Desi cu stirea CNADNR, 11 autostrazi, drumuri nationale sau centuri ocolitoare sunt in acest moment deschise ilegal traficului

Desi cu stirea CNADNR, 11 autostrazi, drumuri nationale sau centuri ocolitoare sunt in acest moment deschise ilegal traficului
  • CNADNR nu a facut receptia finala ogligatorie la expirarea perioadei de garantie, iar mai multe sectoare de drum sunt deschise ilegal circulatiei
  • Printre acestea se numara 11 sectoare de autostrada, drumuri nationale sau centuri ocolitoare
  • Din cauza acestui fapt, milioane de euro sunt pierduti de catre statul roman
Distribuie pe Facebook

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania nu a facut receptia finala obligatorie la expirarea perioadei de garantie, si in ciuda faptului ca 11 sectoare de autostraza, drumuri nationale sau centuri sunt de departe a fi satisfacatoare, sunt totusi deschise traficului rutier.

Potrivit HG 273 din 1994, CNADNR este obligata ca "in cel mult 15 zile dupa expirarea perioadei de garantie" sa faca receptia finala a lucrarii. Ei, se pare ca CNADNR, a "uitat" sa faca asta pentru mai multe drumuri din tara, dupa cum urmeaza.

Lista incepe cu sectorul km 12- km 44 din autostrada Arad-Timisoara. Lucrarea a fost terminata in 8 august 2013, iar perioada de garantie a expirat la 8 august 2015. A facut compania receptia finala? Normal ca nu.

In continuare, pentru 2 km din centura Arad, perioada de garantie a expirat in octombrie 2014, insa nu s-a facut receptia finala. In aceeasi situatie se afla 30 de kilometri din autostrada Soarelui, intre Medgidia si Constanta. Tot in Constanta, se afla si varianta de ocolire a resedintei de judet, care la randul ei este data in folosinta.

Din cauza problemelor de calitate si neconformitatilor in executie, CNADNR nu a receptionat 15 km din centura Cluj Est, variantele de ocolire pentru Caransebes, Alexandria, portiuni din DN6 Alexandria Craiova, DN 1C Dej- Baia Mare si DN 76 Arad-Oradea. Dar, pe aceste drumuri circula zi de zi mii sau sute de mii de masini.

Mai mult decat atat, in cazul autostrazii A3, Bucuresti-Ploiesti, compania de stat nu a facut nici macar receptia de inchidere a lucrarilor de executie, dar circulam de ani buni pe ea.

Poate va intrebati care e problema. In astfel de cazuri, in care nu se indeplineste aceasta etapa, pentru remedierea eventualelor probleme de calitate, scrisoarea de garantie bancara pentru buna executie nu mai poate fi folosita. Astfel, milioane de euro sunt pierdute deoarece Codul Civil specifica perioade rezonabile in care pot fi folosite garantiile de buna executie, dupa care banii trebuie restituiti constructorilor.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 3 Iunie 2016