Dacia fabricata la Mioveni vs. Dacia "made in" Tanger. Ce arunca in joc fiecare dintre cele doua fabrici

Dacia fabricata la Mioveni vs. Dacia "made in" Tanger. Ce arunca in joc fiecare dintre cele doua fabrici
Distribuie pe Facebook
Intrarea in productie a monovolumului Lodgy este o veste buna nu numai pentru Maroc (Tanger), unde francezii de la Renault au investit un miliard de euro pentru a dubla productia anuala a Dacia, ci si pentru producatorii de componente, avand in vedere ca din Romania se vor exporta si mai multe piese catre uzina din Tanger.
"Vor exista exporturi de piese din Romania pentru Lodgy catre uzina din Maroc, iar astfel lansarea lui Lodgy este o veste buna si pentru activitatea Renault de aici. Piesele nu sunt colectii CKD, ci componente comune cu platforma de modele produse la Dacia, iar acestea vor fi exportate de la Pitesti. Vanzarile Dacia ne-au facut sa crestem capacitatea de productie, iar acest lucru nu se mai putea face la Pitesti, care a ajuns la maximul capacitatii sale. Astfel am deschis un nou centru de productie in Maroc, care este o piata dinamica. Acel centru de productie ne ofera deschidere buna pentru exporturi", a spus Jean-Christophe Kugler, 50 de ani, care a preluat functia de director Renault pentru regiunea Euromed (Romania, Bulgaria, Turcia, Maroc, Algeria si Tunisia) si pe cea de presedinte al Automobile Dacia la 1 noiembrie anul acesta.
Decizia cu privire la investitia in Maroc a fost luata in contextul in care la Mioveni uzina deja a ajuns la o capacitate maxima, de 65 de masini pe ora, respectiv aproape 350.000 de masini anual.

Cu toate acestea, in 2005-2006 grupul francez se aratase interesat de preluarea uzinei de la Craiova, la care a renuntat in septembrie 2006, in aceeasi perioada fiind luata si decizia de a investi in Maroc. Fabrica din Tanger va incepe sa produca din 2012.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 21 Decembrie 2011