Fara motoare Renault pe Mercedes? Daimler intentioneaza sa rupa legaturile cu francezii

Fara motoare Renault pe Mercedes? Daimler intentioneaza sa rupa legaturile cu francezii
  • Daimler intentioneaza sa rupa legaturile cu Renault-Nissan
  • Ola Kallenius va fi noul CEO al gigantului german
  • Pana in 2021 vrea sa reduca drastic costurile Mercedes-Benz
Distribuie pe Facebook

Potrivit celor mai recente informatii, parteneriatul incheiat de gigantul german Daimler cu Alianta Renault-Nissan s-ar apropia de final. Luna viitoare, postul de CEO al nemtilor va fi preluat de Ola Kallenius.

In ciuda rivalitatilor, parteneriatele incheiate intre marii constructori de automobile sunt un lucru destul de normal, mai ales daca scopul final este reducerea costurilor. Unul dintre cele mai longevive parteneriate este cel dintre gigantul german Daimler si Alianta Renault-Nissan.

Cele doua companii au batut palma in urma cu 9 ani pentru utilizarea comuna a unor platforme si motoare iar recent au dezvoltat, tot impreuna, un motor de 1.33 litri. Unitatea cu patru cilindri in linie se regaseste momentan sub capota mai multor modele, inclusiv Mercedes-Benz A Class, Renault Clio, Nissan Qashqai si chiar Dacia Duster.

Presa germana sustine acum ca Daimler intentioneaza sa se retraga din acest parteneriat atunci cand expira actualele contracte. Motivele sunt inca necunoscute, dar mai multe voci sustin ca aceasta decizie radicala ar avea legatura cu schimbarea CEO-ului Daimler.

Luna viitoare, aceasta pozitie ocupata pana acum de Dieter Zetsche va fi preluata de suedezul Ola Kallenius. Din cate se pare, acesta din urma ar vrea sa consolideze si mai mult relatiile pe care Mercedes-Benz le are cu rivalii de la BMW, mai ales ca in luna februarie cele doua companii germane au anuntat ca isi unesc serviciile de car sharing, inchirieri auto, parcari si incarcare de masini electrice.

Mai mult decat atat, Mercedes si BMW au confirmat ca vor sa dezvolte impreuna tehnologii pentru condus autonom pe autostrazi.

Aceasta ar fi numai o parte mica dintr-un amplu plan pe care Kallenius il are pregatit pentru Daimler. Suedezul vrea sa reduca pana in 2021 costurile Mercedes-Benz cu 6 miliarde de euro si pe cele ale diviziei de camioane cu 2 miliarde de euro. Pentru asta, circa 10.000 de angajati ar urma sa fie concediati in urmatorii 2 ani.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 19 Aprilie 2019