In sfarsit, masinile electrice vor avea transmisii cu mai multe viteze

In sfarsit, masinile electrice vor avea transmisii cu mai multe viteze
Compania Zeroshift lucreza la o cutie pentru masinile EV (Electric Vehicles) pentru a permite acestora si accelerare dar si o viteza de croaziera mai mare. Pana acum, toate masinile electrice nu aveau cutie de viteze multi-speed, acestea mergand numai prin accelerare continua, fapt care scadea performantele.
Distribuie pe Facebook

Daca te uiti pe fisa tehnica a unei masini electrice, o sa vezi acolo niste cifre legate de cuplu uriase. Insa o sa vezi si niste timpi 0-100 km/h nu foarte buni, alaturi de un top speed satisfacator, dar care nu te da pe spate. Asta pentru ca majoritatea masinilor electrice merg cu o singura viteza, o viteza ce trebuie sa satisfaca si demarajul si viteza de top.

Initial, compania Tesla avea de gand sa faca pentru Tesla Roadster o cutie cu 2 viteze, dar se pare ca era prea complicat, asa ca masina a fost dotata cu o cutie mono-viteza de tip BorgWarner. Avand o cutie de viteze care are mai multe trepte, producatorii de masini electrice vor putea sa micsoreze motoarele electrice si sa le faca sa functioneze mai mult la capacitati mai mici, dar si acolo unde performantele sunt maxime. Asta se va traduce prin autonomie crescuta si aptitudini mai bune. Cutiile mono-viteza de acum obliga masinile sa mearga in afara razei de eficienta maxima.

Zeroshift lucreaza la o cutie fara ambreiaj cu mai multe viteze, controlata electronic. "Studiile noastre arata ca folosind o cutie in mai multe trepte alaturi de un motor mai mic, producatorii vor avea de castigat cel putin 10% in eficienta. Poti folosi acesti 10% crescand distanta de rulare a masinilor EV, dar si a greutatii si costurilor pachetelor de acumulatori" spune Bill Martin, directorul Zeroshift.

Cutiile multi-viteza pentru autovehiculele de tip EV vor putea fi produse incepand cu 2011.



Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 13 August 2010