Industria auto germana ii asteapta cu bratele deschise pe imigranti
- Urmatorul "miracol economic" al Germaniei
- Natalitatea scazuta si imbatranirea populatiei, combatute cu ajutorul refugiatilor
- Ce le ofera Germania refugiatilor
Criza imigrantilor nu-i lasa indiferenti pe producatorii auto din Germania, care vad in refugiati o cale prin care ar putea sa rezolve criza fortei de munca din propriile.
Cum Germania este tara de destinatie a majoritatii imigrantilor, producatorii de autoturisme nemti incearca sa foloseasca in avantajul lor acest exod al sirienilor.
Urmatorul "miracol economic" al Germaniei
Salonul Auto de la Frankfurt a fost folosit ca o oportunitate de jucatorii din industria auto pentru a face declaratii politice. Inainte de deschiderea oficiala a show-ului, Dieter Zetsche, director executiv la Daimler, a tinut un discurs in favoarea integrarii refugiatilor, care ar putea duce la "inca un miracol economic" in Germania, asemanator cu cel din anii de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial (anii '50 - '60), cand imigrantii avut o contributie importanta la refacerea tarii.
Zetsche a vorbit in acelasi context despre Silicon Valley, locul care s-a dezvoltat odata ce a absorbit valul de imigranti din SUA. Un exemplu in acest sens este chiar Steve Jobs, fondatorul Apple, al carui tata, Abdulfattah Jandali, este un imigrant sirian.
Germania a atins anul acesta un nivel minim record al somajului si are mare nevoie de forta de munca, iar refugiatii din Siria, Irak si Afganistan ar putea fi exact ce au nevoie nemtii pentru a-si mentine titlul de "cea mai importanta economie nationala a Europei".
Natalitatea scazuta si imbatranirea populatiei, combatute cu ajutorul refugiatilor
O alta problema a nemtilor o reprezinta imbatranirea populatiei. In acelasi timp, tara are si o rata a natalitatii printre cele mai scazute din lume, iar refugiatii ar putea rezolva si aceasta problema.
"Desi nu toti cei care ajung in Germania sunt ingineri, mecanici sau antreprenori geniali, multi dintre cei care sunt alungati din tara lor din cauza razboiului, a persecutiei si saraciei sunt muncitori calificati, sunt foarte motivati si ar putea fi exact ce are nevoie economia acum, in conditiile in care populatia este in scadere si tot mai imbatranita", a fost mesajul sefului Daimler.
Afirmatiile lui Zetsche sunt sprijinite si de Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen, care a declarat ca imigrantii vor beneficia de cursuri de pregatire, dar si cursuri de limba germana in cadrul companiei pe care o conduce. "Este o oportunitate pentru noi de a folosi acesti oameni si de a le oferi locuri de munca in uzinele noastre", a mai spus Winterkorn.
Ambele companii sunt dispuse si sa dea o mana de ajutor cu donatii banesti si chiar cu locuri de cazare pentru ca refugiatii sa aiba parte de o primire cat mai calduroasa. Matthias Mueller, CEO-ul Porsche, a anuntat ca extinde un program de cursuri de limba germana si consiliere psihologica destinat initial celor care au abandonat scoala, astfel incat de el sa beneficize si imigrantii.
Germania primeste toamna aceasta cei mai multi imigranti, 31.443, iar industria auto ar putea fi principala ramura a economiei care sa profite de aceasta mana de lucru ieftina si dispusa de orice compromis.
Ce le ofera Germania refugiatilor
Imigrantii din Orientul Mijlociu au ca tinte principale Germania si Suedia, tari cu economii puternice, dar si cu politici prietenoase pentru refugiati. Azilantii primesc in Germania casa, haine, mancare, medicamente si 140 de euro pe luna de persoana. In plus, tara dispune de suficiente locuri de munca pentru ei, iar in luna ianuarie, nemtii au introdus pentru prima data in istoria lor salariul minim pe economie, de 8,5 euro pe ora, ceea ce le garanteaza un venit decent.
Mesajul transmis de sefii din industria auto germana este unul in acord cu politica Angelei Merkel, care a declarat in nenumarate randuri ca imigrantii vor fi primiti fara retineri in aceasta tara. Bunavointa nemtilor este explicabila tocmai prin prisma faptului ca tara lor, cu tot mai putini locuitori si acestia tot mai inaintati in varsta, are nevoie de oameni tineri si apti de munca pentru a-i sustine dezvoltarea economica.
Conform distribuirii facute de Comisia Europeana, Romania ar urma si ea sa gazduiasca 6.351 de refugiati.
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw passat gmo 2017 11900 €