Istoria siglelor auto, a doua parte

Istoria siglelor auto, a doua parte
Logo-ul unei masini este ceea ce ne da identitate atunci cand conducem. Cand vezi o stea cu 3 colturi e vorba de Mercedes. Perceptia oamenilor a ajuns la un asa nivel, incat logo-urile au o foarte mare importanta in definirea unei masini. Indiferent ce masina conducem, nu strica sa stim putina istorie din spatele siglei care zace lipita pe masina noastra.
Distribuie pe Facebook

Fiat

Istoria siglelor auto, a doua parte

Numele de Fiat vine de la Fabirca Italiana de Automobile Torino. Fiat a fost fondat in 1899 de un grup de investitori, printre care si Giovanii Agnelli, care, mai tarziu, a devenit managerul general al companiei. Agnelli si-a cumparat actiunile cu $400, adica $10.000 in banii de astazi. Fiat a avut foarte multe logo-uri de-a lungul timpului, fiecare cu povestea sa si neavand neaparat legatura intre ele, numai cuvantul "Fiat" fiind comun. Dar poate cel mai cunoscut semn este cel albastru, aparut din 1968 si care a tinut emblema firmei pana in 1999. Se pare ca logoul pe fundal albastru a fost creat de designerul-sef care conducea masina langa fabrica Fiat pe timpul unei pene de curent, vanzand niste neoane luminoase in contrast cu intunericul serii.

Ford

Istoria siglelor auto, a doua parte


Mai toata lumea stie ca Ford a fost fondat de catre Henry Ford. Ceea ce nu stie lumea este faptul ca aceasta a fost de fapt a 3-a sa companie de masini. Ford a experimentat lumea autovehiculelor in timp ce lucra pentru Thomas Edison si si-a facut propria companie numita Compania de Automobile Detroit. Aceasta a dat faliment in numai 2 ani asa ca ulterior, a construit o masina de curse si a fondat Henry Ford Company. Henry a parasit si compania aceasta dupa doar un an de activitate (aceasta companie a devenit ulterior Cadillac).

In 1902, Ford a reusit sa-si creeze cea de-a 3-a companie, numita Ford & Malcomson Ltd, pe care era s-o piarda cand vanzarile scazusera. Nu a mai putut sa isi plateasca facturile catre John si Horace Dodge, cei care le furnizau piesele. Ulterior, mai multi investitori, inclusiv cei doi frati Dodge au devenit parteneri si compania s-a numit Ford Motor Company. Mai tarziu, fratii Dodge si-au facut propria companie de masini. Ghici ce nume avea?

In 1909, Childe Harold Wills, inginerul si mecanicul sef de la Ford a facut un scris (font) propriu pentru cartea sa de vizita. Asa a luat nastere celebrul scris Ford de mana. In 1927 i-a fost adaugat fundalul albastru in forma ovala ce este si astazi folosit.

Mazda

Istoria siglelor auto, a doua parte

Mazda a luat nastere in 1920, cu numele de Tokyo Cork Kogyo Co (fabrica de pluta), in Hiroshima, Japonia. In acele vremuri, era criza de pluta din cauza Primului Razboi Mondial, asa ca fabrica avea ca cerinta sa gaseasca si sa vanda un inlocuitor din scoarta unui arbore chinezesc. Era o idee buna in acel moment, dar Japonia a putut in scurt timp sa-si obtina pluta naturala asa ca fabrica a inceput sa se clatine din punct de vedere financiar.

In 1927, Jujiro Matsuda a intrat in management si fabrica a inceput sa fabrice scule, camioane cu 3 roti si masini. Dupa sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, fabrica a luat numele de Mazda care, este incert de unde vine: fie de la zeul Ahura Mazda, fie de la pronuntarea intr-un dialect al numelui Matsuda.

In 1936, logo-ul companiei era un M stilizat inspirat din sigla orasului Hiroshima. Logo-urile din 1991 si 1992 simbolizeaza o aripa, soarele si un cerc de lumina. Logo-ul prezent numit "bufnita" a fost desenat de Reu Yoshimara in 1997. M-ul stilizat avea ca scop sa arate ca niste aripi intinse, insa multa lume vede o lalea stilizata in schimb.

Mercedes

Istoria siglelor auto, a doua parte

Compania moderna Mercedes isi incepe activitatea in 1926, rezultata in urma fuziunii a doua companii - Daimler-Motores-Gesellschaft sau DMG, fondata de catre Gottlieb Daimler si Benz & Cie, fondata de Karl Benz. Ambii patroni au lucrat independent pentru a face masini cu combustie interna. Ba mai mult, fabricile lor erau la doar 100 de km departare una de alta. Dupa Primul Razboi Mondial, economia germana era in paragina, si pentru a supravietui, cele doua companii au facut un sindicat in 1924 - isi vindeau produsele sub nume diferite, dar standardizau designul, achizitiile si marketingul. In 1926 insa cele doua companii s-au unit dub numele de Daimler-Benz.

Numele de "Mercedes" a aparut in 1900. Un afacerist bogat din Europa, cursant inrait, numit Emil Jellinek, a inceput sa vanda masini Daimler. Vroia o masina mai rapida si a comandat motorul sa fie facut de Maybach si masina sa fie numita dupa fetita lui in varsta de 10 ani - Mercedes (in spaniola - mila). Ulterior, Jellinek a adaugat numele de Mercedes la al sau si a devenit Emil Jellinek Mercedes.

Steaua din logo vine dintr-o carte postala pe care Gottlieb Daimler a desenat o stea deasupra casei sale: "intr-o zi, aceasta stea va rasari deasupra fabricii mele si va simboliza prosperitatea" spune el. Se pare ca steaua cu 3 colturi simbolizeaza dorinta si ambitia lui Daimler de a face vehicule care merg si uscat, apa si in aer.

Dupa ce compania s-a unit cu Benz, logo-ul a devenit mai complex - steaua cu trei colturi de la Daimler a fost impreunata cu laurii de la Benz. Insa, si in ziua de azi, se pare ca principalul simbol al marcii ramane steaua inconjurata de un cerc.


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Istoria siglelor auto, prima parte
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 5 Iulie 2010