Francezii de la Michelin sunt pusi pe desfiintat mituri. Cand ar trebui de fapt sa schimbam anvelopele

Francezii de la Michelin sunt pusi pe desfiintat mituri. Cand ar trebui de fapt sa schimbam anvelopele
  • Michelin atrage atentia asupra schimbarii premature a anvelopelor
  • Legislatia mai multor tari specifica clar cand trebuie schimbate
  • Francezii sustin ca este inutil sa le schimbi mai repede

Unul dintre cei mai producatori de anvelope din lume atrage atentia asupra schimbarii premature a anvelopelor. Specialistii Michelin sustin ca acest lucru este inutil si ca ar trebui sa le folosim pana la nivelul maxim de uzura.

Cu totii stim ca anvelopele sunt indispensabile pentru masinile noastre, insa oare stim cand a venit timpul sa le schimbam? Legislatia mai multor state europene precizeaza clar ca acestea trebuie inlocuite atunci cand adancimea benzii de rulare ajunge la grosimea minima de 1.6 milimetri, insa de multe ori soferii le schimba fie cand este prea tarziu si sunt amendati, sau mai rau, provoaca un accident, fie mult prea devreme, daca ii tine buzunarul.

Asadar, este gresit din start sa schimbi anvelopele cand au ajuns la sarme, insa o fi bine daca le schimbi chiar daca nu este cazul? Potrivit specialistilor Michelin, nu. Acestia au pornit de curand o campanie in cadrul careia atrag atentia asupra schimbarii premature a anvelopelor.

Francezii spun ca este complet inutil si ca mitul potrivit caruia pneurile isi pierd din eficienta pe masura ce se uzeaza este fals. Mai exact, acestia sustin ca o anvelopa premium care a ajuns la acea limita de 1.6 milimetri se comporta mult mai bine decat una nou-nouta, insa de la producatori obscuri.

In plus, anvelopele folosite influenteaza in mod pozitiv consumul de carburant din cauza unei rezistente la inaintare mai scazute. Pentru a fi cat mai convingatori, cei de la Michelin au publicat si cateva date: daca fiecare sofer din Uniunea Europeana ar schimba prematur anvelopele, acestia ar cheltui 6,9 miliarde de euro in plus pentru achizionarea lor si mai ales pentru consumul in plus de combustibil.

"A sugera ca anvelopele trebuie schimbate prematur (inainte ca indicatorul de uzura a benzii de rulare sa fie atins) este similar cu aplicarea unei forme de uzura planificata. Un consumator nu isi va arunca pantofii doar pentru ca trebuie curatati, sau tubul de pasta de dinti, doar pentru ca este pe jumatate gol, asa ca de ce sa o faca cu anvelopele?" sustine un purtator de cuvant al celor de la Michelin.

"Schimbarea aceasta prematura ar reduce durata de viata utila a produsului si ar creste frecventa la care sunt inlocuite anvelopele. Nu numai ca acesti consumatori ar trebui sa faca achizitii inutile, dar acest lucru ar avea un impact negativ si asupra mediului inconjurator," a concluzionat acesta.

mai multe