Tragi sau impingi?
Este o intrebare pe care in mod sigur pasionatii de masini sport si-o pun foarte des. Ne referim bineinteles la tractiunea masinii, daca sa fie tractiune fata sau tractiune spate.
Majoritatea masinilor sport au tractiune pe spate pentru ca inginerii prefera ca puterea sa vina din spate, dar este de mentionat ca aceste masini sunt mai greu de manevrat. Este nevoie de un sofer experimentat care sa redreseze o masina careia ii derapeaza spatele.
Distribuie pe Facebook
mai multe