Datul kilometrilor inapoi. Cum sa nu te pacalesti cand cumperi o masina la mana a doua. Patru lucruri pe care trebuie sa le faci neaparat

Datul kilometrilor inapoi. Cum sa nu te pacalesti cand cumperi o masina la mana a doua. Patru lucruri pe care trebuie sa le faci neaparat
  • Datul kilometrilor inapoi
  • Cum sa nu te pacalesti cand cumperi o masina la mana a doua Patru lucruri pe care trebuie sa le faci neaparat
Distribuie pe Facebook

Planuiesti sa-ti schimbi, in viitorul apropiat, actuala masina, insa ti-e teama ca cea noua, pe care urmeaza s-o cumperi, sa nu aiba kilometrajul modificat? Iata patru pasi pe care trebuie sa-i urmezi pentru a elimina, cat de cat, acest risc, potrivit specialistilor RAR.

"Sub protectia anonimatului pe care il ofera internetul, o multime de site-uri de anunturi sunt inundate de ofertele celor care stiu sa modifice kilometrajul vehiculelor. Astfel de fraude sunt greu de detectat si cumparatorii masinilor <<intinerite>> din soft afla de interventie de cele mai multe ori prea tarziu - dupa ce au dat banii si ajung in reprezentantele RAR sau intr-o statie de inspectie tehnica periodica. Cum sa faceti sa nu fiti pacaliti? Mai jos va oferim cateva sfaturi care va vor ajuta sa depistati eventualele fraude.

Modificarea kilometrajului este o practica foarte des intalnita. Conform datelor oferite in mediul online de cei care ofera servicii de verificare a istoricului autovehiculelor, se estimeaza ca, in Germania, fiecare a treia masina second hand vanduta a avut interventii la odometru si ca in Romania 3 din 4 vehicule second hand trec prin acest proces de manipulare a kilometrajului inainte de a fi puse pe piata. E de inteles deci ca trebuie sa faceti mai mult decat o proba de condus si sa perfectati actele.

- Verificati vizual vehiculul si insistati pe detalii. Volanul, maneta franei de mana, pedala de acceleratie, frana sau ambreiajul cu urme excesive de uzura ar trebui sa va duca cu gandul la un numar mare de kilometri parcursi de vehicul. Aceleasi semne de intrebare sa vi le puneti si daca vedeti un vehicul fabricat recent si cu foarte putini kilometri la bord, dar care nu mai are anvelopele originale sau acestea sunt uzate excesiv.

- Cereti cartea de service, de unde puteti afla la ce interval s-au facut reviziile, ce reparatii s-au facut la vehicul si, bineinteles, care a fost evolutia kilometrajului. Cum insa pe internet se vand si carti de service false, gata stampilate, puteti sa le confruntati cu baza de date proprie pe care unii importatori o pun la dispozitie, contra cost.

- Solicitati cat mai multe acte: contractul de vanzare-cumparare, facturi, certificatul de inspectie tehnica periodica.

- Verificati pe site-ul Registrului Auto Roman www.rarom.ro <<cazierul>> vehiculului de care sunteti interesat. Aplicatia <<ISTORIC VEHICUL>> ofera gratuit informatii referitoare la activitatile derulate la RAR, numarul de kilometri inregistrati in bordul masinii (kilometri regasiti in baza de date a RAR sau a statiilor ITP autorizate), existenta/valabilitatea cartii de identitate a vehiculului, cateva date tehnice si de identificare, gradul de poluare si valabilitatea inspectiei tehnice periodice.

Conditia pentru ca un vehicul sa poata fi verificat pe site-ul www.rarom.ro este ca acesta sa fi trecut cel putin odata pe la RAR.", se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a RAR.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 24 August 2021