GM a proiectat un motor diesel supraalimentat pentru a fi utilizat in premiera pe piata din India

GM a proiectat un motor diesel supraalimentat pentru a fi utilizat in premiera pe piata din India
O echipa internationala de specialisti de la Centrul tehnologic GM din Torino, care lucreaza in colaborare cu ingineri ai GM India, a anuntat astazi lansarea productiei de serie a motorului diesel cu trei cilindri si o cilindree de 1 litri in luna iunie 2011. Experienta in sisteme diesel a inginerilor GM din Torino s-a materializat intr-un motor despre care se preconizeaza ca va spori competitivitatea companiei GM pe piata din India.
Distribuie pe Facebook
"Designul exclusivist al motorului este rezultatul valorificarii abilitatilor a zeci de ingineri in sisteme diesel al centrului din Torino de dezvoltare a unei unitati destinate pietei din India, care se caracterizeaza prin cele mai inalte performante si cele mai mici valori ale consumului de carburant din clasa din care face parte", a declarat Stefano Caprio, Inginer-sef si coordonator al programului global de dezvoltare a motorului cu o cilindree de 1 litru. "Designul inovator, cu trei cilindri si o greutate redusa contribuie la reducerea considerabila a consumului de carburant".

De asemenea, noul motor compact va genera cel mai mare cuplu pe piata din India, pentru clasa de cilindree din care face parte (140 Nm la 1.750 rpm) si cel mai performant cuplu la turatii scazute la nivel mondial, pentru clasa de cilindree din care face parte (100 Nm la 1.250 rpm).

Diviziile GM Torino si GM India Engineering au colaborat strans la dezvoltarea designului acestui motor, pentru ca acesta sa corespunda caracteristicilor si cerintelor regionale specifice. Motorul este prevazut cu un bloc al cilindrilor din fier, o chiulasa din aluminiu cu doi arbori cu came in chiulasa, un lant de distributie care nu necesita intretinere, un filtru separator centrifugal pentru reducerea consumului de ulei de motor, pinioane de distributie cu zgomot de functionare redus, un arbore de echilibrare pentru un nivel NVH impecabil (zgomot, vibratii, duritate) si un turbocompresor cu supapa waste-gate, cu dimensiuni precise.

Motorul diesel supraalimentat, cu o cilindree de 1 litru, va fi fabricat la uzina GM din Talegaon, statul Maharashtra, India si va fi inclus pentru prima data in dotarea standard a modelului Chevrolet Beat in a doua jumatate a anului 2011.

Presedintele si Directorul Executiv al GM India, Karl Slym, a afirmat: "Noul motor turbodiesel de ultima generatie va creste competitivitatea gamei de autovehicule Chevrolet pe piata din India. Adaugarea unor unitati diesel in gama noastra de produse va continua sa sporeasca volumul de vanzari si cota de piata a companiei", a adaugat Slym.


Sursa: General Motors
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 14 Aprilie 2011