Este sfarsitul unei ere. Legendarul motor german iese din productia de serie dupa mai bine de 30 de ani

Este sfarsitul unei ere. Legendarul motor german iese din productia de serie dupa mai bine de 30 de ani
Trimite unui prieten

Unul dintre cele mai cunoscute si apreciate motoare din istorie a iesit din productia de serie. Adio, VR6!

Anuntul potrivit caruia Volkswagen a incheiat productia spectaculosului Arteon Shooting Brake nu mai este singurul soc cu care fanii companiei germane trebuie sa se confrunte. De un tratament similar a avut parte, de curand, si propulsorul VR6.

Ultimul astfel de exemplar a parasit linia de asamblare, conform lui Andreas G. Schleith, seful departamentului de comunicare, in decembrie 2024, dupa aproape 34 de ani. Acesta nu mai era oferit decat in China.

Sfarsitul unei ere: Adio, VR6!, a scris Andreas G. Schleith pe platforma LinkedIn.

12 decembrie 2024 este o zi istorica pentru Volkswagen. Dupa 34 de ani si aproape 1.87 de milioane de unitati produse, faimosul motor VR6 isi ia ramas bun. Imi amintesc si acum premiera modelului Golf VR6 - primul Golf in sase cilindri, cu un motor de 2.8 litri si 174 de cai putere. Lansat la Salonul Auto de la Geneva din 1991, VR6 a revolutionat designul motoarelor, combinand dimensiunile compacte ale unui motor in linie cu puterea si cuplul unui V6. De la propulsia modelelor Atlas, Bora, CC, Corrado, Eos, Golf, New Beetle, Passat, Phaeton, Touareg pana la Porsche Cayenne si chiar autorulotele Winnebago, aceasta minune ingineresca si-a lasat amprenta asupra intregii lumi. Un sincer multumesc echipelor care au facut posibila aceasta legenda. VR6 se poate retrage, dar mostenirea sa continua sa traiasca, a incheiat seful departamentului de comunicare al Volkswagen.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 10 Ianuarie 2025