Ford critica recall-urile pentru emisii din Germania: "Nu au un impact real asupra calitatii aerului!"

Ford critica recall-urile pentru emisii din Germania: "Nu au un impact real asupra calitatii aerului!"
  • Ford critica recall-urile pentru emisii din Germania
  • Americanii sustin ca acestea sunt inutile
  • Autoritatile sugereaza ca cei care nu se supun ar putea primi unele restricii la vanzare
Distribuie pe Facebook

Constructorul american este de parere ca rechemarile in service anuntate recent de mai mult producatori germani sunt ineficiente. In replica, autoritatile germane sugereaza ca cei care nu sunt de acord ar putea primi unele restrictii la vanzare.

Recent, Volkswagen, BMW, Daimler si Opel au intrat in colimatorul autoritatilor dupa ce s-a descoperit ca vindeau masini cu motoare diesel care depaseau normele actuale de emisii. Pentru a evita un nou scandal monstru, autoritatile germane au organizat "National Diesel Forum".

In urma acestei intalniri, cei patru giganti au fost de acord sa recheme in service 5,3 milioane de masini cu motoare diesel Euro 5 si Euro 6. Aceasta masura are ca scop final reducerea emisiilor de oxid de azot cu 25%-30% si implicit salvarea tehnologiei diesel.

Insa, pe cat de laudata de unii, pe atat de contestata de altii. Printre cei mai revoltati producatori ii regasim pe americanii de la Ford, un brand care se bucura de vanzari foarte bune pe piata din Germania.

Constructorul de peste Ocean este de parere ca acest recall este inutil si ca un update software ofera "un beneficiu neglijabil pentru clienti si nu are niciun impact real asupra calitatii aerului. In plus, genereaza asteptari nerealiste din partea autoritatilor si organizatiilor non-guvernamentale."

Din aceasta cauza, Ford si alte brand-uri straine care activeaza pe aceasta piata au refuzat sa adopte aceasta masura. Replica Ministerului Transporturilor din Germania nu a incetat sa apara.

Autoritatile considera ca atitudinea producatorilor straini este inacceptabila si sugereaza ca acestia ar putea primi unele restricii la vanzare. In opinia lui Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor, "Comportamentul constructorilor straini este integral inacceptabil. Cine vrea sa-si mentina cota de piata in Germania trebuie sa accepte responsabilitatea pentru orase, sanatate publica si un aer mai curat. Acesti constructori nu-si asuma insa responsabilitatile."

Chiar daca nu va rechema niciun model existent in service, Ford a anuntat ca va oferi bonusuri proprietarilor de masini diesel vechi. Mai exact, americanii vor acorda intre 2.000 si 8.000 de euro celor care renunta la o masina diesel cu motor Euro 1, Euro 2 sau Euro 3 inmatriculata inainte de 2006 in favoarea unei masini noi Ford.

Distribuie pe Facebook
mai multe