Fanii cer insistent un asemenea model, dar Lamborghini refuza sa-l lanseze: "Ar fi dificil de condus la viteze mari"

Fanii cer insistent un asemenea model, dar Lamborghini refuza sa-l lanseze: "Ar fi dificil de condus la viteze mari"
  • Lamborghini exclude un Aventador cu tractiune spate
  • De vina ar fi motorul V12 mult prea puternic
  • Ar fi afectata manevrabilitatea la viteze mari
Distribuie pe Facebook

Reprezentantii constructorului italian de automobile au recunoscut ca fanii le cer insistent un Aventador cu tractiune spate. Chiar si asa, o astfel de versiune nu este posibila pentru ca ar fi "dificil de condus la viteze mari".

Mai demult, supercarurile erau un concept destul de simplu. Aspectul trebuia sa fie cat mai extravagant, propulsorul cat mai puternic si pozitionat central, tractiunea neaparat pe puntea spate si de preferat o cutie manuala de viteze.

Lamborghini Aventador S

Cu timpul insa, constructorii de automobile sport precum Ferrari si Lamborghini au fost nevoiti sa se tempereze si sa faca diverse compromisuri. Daca Ferrari a apelat tot mai mult la downsizing si la turboalimentare, conationalii din Sant'Agata Bolognese au fost nevoiti sa-si doteze masinile cu tractiunea integrala derivata din cea a parintelui Audi.

Lamborghini Aventador S

Desigur, aceasta pare sa fie o alegere numai buna atunci cand vorbim de motoare de sute de cai putere si de soferi care nu sunt tocmai piloti de curse. Chiar si asa, mai sunt cativa fanatici care isi doresc in continuare un Lamborghini modern, puternic, dar cu tractiune spate.

Lamborghini Aventador S

Pentru acestia, italienii au lansat anul trecut o versiune RWD pentru Huracan. Din pacate insa, "nava amiral" Aventador nu va primi acelasi tratament, iar motivul invocat de reprezentantii brand-ului este destul de simplu: motorul V12 este mult prea puternic, iar o astfel de configuratie ar afecta manevrabilitatea masinii la viteze mari.

Lamborghini Aventador S

"Nu vrem sa se intample asta. Sistemul cu tractiune integrala este cel mai sigur si performant sistem pe care il putem avea in aceasta masina. Am avea multi clienti dezamagiti," este de parere Maurizio Reggiani, seful departamentului de cercetare si dezvoltare al constructorului italian.

Ca sa nu-si dezamageasca de tot fanii, oficialul a lasat de inteles ca Aventador urmeaza sa primeasca o imbunatatire importanta din punct de vedere al performantelor. Ar putea fi vorba despre asa-numitul Aventador SVJ, care judecand dupa prototipurile surprinse recent in teste, se lauda printre altele cu deja-celebrul sistem aerodinamic activ botezat ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva).

Lamborghini Aventador S

"Treaba noastra este sa dezvoltam masinile pentru a deveni mai bune. Strategia noastra este sa crestem in termeni de performanta in a doua jumatate a ciclului de viata al unui model. Muncim pentru a creste din nou performanta si vom vedea care va fi performanta viitoare," au fost cuvintele lui Reggiani.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Lamborghini Aventador S
mai multe