Cumpara acum una sau regreta mai tarziu. BMW vrea sa renunte la masinile cu motor diesel in patru turbine

Cumpara acum una sau regreta mai tarziu. BMW vrea sa renunte la masinile cu motor diesel in patru turbine
  • BMW vrea sa renunte la masinile cu motor diesel in patru turbine
  • Unitatea de 400 CP si 760 Nm nu va primi o noua generatie
  • In pericol sunt si propulsoarele pe benzina cu 8 sau 12 cilindri
Distribuie pe Facebook

M550d, X5 M50d, dar si X6 M50d, 750d sau X7 M50d, toate aceste variante de motorizare sunt pe cale sa devina istorie. Cel putin in forma lor actuala, care include singurul propulsor cvadri-turbodiesel din istorie.

Anuntata in urma cu mai bine de trei ani si jumatate, la sfarsitul primaverii lui 2016, cea mai recenta generatie a limuzinei BMW 750d a marcat debutul primului motor diesel cu patru turbine oferit vreodata. Insotita de configuratie care mai cuprinde sase cilindri si o capacitate de trei litri, unitatea in cauza - care se poate lauda cu un total de 400 CP si 760 Nm - avea sa-si faca ulterior aparitia si sub capota modelului M550d.

In prezent, de serviciile impresionantului propulsor cunoscut sub numele de cod B57D30S0 se mai bucura si SUV-urile X5 M50d, X6 M50d sau X7 M50d care, la randul lor, pun la bataie 400 CP si 760 Nm. Suficient pentru ca acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora sa se realizeze chiar si intr-un timp de doar... ei bine, 5.2 secunde.

Cum orice minune nu tine insa decat trei zile, seful departamentul de cercetare si dezvoltare de la BMW a precizat deja ca singura motorizare cvadri-turbodiesel din istorie nu va primi o noua generatie. Motivul pentru care aceasta nu va fi inlocuita odata ce nu va mai respecta normele de poluare: costurile prea mari de productie si faptul ca este prea complicat de construit din pricina numarului prea mare de turbine.

Klaus Froehlich a mai precizat cu ocazia interviului acordat publicatiei Auto News Europe ca din oferta companiei va mai disparea si actualul motor de 1.5 litri, in trei cilindri, pe motorina. De o soarta similara va avea parte si propulsorul V12 pe benzina, in pericol aflandu-se inclusiv benzinarul V8, potrivit oficialului companiei BMW.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 Ianuarie 2020