De ce a renuntat Volkswagen la Phaeton? O intrebare care si-a gasit acum raspunsul
- De ce a renuntat Volkswagen la Phaeton
- Succesorul era deja in dezvoltare
- Explicatia vine de la seful Volkswagen
Seful Volkswagen a explicat intr-un interviu recent de ce a decis constructorul german sa renunte la lansarea unei noi generatii Phaeton.
Sedan-ul de lux Phaeton a fost incercarea nemtilor de la Volkswagen de a intra pe piata masinilor premium, si a fost prezentat in premiera cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 2002.
In ciuda ofertei foarte bune pe care o propunea, Volkswagen-ul Phaeton s-a dovedit in timp un pariu riscant, vanzarile nereusind niciodata sa-i satisfaca pe nemti. Inginerii s-au gandit si dupa o lunga perioada de dezbateri s-a decis dezvoltarea unei noi generatii, care ar fi trebuit sa fie oferita doar in versiune electrica.
Totul a culminat in vara lui 2015, atunci cand mai marii nemtilor din Wolfsburg au decis dintr-o data sa opreasca orice activitate care avea de-a face cu succesorul lui Phaeton, chiar daca prototipul se afla intr-o stare avansata de dezvoltare. Designerii si inginerii au fost retrimisi la plansele de lucru, iar limuzina trecuta pe linie moarta.
Explicatiile au inceput sa apara imediat, oficialii invocand diverse motive, printre care si profitabilitatea unui asemenea proiect, insa lumea nu era deloc multumita si simtea ca acestea sunt doar vorbe in vant.
Acum, la doi ani de la moment, Herbert Diess, presedintele brandului Volkswagen a vorbit in sfarsit despre acest subiect si a recunoscut ca proiectul a fost abandonat deoarece nu era considerat suficient de revolutionar pentru a se bate de la egal la egal cu rivalii din segment, printre acestia numarandu-se si Tesla Model S.
"Eram intr-un stadiu destul de avansat cu noul Phaeton, dar era tot mai clar ca nu era suficient pentru a fi considerat un adevarat pas inainte de catre public. Un sedan de mari dimensiuni trebuie sa fie competitiv si sa ne ofere un avantaj in fata Tesla, care este un nume de referinta si domina segmentul," a declarat Diess.
Intre timp, constructorul german de automobile nu a renuntat la ideea electrificarii, si a preferat sa construiasca de la zero o platforma dedicata acestor modele, pe care ar urma sa o imprumute si noul Phaeton.
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei