Industria auto sufocata de parteneriate. Alianta Renault-Nissan primeste un nou membru

Industria auto sufocata de parteneriate. Alianta Renault-Nissan primeste un nou membru
  • Alianta Renault-Nissan se pregateste sa acapareze Mitsubishi
  • Nissan a achizitionat 34% din actiunile constructorului nipon
  • Planurile de viitor ale noii aliante sunt inca incerte
Distribuie pe Facebook

Una dintre cele mai importante aliante din industria automobilistica, Renault-Nissan, este pregatita sa inglobeze un nou membru: Mitsubishi. Planurile lor de viitor sunt inca incerte.

Dupa parteneriatul incheiat intre Toyota si Suzuki, un alt constructorul de automobile japonez este pe punctul de a intra intr-o alianta. De aceasta data este vorba de Mitsubishi, care merge din rau in mai rau dupa scandalul trucarii testelor de consum pe piata din Japonia.

Iti reamintim ca imediat dupa declansarea acestui scandal, Mitsubishi a fost salvat de conationalii de la Nissan, care au achizitionat 34% din actiunile sale. Recent, aceasta tranzactie a fost intr-un final aprobata de Comisia Europeana, urmand ca in viitorul apropiat sa primeasca acelasi raspuns din partea autoritatilor japoneze.

Dupa ce acesta va veni, aliantei formate din Renault si Nissan nu ii ramane altceva de facut decat sa inglobeze Mitsubishi in cadrul structurilor sale. Acum ca aceasta absorbtie este inevitabila, toata lumea se intreaba care sunt planurile de viitor ale celor trei constructori de automobile.

Raspunsul, nu unul foarte concret ce-i drept, a venit din partea CEO-ului Aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care a declarat ca "Aceasta nu este o intelegere prin care ne unim fortele si vedem ce putem impreuna. Nu. In ziua in care acordul este validat, va vom spune exact ce vom face impreuna. Si va fi ceva foarte important! Important intre Nissan si Mitsubishi, dar ceva semnificativ si intre Renault si Mitsubishi."

La fel ca si in cazul noului parteneriat dintre Toyota si Suzuki, cei trei constructori vor face cel mai probabil schimb de informatii si vor imparti platformele de productie si tehnologii, pentru dezvoltarea de noi modele.

Mai mult decat atat, Ghosn se asteapta ca vanzarile acestei noi aliante, sa le devanseze pe cele ale actualului lider mondial, Toyota.

Distribuie pe Facebook
mai multe