In 2004 avea 420 CP si costa 95.000$. Cum arata astazi limuzina W12 de la VW care a vrut sa concureze cu Mercedes S-Class

In 2004 avea 420 CP si costa 95.000$. Cum arata astazi limuzina W12 de la VW care a vrut sa concureze cu Mercedes S-Class
  • Anul 2002 a marcat debutul limuzinei Volkswagen Phaeton
  • Vechea nava amiral a germanilor a beneficiat inclusiv de un W12
  • Modelul de top s-a vandut in 2004 cu cel putin 95.000 dolari
Distribuie pe Facebook

La inceputul anilor '2000, inainte ca industriei auto sa ii pese de mediul inconjurator si motoarele electrice, Volkswagen lansa pe piata un concurent pentru Mercedes S-Class.

Chiar daca astazi suna deplasat, ba chiar de domensiul stiintifico-fantasticului, afirmatia anterioara este cat se poate de reala. Acum mai bine de un deceniu, persoanele dornite sa detina o limuzina de lux aveau de ales intre modele de la companii precum Audi, BMW, Lexus, Jaguar, Mercedes si... Volkswagen.

Dezvelit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto International desfasurat la Geneva in primavara anului 2002, vechiul Phaeton imprumuta platforma mai exclusivistului Bentley Flying Spur, in timp ce gama de motorizari avea ca sursa de provenienta gama A8. Iar clientii puteau opta inclusiv pentru celebrul W12.

In varianta de top, nava amiral a companiei germane pornea in 2004 de la 95.000 de dolari. Nici celelalte versiuni nu erau insa mult mai ieftine, preturile de vanzare, dar si lipsa traditiei sau a prestigiului transformand incercarea Volkswagen de a concura in special cu Mercedes intr-un esec rasunator si, totodata, costisitor.

Phaeton a murit in 2016 dupa mai multi ani de chin si agonie, dar ramane in continuare un automobil extrem de interesant, in special pentru vanatorii de chilipuri automobilistice. Zvonuri despre cum odata faimoasa limuzina de lux va fi relansata bantuie si la acest moment internetul, dar... nimic concret sau oficial.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 20 Decembrie 2017