Gata cu inselatoriile. Vechiul test NEDC va fi inlocuit iar emisiile vor fi masurate si in conditii reale

Gata cu inselatoriile. Vechiul test NEDC va fi inlocuit iar emisiile vor fi masurate si in conditii reale
  • Testul NEDC este de domeniul trecutului
  • Acesta va fi inlocuit cu unul mult mai dur, botezat WLTP
  • Va exista deasemenea si un test de emisii in conditii reale
Distribuie pe Facebook

Actualul test de emisii NEDC va fi inlocuit de la 1 septembrie cu unul mult mai potrivit zilelor noastre. Acesta este botezat WLTP si va fi acompaniat de un test suplimentar care va masura emisiile in conditii reale.

Emisiile masinilor din Europa sunt masurate momentan cu ajutorul testului NEDC, sau New European Driving Cycle. In ciuda numelui, acesta a fost elaborat in anii 80' si actualizat ultima oara in urma cu 20 de ani.

De-a lungul timpului testul a primit nenumarate critici, ba ca nu este potrivit pentru zilele noastre, ba ca valorile nu se potriveau cu cele masurate in conditii reale, ba ca poate fi pacalit foarte usor.

Autoritatile au analizat toate posibilitate, iar acum au luat decizia ca NEDC sa fie de domeniul trecutului. De la 1 septembrie, acesta va fi inlocuit cu un nou test de laborator botezat WLTP, sau cu alte cuvinte Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure.

Acesta va propune mai multe schimbari, cum ar fi mai multe cicluri de testare pe bancul de probe, distanta parcursa in cadrul testului va creste de la 11 la 23,25 de kilometri, durata de la 20 la 30 de minute, iar viteza medie si cea maxima de la 34 la 46,5 km/h, respectiv de la 120 la 131 de km/h.

In plus, testul va avea 4 faze, 52% din distanta va fi simulata in regim urban, iar schimbarea treptei de viteze se va face diferit la fiecare masina.

O noutate care va fi primita foarte bine de comunitatea internationala este un test suplimentar in conditii reale, denumit Real Driving Emissions (RDE). In cadrul acestuia, fiecare masina va fi testata pe drumurile publice in diverse conditii, pentru a elimina pe cat posibil acea discrepanta intre valorile de laborator si cele din realitate.

Autoritatile au anuntat ca deocamdata numai modele noi, care nu au mai fost comercializate pana acum in Europa, vor fi testate dupa aceste reglementari, urmand ca de la 1 septembrie 2018 aceste teste sa se aplice pentru toate masinile noi inregistrate.

Erik Jonnaert, secretarul general al Asociatiei Europene a Constructorilor Auto (ACEA) a declarat ca "Industria auto a investit mult pentru a obtine aceste imbunatatiri pentru emisii. Masinile diesel vor emite putine emisii nu numai in laborator, ci si pe drumurile publice."

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 31 August 2017