IIHS: Testele EuroNCAP sunt irelevante

IIHS: Testele EuroNCAP sunt irelevante
Atunci cand achizitionam o masina, multi dintre noi se intereseaza inclusiv in legatura cu rezulatatele obtinute de modelul respectiv la testele EuroNCAP si bine fac.
Trimite unui prieten

Americanii de la Institutul pentru Siguranta Circulatiei pe Autostrazi (IIHS) au vrut sa demonstreze ca impactul dintre un model de clasa medie si unul subcompact poate avea alte urmari decat cele anticipate de testele de siguranta ale EuroNCAP.


IIHS reaminteste astfel ca, din nefericire, organismele internationale de siguranta testeaza capacitatea masinii de a-si proteja pasagerii prin coliziunea acesteia cu un zid de beton si ca in traficul real accidentele implica aproape intotdeauna masini de dimensiuni diferite.


Pentru a demonstra acest lucru, cei de la IIHS au testat siguranta unor modele fabricate de acelasi constructor, dar din clase diferite. Energia cinetica, mai mare in cazul sedanurilor de clasa medie, a facut ca subcompactele sa bifeze mai multe pagube si sa puna astfel in pericol siguranta pasagerilor.


Americanii au ales sa testeze sedanurile Honda Accord, Toyota Camry si Mercedes C-Klasse impotriva fratilor mai mici Honda Jazz, Toyota Yaris si Smart Fortwo.


In primul caz, cel al coliziunii dintre Mercedes C-Klasse si Smart Fortwo, rezultatele au fost aproape inspaimntatoare, modelul urban cu doua locuri rostogolindu-se de doua ori in urma impactului.


In cel de-al doilea caz, Accord a produs daune la fel de serioase Jazz-ului. Soferul modelului subcompact a lovit cu capul volanul masinii in ciuda umflarii corecte a airbagului. De asemenea, pasagerii au prezentat lovituri dure la nivelul picioarelor din cauza deformarii structurii habitaclului. In cazul noului Accord, lucrurile nu au fost atat de grave, pasagerii fiind protejati corespunzator de echipamentele de siguranta.


Ultimul test a presupus un impact frontal intre Toyota Camry si Toyota Yaris. Modelul subcompact a iesit destul de sifonat, portiera soferului fiind grav afectata de impact. In cazul ambelor masini soferii au lovit volanul cu capul desi au existat airbaguri frontale, insa in cazul Yaris-ului ranile suferite de manechin au fost mult mai grave. Tot manechinul din Yaris a suferit leziuni grave la nivelul picioarelor, mai precis in zona genunchiului, si la nivelul gatului.

IIHS este un institut finantat si sprijinit de societatile de asigurari din Statele Unite.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Aprilie 2009