Gloria, un camper 4x4 care a învățat Africa pe de rost, își caută un nou proprietar

Gloria, un camper 4x4 care a învățat Africa pe de rost, își caută un nou proprietar
“Gloria” este numele Sprinterului 4x4 al cărui proprietar este Radu Tudoroiu, omul din spatele comunității Campervan România și al singurului festival zero energy dedicat camperelor și vieții outdoor din România, CamperVan Fest.
Distribuie pe Facebook

“Gloria” este numele Sprinterului 4x4 al cărui proprietar este Radu Tudoroiu, omul din spatele comunității Campervan România și al singurului festival zero energy dedicat camperelor și vieții outdoor din România, CamperVan Fest.

Radu: “Pentru noi, Gloria este răspunsul la întrebarea: Ce faci cand nu îți mai încap jucăriile într-un Land Cruiser? Noi, ca familie, am călătorit împreună de când ne știm. Am început prin 1990 cu mama, tata și sora mea într-un Aro 10 pe nume Metaponto și am ajuns la o “flotă” de jucării cu care plecăm, de multe ori împreună: Sprinterul 4x4, Daily 4x4, un Raptor, un Hilux si altele.

De-a lungul timpului s-a redus apetitul nostru pentru a ne trolia de prin noroaie și a crescut dorința de a ne relaxa în natură, de a da o tură de kayak ori ebike pe unde ajungem. Prin urmare, prin 2018 am sacrificat un pic din capacitățile offroad pe care le aduceau la masă Land Cruiser-ul sau Pajero-ul MK4 pentru un spațiu interior infinit mai generos”

Mercedes Sprinter 4x4 Custom Camper de vanzare

Având o gardă la sol cu aproape 13 centimetri mai înaltă decât un Mercedes Sprinter 4x2, duba oferă de pe scaunul șoferului senzația că mergi cu faimoasele combine Gloria C14 la treierat, de unde și numele pus de Teddy, tatăl lui Radu. Chiar dacă era o alegere neobișnuită, Sprinterul avea extrem de mult potențial pentru cine ar fi stat pe vremea aceea pe grupurile de campervan-uri din Statele Unite. Acolo, variantele 4x4 erau modificate în adevărate case pe roți capabile să te ducă oriunde pentru un weekend departe de haosul din oraș.

Conversia din dubă de marfă în autorulotă s-a realizat chiar în România, la Brasov, la Sfinx Camper & Conversion. Radu a avut de la început un set de cerințe iar faptul că majoritatea camperelor de serie nu le îndeplineau, l-a făcut să aleagă această opțiune destul de nouă în România, de a fabrica interiorul împreună cu un carosier autorizat.

Radu: “Realitatea este că am căutat aproape 2 ani Sprinterul acesta. Ce-l face special nu ține doar de faptul că este 4x4 ci că are și reductor, blocant central si autoblocant spate. Era singura configurație cu care aș fi pornit la drum pentru o conversie custom.”

Autorulota are la bază un șasiu Mercedes Sprinter 906 din 2010, care a beneficiat de un facelift la modelul din 2017, cu un motor Euro 4 de 2,200 cmc, tracțiune 4x4 și 150 cp. Tracțiunea 4x4, reductorul și blocantul fac din Sprinterul acesta un soi de frate mai ciudat al Mercedesului G Klasse, sistemul semănând mai degrabă cu G-ul decât cu tradiționalul 4Matic ce echipează diverse serii Mercedes Benz. Pentru off-road și drumuri grele, Gloria este echipată cu niște cauciucuri all terrain, un troliu de 6 tone, coilovere, perne de aer și 4 plăci de recuperare.

Mercedes Sprinter 4x4 Custom Camper de vanzare

Radu: “În partea de custom build noi am luat niște decizii constructive foarte diferite de ce există în piața autorulotelor de serie. Am plecat de la nevoia noastră de a sta offgrid perioade lungi de timp. Avem aproape 200 de litri de apă curată cu un sistem de filtrare carbon-ceramic ce ne-a permis să bem apă de-aproape oriunde din lume. Avem un sistem electric decent pentru o mașină de expediție dar absolut imens comparat cu o autorulotă de serie. Cred că cel mai mult am stat fără să ne legăm la curent o lună și o săptămână, iarna trecută în Mauritania și Sahara de Vest. Iar ca spații de stocare, mașina e gândită să acomodeze kayakul pe roof rack, două ebike-uri în garaj și două echipamente de kitesurf, toate în același timp.”

Unul din cele mai importante aspecte ale campervan-ului acesta este sistemul electric amintit mai sus. Cu două baterii cu litiu de 160Ah, totul a fost gândit pentru independență permanentă. Sistemul complex pe trei tipuri de voltaje (12-24-230V) se poate încărca din panoul solar de pe roof rack sau dintr-o priză externă sau stație pentru mașini electrice prin sistemul Victron Multiplus. De asemenea, bancul de baterii se poate incărca din mers, apăsând pe singur buton ce conectează alternatorul custom de 260A, care în esență oferă curent cât pentru 3-4 masini normale. Tot acest sistem a fost gândit pentru a putea lucra de pe drum, pentru a încărca bicicletele electrice și pentru a putea avea energie dacă se întâmplă să ai 3-4 zile cu vreme rea.

Pana acum, Gloria a făcut două ture în Africa și multiple vacanțe prin Europa, dar este momentul să plece cu altcineva în aventuri. Campervan-ul a fost scos la vânzare pentru suma de 85,000 EUR, anuntul fiind publicat pe RVBazar.ro, o platformă dedicată exclusiv anunțurilor de vânzări și închirieri de vehicule recreaționale.

Radu: “Este o mașină grozavă însă ne-a rămas mică. Avem ceva planuri de plecare pe termen lung si foarte lung, așa că deja am demarat planurile pentru un camion 4x4. O parte din electrocasnice și accesorii deja le-am cumparat, urmează doar să găsim modelul de camion cu care să avem aceeași chimie grozavă pe care am avut-o până acum cu Sprinterul.”

Mercedes Sprinter 4x4 Custom Camper de vanzare

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 Martie 2024