Japonezii de la Honda au descoperit ca inginerii Takata au manipulat informatiile cu privire la airbag-urile defecte

Japonezii de la Honda au descoperit ca inginerii Takata au manipulat informatiile cu privire la airbag-urile defecte
  • O ancheta a celor de la Honda a scos la iveala faptul ca cei de la Takata au masluit informatiile cu privire la airbagurile defecte
  • Rapoartele trimise catre constructorul japonez nu contineau mai multe rezultate importante
  • Mai multi ingineri au declarat ca Honda nu este singurul client caruia i-au trimis rapoarte incomplete
Trimite unui prieten

Un audit pus la punct de constructorul de automobile Honda a confirmat faptul ca cei de la Takata au trimis rapoarte imcomplete despre comportamentul airbagurilor.

Anul trecut lumea auto a fost zguduita de doua scandaluri uriase, unul avand legatura cu emisiile de CO2 iar celelalalt cu airbag-urile problematice produse de japonezii de la Takata. Daca Dieselgate este pe cale sa se sfarseasca, nu acelasi lucru se poate spune si despre Takata.

In urma unei anchete incepute in luna octombrie a anului trecut, o firma de audit angajata de producatorul japonez de automobile Honda a anuntat ca furnizorul japonez de airbaguri a ascuns deliberat informatii fata de clienti. Auditul a fost condus de nimeni altul decat Brian O'Neil, fostul presedinte al Institutului de Asigurari pentru Siguranta Rutiera (IIHS) din Statele Unite.

O'Neil a declarat ca "au fost descoperite exemple de rapoarte selective. Asta inseamna ca unele rezultate ale testelor au fost excluse din raport, in favoarea celor mai bun. Am aflat ca aceste rapoarte au fost trimise celor de la Honda intr-o varianta extrem de simplificata, fata de versiunea originala."

Deocamdata nu se stie exact modalitatea prin care Takata va fi trasa la raspundere pentru acest scandal, dar mai multi producatori de automobile au inceput deja sa caute alti furnizori de airbaguri. Unele voci sustin deasemenea ca presedintele companiei, Shigehisa Takada, este asteptat sa-si dea demisia odata ce acest scandal va fi incheiat.

Mai mult de atat, mai multi ingineri au declarat ca au trimis rapoarte incorecte mai multor producatori de automobile, printre care Toyota, Nissan sau General Motors.

De la inceperea acestui scandal, aproximativ 100 de milioane de airbag-uri au fost declarate defecte, dupa ce s-a descoperit ca daca sunt expuse un timp indelungat la temperaturi ridicate, pot exploda violent. Din nefericire, 13 persoane au decedat din cauza acestor dispozitive care teoretic ar trebui sa salveze vieti.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 20 Iulie 2016