Dieselgate: Tintele imposibile impuse de conducere i-au determinat pe ingineri sa manipuleze testele

- Tintele imposibile impuse de conducere i-au determinat pe inginerii VW sa manipuleze testele
- Obiectivul conducerii era ca grupul german sa devina cel mai mare constructor auto din lume
- Volkswagen promite sa plateasca diferenta de taxa de mediu pe Batranul Continent
Cativa ingineri de la Volkswagen au admis faptul ca au manipulat testele si datele despre emisiile de CO2. Ei spun insa ca de vina pentru aceasta situatie este Martin Winterkorn, fostul CEO al grupului auto german, care a impus tinte imposibil de atins.
Obiectivul conducerii era ca Volkswagen sa devina cel mai mare constructor auto din lume
In anul 2007, Martin Winterkorn a devenit CEO al Volkswagen AG si a anuntat inca de la preluarea functiei faptul ca are obiective marete pentru grupul german.
A fost o perioada marcata de cresteri spectaculoase pentru Volkswagen AG, Martin Winterkon devenind in 2014 cel mai bine platit CEO din Germania.
Salariul sau era din anumite puncte de vedere unul meritat avand in vedere faptul ca tinta sa de a face din Volkswagen cel mai mare constructor de masini din lume parea pe an ce trecea mai palpabila.
In prima jumatate a lui 2015 Martin Winterkon isi atinsese obiectivul, iar grupul german pe care il conducea devenise - pentru prima data in istorie, cea mai mare companie auto al planetei, raportand vanzari de peste 5 milioane de unitati in sase luni.
Martin Winterkorn si-a atins scopul, insa dupa marire a urmat si decaderea, iar odata cu declansarea scandalului Dieselgate, Volkswagen AG a revenit pe locul doi, iar specialistii considera ca acesta este doar inceputul.
Inginerii si managerii grupului erau presati de obiectivele ambitioase impuse de conducere, iar cand au realizat ca nu pot dezvolta un motor diesel "curat" au ales sa dezvolte un soft care sa detecteze momentul in care masina este testata si sa-i controleze emisiile pe durata testelor.
In cazul emisiilor de CO2 si a consumului de carburant au procedat in aceeasi maniera.
Vizati de investigatia interna care este in plina desfasurare la Volkswagen, inginerii au recunoscut ca manipularea datelor despre consum s-a facut inca din 2013 prin diverse trucuri precum modificarea presiunii din pneuri in timpul testelor si adaugarea de motorina in uleiul de motor.
Problemele ar fi inceput in 2012, cand Martin Winterkorn a declarat la Salonul Auto de la Geneva ca Volkswagen va reduce consumul cu 30 de procente pana in 2015. Inginerii nu au indraznit sa-i spuna ca tinta este greu de atins, asa ca au incercat sa ajunga la acest rezultat prin alte cai.
Pana in prezent, conducerea actuala a grupului auto nu a facut niciun comentariu legat de stilul de management al lui Martin Winterkorn, care i-ar fi determinat pe angajati sa minta in legatura cu emisiile si consumul masinilor.
Cu toate acestea, Mathias Mueller, noul sef al germanilor, declara ca inainte "s-a mers pe ideea de mai rapid, mai mult, mai mare" si ca, cel putin deocamdata, Volkswagen nu mai are obiectivul de a deveni cel mai mare constructor auto din lume.
Volkswagen va plati diferenta de taxa de mediu in Europa
Grupul Volkswagen a dezvaluit ca va plati toate costurile suplimentare pe care proprietarii din Europa ai masinilor sale le vor avea de platit la taxele de mediu.
Soferii acestor masini au achitat taxe mai mici decat cele aferente motorizarii lor deoarece compania a manipulat testele, asa ca odata ce vor fi masurate adevaratele emisii, taxa de mediu va fi mai mare.
Volkswagen a anuntat insa ca va plati aceasta diferenta pentru clientii sai. In acelasi timp, intr-o incercare de a-si repara greselile si de a-si spala imaginea, oficialii germani au anuntat ca vor da compensatii in valoare de pana la 1.000 de dolari clientilor din Statele Unite care detin automobilele vizate de scandalul Dieselgate.
Proprietarii masinilor care aveau softul manipulator vor primi tichete valorice de 500 de dolari pe care le pot folosi in orice magazin si un bon de inca 500 de dolari care va putea fi folosit doar la concesionarii Volkswagen.
Aceste incercari s-ar putea dovedi a fi zadarnice, mai ales ca la peste o luna de la izbucnirea scandalului, grupul german a admis ca sunt probleme si la masinile pe benzina.
Faptul ca nu au recunoscut de la bun inceput ca inca o categorie de automobile produse de ei a manipulat testele a fost taxat mai aspru de public, iar analistii vorbesc deja de pierderi de peste 70 de miliarde de euro pentru Volkswagen.
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei


