La multi ani, Chevy: 101 Momente importante din istoria constructorului american

La multi ani, Chevy: 101 Momente importante din istoria constructorului american
Celebra companie americana de automobile Chevrolet celebreaza luna aceasta 101 de ani de existenta, un motiv numai bun pentru a arunca o privire asupra celor mai importante 101 momente din istoria constructorului de peste Ocean.
Distribuie pe Facebook
1. Louis Chevrolet si William C. Durant au pus impreuna bazele companiei Chevrolet Motor Company la data de 3 noiembrie 1911.
2. Pilot de curse experimentat si inginer autodidact extrem de apreciat, Louis Chevrolet s-a nascut in Elvetia la 25 decembrie 1878 si, pe cand era copil, s-a mutat impreuna cu familia in Franta. In 1900, acesta a emigrat in America de Nord. Pana in 1902, cei doi frati mai mici ai lui Chevrolet, Arthur si Gaston, i s-au alaturat. Inca din 1905, Louis Chevrolet a devenit renumit pentru curajul cu care conducea autovehiculele de curse.
3. In 1909, Louis a devenit membru al celebrei echipe de curse Buick a lui William C Durant. Lucrand impreuna cu un designer intr-un atelier din Detroit in 1910, Louis Chevrolet a inceput sa schiteze planurile prototipului care avea sa-i poarte numele.
4. Nepotul unui guvernator din Michigan, William C. "Billy" Durant s-a nascut in 1861. In anii 1890, acesta a devenit un producator de mare succes de vehicule trase de cai, distribuite la nivel global. Partenerii sai de afaceri l-au convins, la sfarsitul anului 1904, sa investeasca in productia de automobile, propunandu-i functia de director al companiei fara experienta Buick Motor Co.. Succesul exceptional inregistrat in cadrul Buick i-a oferit mijloacele financiare pentru a infiinta compania General Motors in 1908. Durant a inclus in grupul GM marci precum Cadillac, Oldsmobile, Oakland, dar si alte marci, pana cand criza bancara din 1910 l-a fortat sa se retraga.
5. Dorind sa construiasca un nou autovehicul dupa plecarea de la GM, invincibilul Billy Durant s-a inteles cu Louis Chevrolet pentru a produce autovehiculul de vis al pilotilor de curse. In 1912, a fost lansat in Detroit noul model seria C "Classic Six" in valoare de 2.150 $, creat de Louis Chevrolet.
6. Spre sfarsitul anului 1913, Louis Chevrolet a plecat din companie, cedandu-i lui Durant drepturile de productie a autovehiculelor care ii poarta numele. Louis s-a mutat la Indianapolis, acolo unde impreuna cu fratii sai Arthur si Gaston aveau sa devina legende ale curselor Indy 500.
7. Logo-ul sub forma unui papion al marcii Chevrolet, creat sub supravegherea lui Durant si aparut pentru prima data intr-un anunt publicitar de dinainte de 1913, nu a mai fost folosit. Emblema sub forma unui papion a fost utilizata pentru prima oara pe autovehiculele Chevrolet noi din 1914, produse sub conducerea lui Durant, disponibile la preturi mai mici.
8. Gama de autovehicule Model H era echipata cu un motor rezistent cu patru cilindri, care a creat reputatia de autovehicule fiabile Chevrolet. Acest design de baza avea sa propulseze modelele Chevrolet pana in 1928.
9. Billy Durant luase in considerare segmentul de piata al autovehiculelor disponibile la un pret accesibil chiar de la inceputul colaborarii sale cu Louis Chevrolet, iar in 1915, acesta a prezentat modelul Chevrolet 490 in segmentul de piata al autovehiculelor cu un pret redus. Datorita pretului de 490 $, acesta reprezenta un concurent direct pentru Model T produs de Ford la acea vreme. In 1916, Durant a profitat de succesul autovehiculului Chevrolet pentru a reveni la conducerea companiei General Motors.
10. In 1916, Louis Chevrolet a condus un autovehicul de curse Frontenac, proiectat de fratii Chevrolet, in cadrul cursei Indianapolis 500. Patru ani mai tarziu, Gaston Chevrolet a obtinut victoria pe circuitul de la Indianapolis la volanul unui autovehicul Monroe Frontenac. Dupa ce Gaston a murit intr-un accident de curse, Louis si Arthur au infiintat o companie pentru a produce echipamente de viteza pentru piloti, practic precursorii autovehiculelor de sprint din prezent. Louis a proiectat, de asemenea, si motoare pentru aparate de zbor spre sfarsitul anilor 1920. Ca si alte milioane de persoane, Louis a inregistrat pierderi masive in timpul crizei bursiere din 1929. Dupa revenirea la Detroit, acesta a lucrat timp de mai multi ani la o fabrica Chevrolet. Louis Chevrolet a murit in Detroit la 6 iunie 1941. Avea 63 de ani.
11. In 1918, au fost lansate primele camionete Chevrolet: un model bazat pe sasiul modelului 490 si un sasiu rezistent de 1 tona. Caroseriile proveneau de la producatorii comerciali de caroserii.
12. Chevrolet a devenit in mod oficial parte a General Motors Corporation in anul 1918, cand compania a intrat sub conducerea fondatorului Billy Durant pentru cea de-a doua si ultima oara. Dupa ce a parasit GM la sfarsitul anului 1920, Durant a infiintat compania Durant Motors. Aceasta producea autoturisme Durant, Star, Flint si Locomobile si camionete Mason, inainte sa cada victima crizei economice din SUA (Marea Depresie) in 1933. In 1940, la aproape 80 de ani, Durant a creat si a condus sala de bowling Flint, Michigan, un prototip ce urma sa faca parte dintr-un lant de astfel de sali. Dupa ce a suferit un atac cerebral in timpul unei calatorii de afaceri in 1942, Durant s-a mutat cu sotia sa la New York, unde a murit la 18 martie 1947.
13. In 1921, succesorul lui Billy Durant la conducerea General Motors, Pierre S. duPont, a apelat la viitorul presedinte al Consiliului de Administratie al GM, Alfred P. Sloan, pentru a-l ajuta sa evalueze perspectivele marcii Chevrolet. Netinand cont de parerile contrare ale altora, investigatiile lui Sloan l-au convins ca Chevrolet poate deveni o marca de autovehicule disponibile la un pret accesibil, care se va bucura de succes la nivel global. William S. Knudsen a fost numit la conducerea Chevrolet in 1922 si imediat a inceput sa construiasca un model Chevrolet cu mult imbunatatit, modelul Superior din 1924, bine primit de catre clienti. Pana la aceasta data, GM incepuse asamblarea de autovehicule noi Chevrolet la o noua fabrica din Copenhaga, Danemarca - prima dintr-o noua serie de fabrici pe care GM avea sa le infiinteze pentru a construi autovehicule in regiunile si tarile in care acestea erau comercializate.
14. In 1927, Chevrolet a reusit sa devanseze Ford pentru prima data, reusind sa vanda peste un milion de autovehicule, un numar de vanzari de 2 ori mai mare decat cel inregistrat in 1925. Finisajele Duco viu colorate au starnit atractia clientilor fata de modelele Chevrolet de succes.
15. La sfarsitul anilor 1920, Chevrolet a devenit un lider pe piata globala, cu fabrici de asamblare in numeroase tari. General Motors India a fost infiintata in 1928, asamblarea autovehiculelor, camionetelor si autobuzelor incepand in curand in cadrul unei noi fabrici de la periferia orasului Bombay (acum Mumbai). In acelasi an, au fost produse noi autovehicule GM intr-o unitate de productie din Varsovia, Polonia.
16. In 1929, modelul Chevrolet Six a fost denumit "sase la pret de patru", deoarece marele companii concurente din SUA includeau la acea vreme in dotarea autovehiculelor motoare cu doar patru cilindri pentru aproximativ acelasi pret.
17. Chevrolet a lansat suspensia fata independenta "Knee-Action" pentru autovehicule americane disponibile la un pret accesibil, aceasta fiind inclusa pentru prima oara in dotarea unui model Chevrolet Master Series din 1934.
18. In 1935 a fost infiintata GM de Mexico, cu o fabrica construita pe un fost camp rural din afara orasului Ciudad de Mexico. In curand, marca Chevrolet a devenit una dintre preferatele iubitorilor de autovehicule si camionete din Mexic. (Angajati langa o camioneta Chevrolet din 1938.)

19. In 1935, noul model Chevrolet Master proiectat de GM, cu acoperis din otel dintr-o singura bucata denumit "Turret Top", a reprezentat o premiera in cadrul segmentului de autovehicule americane din acea vreme disponibile la un pret accesibil.

20. Camioneta Chevrolet Suburban Carryall, lansata in 1935, a fost primul model station-wagon american, cu structura asemanatoare unui camion, cu o caroserie fabricata din otel si unul din primele SUV-uri din lume. Prin aceasta lansare, Chevrolet a inventat un segment nou de autovehicule.
21. In 1940, argentinianul Juan Manuel Fagio, care mai tarziu avea sa devina un pilot renumit de Grand Prix, a castigat la bordul autovehiculului sau Chevrolet din 1940 o competitie care a durat 13 zile, plecand din Buenos Aires, strabatand Lima, Peru si inapoi.
22. Productia de autovehicule Chevrolet de uz civil a fost oprita la 30 ianuarie 1942 pe durata celui de-al Doilea Razboi Mondial. In timpul razboiului, au fost produse camioane de uz militar, inclusiv modelele Caryall Subarbans. La 3 octombrie 1945, a reinceput productia de autovehicule pentru uz civil.
23. Noul model de camioneta Chevrolet "Advanced Design" 1948, lansat in vara anului 1947, a reprezentat prima reproiectare importanta a gamei de camionete Chevrolet de dinaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial. Noul sistem de ventilare a cabinei camionetelor 1948 a sporit nivelul de confort in timpul conducerii.
24. Chevrolet a devenit primul producator american de autovehicule disponibile la preturi mici echipate cu transmisie automata, versiunea Powerglide fiind inclusa in dotarea optionala a modelelor din 1950. Primul model Chevrolet Bel Air, lansat in acelasi an, a introdus designul hardtop in segmentul de piata al autovehiculelor disponibile la un pret accesibil.
25. Chevrolet a lansat modelul Corvette in 1953, acesta devenind primul model cu caroserie din fibra de sticla din industria auto produs in serie.
26. Modelul Bel Air a devenit simbolul gamei de top a modelelor reproiectate Chevrolet din 1953. In acel an, geamurile fumurii EZ-Eye de la GM au fost incluse pentru prima data in dotarea autovehiculelor si camionetelor Chevrolet.
27. La 23 noiembrie 1954, autovehiculul cu numarul 50 de milioane produs de GM, un Chevrolet Bel Air auriu an model 1955, a fost prezentat la o parada nationala televizata.
28. Inginerul sef al Chevrolet, Edward N. Cole a introdus legendarul motor V8 de mici dimensiuni pentru noile modele din 1955. De atunci, motorul a fost inclus in dotarea mai multor autovehicule de curse castigatoare decat oricare alt motor produs in serie. Acesta este cotat ca fiind cel mai important proiect din istoria de 100 de ani a marcii Chevrolet.
29. Intr-unul dintre cei mai buni din istoria sa, Chevrolet a prezentat o gama noua de camionete usoare, in martie 1955. Printre primele modele se numara Cameo Carrier, un "gentleman pickup" de productie limitata care dispunea de o caroserie de camioneta cu design unic. Noile camionete erau disponibile cu motorul standard cu sase cilindri sau cu noul motor V8 de mici dimensiuni dezvoltate de Chevrolet.
30. In 1956, a inceput difuzarea emisiunii TV de o ora "Dinah Shore Chevy Show", la finalul careia Shore canta "See the USA in your Chevrolet". Emisiunea a reprezentat o extindere a programelor anterioare de 15 minute prezentate de Shore, aceasta devenind prima femeie care a prezentat propria sa emisiune TV. Shore cantase "See the USA" inca din anii 1950, iar cantecul a fost folosit si pentru reclamele Chevrolet dupa ce emisiunea nu a mai fost difuzata incepand cu 1963.
31. In 1957, Chevrolet a inclus sistemul mecanic de injectie de carburant Ramjet in dotarea optionala a autovehiculelor Chevrolet si Corvette. A fost primul sistem de injectie de carburant disponibil pentru un autovehicul american produs in serie.
32. In 1957, camionetele Chevrolet au fost echipate pentru prima data cu un sistem de tractiune integrala instalat din fabrica: sistemul "Powr-Pak" produs de NAPCO.
33. Modelul Impala a fost lansat in 1958 si avea sa devina unul din cele mai bine vandute autovehicule traditionale din toate timpurile, inregistrand vanzari de peste 13 milioane de unitati vandute pana la incheierea productiei odata cu modelul cu tractiune pe puntea spate din 1996. Denumirea Impala a fost utilizata din nou in anul 2000 pentru modelul sedan Chevrolet cu cele mai mari dimensiuni, acesta fiind produs si in prezent.
34. Prima autoutilitara El Camino a fost lansata cu o structura derivata din modelul Chevrolet obisnuit din 1954. Incepand din 1964 si continuand pana in 1987, modelul El Camino era construit pe platforma modelelor contemporane de dimensiuni medii Chevelle/Malibu. Au fost produse cinci generatii de modele El Camino: 1959-60, 1964-67, 1968-72, 1973-77 si 1978-87.
35. Modelul original Chevrolet Corvair, primul (si singurul) autovehicul american echipat cu un motor cu sase cilindri, montat in partea din spate, racit cu aer, a fost desemnat "Autovehiculul de succes al anului" in 1960.
36. In 1961, au fost lansate modelele panel van Corvair 95 si Greenbrier Sports Wagon. Modelul Greenbrier putea fi echipat complet cu accesorii pentru camping.
37. Chevrolet a lansat in 1962 modelul Chevy II, un autovehicul compact mai conventional decat Corvair. Cele mai performante autovehicule din gama Chevy II erau un grup de modele "Nova 400" de lux, printre care se numara si o versiune decapotabila. Dupa ce modelul Chevrolet compact a fost reproiectat in 1968, au fost disponibile doar modele sedan si coupe. Toate modelele din 1968 au fost "Chevy II Nova", iar modelele fabricate intre 1969 si 1979 au primit denumirea simpla de Nova. Denumirea de Chevrolet Nova a fost utilizata din nou in vara anului 1984 pentru un model sub-compact cu tractiune pe puntea fata. Produs la o fabrica a societatii mixte infiintate de GM si Toyota, acesta avea sa fie produs pana in anul 1988.
38. In 1962, The Beach Boys au inregistrat cantecul "409", un tribut adus modelelor Chevrolet cu motor 409, care straluceau in cursele de drag pe distante de un sfert de mila din toata tara.
39. In 1963 a fost produs singurul model Corvette Sting Ray Coupe cu geam spate impartit in doua bucati. Modelul Sting Ray a fost produs pana in anul 1967, insa modelele lansate in perioada 1964-1967 au fost produse cu geam spate dintr-o singura bucata.
40. Modelul Chevelle, un Chevrolet "intermediar" lansat in 1964, avea pretul si dimensiunile stabilite intre modelul de dimensiuni obisnuite din acea perioada si Chevy II/Nova compact. Echipat cu un motor cu sase cilindri sau cu motorul V8, Chevelle a fost disponibil in varianta de baza "300" si modelul superior Malibu. Au fost disponibile si versiuni sportive SS ale modelului Malibu Sport Coupe si Cabriolet.
41. La sfarsitul anului 1966, Chevrolet Camaro a intrat in productia de serie ca an model 1967. In mai 1967, varianta Camaro SS decapotabila cu un design special a fost utilizata ca safety car la cursa Indianapolis 500 din acel an. Doi ani mai tarziu, Chevrolet s-a intors pe clasicul circuit Indy cu safety car-ul Camaro SS 1969 decapotabil, acesta devenind in prezent un simbol al legendarei curse de la Indianapolis. In 2011, cand Chevrolet si Indianapolis 500 isi serbeaza centenarul, un nou autovehicul Camaro SS decapotabil, proiectat in spiritul modelului din 1969, a fost utilizat ca safety car in cadrul renumitei curse de la Indianapolis. Din 1948, Chevrolet a fost utilizat ca safety car pentru Indy 500 de 22 de ori, devenind astfel marca cea mai des utilizata pentru aceasta cursa. Camaro a fost utilizat ca safety car de 7 ori pentru Indy 500, inclusiv editia de anul acesta.
42. Noua gama de camionete Chevrolet din 1967, cu o greutate de 500 kg, cuprindea un model Suburban conceput dupa un nou design, cu trei usi, avand o singura usa pe partea soferului si doua usi pe partea pasagerului din fata. Datorita acestei configuratii, modelul Suburban a fost utilizat cu precadere de companiile de ambulante, noul design permitand, de asemenea, tractarea rulotelor.
43. La sfarsitul anului 1967, cea de-a treia generatie a modelului Corvette a fost lansata ca an model 1968. Modelul coupe Corvette 1968 era primul autovehicul produs in serie din America prevazut cu un acoperis "T-top" cu panouri detasabile.
44. Pe 14 noiembrie 1969, cei trei astronauti de pe Apollo 12 si-au lasat modelele Corvette 1969 cu vopsea personalizata si au plecat in cea de-a doua misiune pe luna a Statelor Unite.
45. Perioada autovehiculelor "muscle-car" disponibile pe sosele a atins apogeul in 1970 prin lansarea modelului Chevelle SS 454, echipat cu legendarul motor RPO LS-6 V-8, cu o putere de 450 cp.
46. In februarie 1970 a fost lansata o noua generatie a modelului Camaro, mai lunga si mai lata, dar si cu o garda la sol mai coborata. Designul noului model disponibil cu pachet de stilizare Rally Sport pentru exterior includea si bara de protectie fata despartita, extrem de populara. Pachetul "RS", disponibil optional, putea fi comandat impreuna cu pachetul RPO Z28 Special Performance, asa cum apare in imagine.
47. Modelul Monte Carlo, un "coupe personal" de lux, a fost prezentat pentru prima data in showroom-urile Chevrolet in 1970. Capota noului model masura aproximativ 180 de centimetri, fiind cea mai lunga capota a unui model Chevrolet.
48. Deja o legenda a curselor de drag, Bill "Grumpy" Jenkins a castigat prima cursa NHRA Pro Stock din cadrul Winternationals din 1970, la volanul unui Camaro 1968.
49. Chevrolet a fost una dintre primele companii auto care au utilizat manechinele inovatoare pentru teste de impact (asemanatoare corpului uman) produse de GM in cadrul testelor de impact din anii 1960 si 1970, denumite Hybrid I. In 2010, GM a donat un manechin Hybrid III pentru teste de impact Muzeului de Istorie Smithsonian din SUA.
50. Una dintre cele mai apreciate reclame difuzate in America a fost "Baseball, Hot Dogs, Apple Pie & Chevrolet", aparuta in 1975.
51. Modelul Chevette, cel mai mic autovehicul Chevrolet la acea vreme, a fost lansat in 1976 ca raspuns la cererea clientilor pentru autovehicule cu consum redus de carburant. Promovat in Statele Unite ca autovehicul sub-compact, modelul Chevette a fost proiectat conform sistemului metric si a fost primul autovehicul Chevrolet destinat pietei mondiale.
52. Lansate in 1977, noile modele Impala si Caprice cu dimensiuni reduse au fost lansate cu sloganul "Asa mai merge!" Lungimea totala a fost redusa cu 11 inch, iar greutatea cu 550 de livre, fara compromisuri in ceea ce priveste spatiul pentru pasageri si bagaje. Revista Motor Trend a desemnat modelul Caprice din 1977 "Autovehiculul anului".
53. Corvette a sarbatorit 25 de ani de existenta si a fost utilizat pentru prima oara ca safety car la Indianapolis 500 in anul 1978. Modelul Chevrolet Corvette a fost utilizat ca safety car in cadrul renumitei curse Indy 500 de 10 ori.
54. In 1979, un model Monza a devenit autovehiculul Chevrolet cu numarul 100 de milioane.
55. Chevrolet a lansat primul autovehicul cu tractiune pe puntea fata la jumatatea anului 1979: modelul Citation de dimensiuni medii, ca an model 1980. Desemnat "Autovehiculul anului 1980" de catre Motor Trend, modelul Citation era prevazut cu un motor de 2,5 l cu patru cilindri sau cu motorul V6 de 2,8 l; ambele variante erau montate transversal.
56. In 1981 a fost lansat primul autovehicul Cavalier, ca an model 1982. Versiunea hatchback a noului autovehicul sub-compact cu tractiune pe puntea fata a fost considerata modelul sport al gamei. Tot in 1982 a fost lansat si modelul Chevrolet Celebrity, un autovehicul de dimensiuni medii cu tractiune pe puntea fata.

57. Cea de-a treia generatie a modelului Camaro a fost lansata pe piata in anul 1982. Cu 7 inch mai scurt decat predecesorul sau, noul Camaro a fost echipat cu o gama vasta de motoare, de la unitatea cu 4 cilindri, de 2,5 l si 90 cp pana la varianta 305 CID V8 de 165 cp, disponibila optional pentru modelul Z28. Un model Z28 din 1982 a fost utilizat ca safety car in cursa Indianapolis 500 din acel an.

58. Modelul compact S-10 Blazer, proiectat pentru a deveni SUV-ul numarul 1 in Statele Unite ale Americii, a fost lansat in toamna anului 1982, ca an model 1983.
59. Reproiectata complet, cea de-a patra generatie a modelului Corvette a fost programata pentru a fi lansata in toamna anului 1982, ca an model 1983. Cu toate acestea, intarzierile in cadrul procesului de productie au avut ca efect intarzierea lansarii pana in ianuarie 1983, atunci cand a fost prezentat ca an model 1984. Nu au fost comercializate modele Corvette an model 1983.

60. Camaro IROC-Z a fost lansat in anul 1985. Autovehiculul a primit numele cursei "International Race of Champions", la care participau castigatori din diverse competitii auto, concurand in acelasi tip de autovehicule, acelasi model si aceeasi marca. Autovehiculele Camaro IROC au fost utilizate intre anii 1975-1980 si 1985-1989.

61. Campania publicitara Chevrolet "The Heartbeat of America" a fost lansata in anul 1986.
62. In 1986, Corvette a fost primul model Chevrolet echipat cu sistemul ABS, o functie care avea sa inclusa treptat in dotarea tuturor autovehiculelor Chevrolet.
63. Motorul de curse Chevrolet Indy V8 a propulsat monopostul castigator al cursei Indianapolis 500 din 1988. Aceasta a fost prima dintr-o serie de sase victorii consecutive reusite de monoposturile echipate cu motoare Chevrolet Indy V8. Pilotii castigatori au fost Rick Mears (1988 si 1991), Emerson Fittipaldi (1989 si 1993), Arie Luyendyk (1990) si Al Unser Jr. (1992). In 2002, Helio Castroneves a reusit cea de-a saptea victorie cu un monopost propulsat de motorul Chevrolet Indy V8 la Brickyard. In 2012, Chevrolet va concura la IZOD IndyCar Series cu un nou motor V6 cu turbocompresor dublu si sistem de injectie directa, alimentat cu bioetanol E85 obtinut din surse regenerabile.
64. In aprilie 1987, Chevrolet a lansat camionetele C/K an model 1988, primul model nou de camionete Chevrolet lansat dupa 1973. Noile modele cu cabina extinsa sporeau efectul vizual al noii game de camionete Chevrolet cu consum redus si performante ridicate.
65. Gama de autoturisme si camionete GEO, inspirata din autovehiculele de import, a fost lansata in anul 1989. La jumatatea anului 1989, au fost lansate, de asemenea, modelul Lumina Coupe si Sedan, precum si modelul Lumina APV, ca an model 1990.
66. Un nou model Caprice Classic a fost lansat in 1991. Caprice Classic LTZ a fost desemnat "Autovehiculul anului" in 1991 de catre revista Motor Trend.
67. Corvette ZR-1 a reusit sa obtina 3 recorduri de viteza in cursele de anduranta pe parcursul anului 1990 si o medie de peste 175 de mile/ora in cursa de 24 de ore (inclusiv oprirea la boxe).
68. In 1991, a fost lansata campania publicitara "Like a rock" pentru camionetele Chevrolet, avand la baza piesa cu acelasi nume a lui Bob Seger. Campania a durat pana in 2004 si este considerata una dintre cele mai de succes din industria auto.
69. Chevrolet a inclus sistemul de anti-blocare la franare in dotarea mai multor modele de autoturisme si camionete din 1992 decat orice alt producator auto.
70. In 1992 a fost fabricat autovehiculul Corvette cu numarul 100 de milioane.
71. Cea de-a patra generatie a modelului Camaro a fost lansata ca an model 1993, acesta fiind utilizat ca safety car la Indianapolis 500, cea de-a patra aparitie ca safety car oficial in cadrul renumitei cursa.

72. Cea de-a cincea generatie a modelului Corvette a fost lansata in 1997. Motorul RPO LS1 Gen III cu 8 cilindri in V si o putere de 350 cp, de mici dimensiuni a prezentat arhitectura de design a gamei de motoare V8 "LS" de la GM.

73. In 2004 a fost lansata cea de-a sasea generatie a autovehiculului Corvette ca an model 2005, echipata standard cu motorul V8 RPO LS2 de 400 cp. Fostul secretar de stat, generalul Collin L. Powell, a condus safety car-ul editiei din 2005 a cursei Indianapolis 500 la volanul unui nou model Corvette decapotabil.
74. GM a prezentat in 2007 prototipul Chevrolet Volt cu tehnologie avansata. Designul futurist integra tehnologii si materiale noi, precum si un sistem inovator de propulsie electrica pe baza de baterie reincarcabila.
75. Unul din personajele blockbuster-ului "Transformers" din 2007 a fost Bumblebee, un autobot care se transforma intr-un prototip Camaro galben. Chevrolet a lansat mai tarziu, in 2009, editia speciala TRANSFORMERS a noului model de serie Camaro an model 2010.
76. Corvette ZR1, lansat in anul 2009, a fost cel mai puternic si cel mai rapid autovehicul de serie din istoria GM; cu o putere de 638 cp, versiunea din 2011 duce mai departe acest renume. ZR1 este, de asemenea, primul autovehicul cu un exterior din fibra de carbon cu fir expus, cu un invelis protector impotriva razelor solare proiectat de catre inginerii GM.
77. Primul crossover Chevrolet, modelul Traverse, a fost lansat in 2008 ca an model 2009.
78. In 2009, a fost lansata cea de-a doua generatie a modelului crossover Equinox 2010, cu un consum de carburant estimat de EPA la 32 MPG pe autostrada.
79. In 2009, a fost lansata cea de-a cincea generatie a modelului Camaro an model 2010.
80. In 2010 a fost lansat in Statele Unite modelul Chevrolet Cruze an model 2011, disponibil si in versiunea Cruze Eco, cu un consum estimat de EPA la 42 MPG pe autostrada, echipat cu transmisie manuala.
81. Chevrolet Cruze este primul autovehicul din clasa compacta prevazut cu 10 airbaguri in dotarea standard si care a primit punctajul maxim de 5 stele pentru siguranta din partea NHTSA (Administratia nationala pentru siguranta traficului pe autostrada). Punctajele guvernamentale de siguranta de 5 stele fac parte din Programul de evaluare a autovehiculelor noi desfasurat de Departamentului de Transport din SUA (www.SaferCar.gov). Cruze 2011 a obtinut un punctaj de 5 stele in cadrul Programului de evaluare a autovehiculelor noi din SUA (NCAP) pentru fiecare test de impact frontal si lateral si este primul autovehicul, indiferent de segmentul de piata, care a obtinut aceste punctaje in cadrul testelor de impact oriunde este testat si comercializat la nivel global, inclusiv in Statele Unite ale Americii, Coreea, China, Australia si Europa.
82. Chevrolet Volt, autovehiculul inovator cu autonomie extinsa, a fost lansat de Chevrolet in decembrie 2010. Modelul Volt a primit distinctia de "Autovehiculul anului" in 2011 din partea revistei Motor Trend, a fost desemnat "Autovehiculul nord-american al anului" in cadrul Salonului Auto International din America de Nord si a primit titlul de "Autovehiculul anului 2011" din partea revistei Automobile Magazine. Acesta a fost desemnat si "Autovehiculul ecologic al anului 2011" de catre Green Car Journal si a fost inclus in top 10 autovehicule din 2011 de catre Car and Driver.
83. Modelul Silverado HD 2011 a primit titlul de "Camioneta anului" in 2011 din partea revistei Motor Trend, iar modelul Chevrolet Volt a fost desemnat "Autovehiculul anului" de catre aceeasi revista.
84. In 2011, Chevrolet a anuntat ca MyLink, pachetul infotainment integrat in autovehicul care se bazeaza pe functiile de siguranta ale sistemului OnStar, va fi inclus in dotarea modelelor Chevrolet Volt si Equinox din 2012.
85. Pe 12 iunie 2011, noul model C6.R ZR1 al echipei Corvette Racing a obtinut victoria la categoria GTE Pro Class in cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans, editia 2011. Victoria a reprezentat cel de-al saptelea trofeu obtinut de Corvette in cadrul legendarului circuit francez din 2001 pana in prezent. Victoria este cu atat mai importanta cu cat a fost obtinuta la 10 ani dupa prima victorie Corvette Racing la Le Mans si in anul in care marca Chevrolet isi aniverseaza centenarul.
86. In 2011, Chevrolet a lansat Corvette Centennial Special Edition ca an model 2012. Pe montantii B, pe capacele centrale ale jantelor si in partea centrala a volanului apar elemente grafice de marcare a centenarului.
87. Chevrolet si-a sarbatorit centenarul donand 100 de masini organizatiei SOS Satele Copiilor in Europa, Uzbekistan, Africa de Sud, Lesotho si Israel. Cele 100 de masini donate au fost 20 de autovehicule de oras Spark, 20 de autovehicule Aveo hatchback de mici dimensiuni, 20 de autovehicule compacte Cruze, 20 de autovehicule Orlando cu 7 locuri si 20 de SUV-uri Captiva cu 7 locuri.
88. Din 1912 si pana in prezent, Chevrolet a produs peste 200 de milioane de autoturisme si camionete. In America de Nord, Chevrolet a produs 180 de milioane de autoturisme si camionete din 1912 (111 milioane de autoturisme; 69 de milioane de camionete).
89. Peste 40.000 de mii de angajati, care isi desfasoara activitatea in 30 de fabrici si unitati de asamblare ale General Motors, isi aduc contributia la fabricarea autoturismelor si camionetelor Chevrolet din Statele Unite.
90. Cea mai mare fabrica GM este gigantica Lordstown Complex din Warren, statul Ohio, (aproximativ 1.828 km patrati) acolo unde 4.500 de angajati produc si asambleaza modelul Chevrolet Cruze 2011. Cea mai mica fabrica este Performance Build Center din Wixom, Michigan, acolo unde 23 de angajati construiesc cele mai performante motoare Chevrolet.
91. Chevrolet a inregistrat in 2010 vanzari de 4,26 milioane de autovehicule la nivel global, o medie de un autovehicul vandut la fiecare 7,4 secunde. In lume, unul din 1.616 persoane au cumparat un autovehicul Chevrolet anul trecut.
92. Daca ar fi aliniate bara la bara toate autovehiculele Chevrolet comercializate in 2010, aceasta linie s-ar intinde pe o suprafata de 12.940 de mile: 52% din circumferinta Pamantului.

93. Autovehiculele Chevrolet sunt o prezenta obisnuita pe doua treimi din soselele lumii, fiind comercializate in peste 120 de tari.

94. Top 5 modele Chevrolet, conform vanzarilor globale de autovehicule din 2010:
  • Silverado;
  • Cruze;
  • Aveo;
  • Malibu;
  • Spark.
95. In opt din cele 10 piete de desfacere pe care Chevrolet a inregistrat cele mai mari vanzari sunt piete in curs de dezvoltare: Brazilia, China, Uzbekistan, Mexic, Rusia, India, Argentina si Columbia. Schimbarea centrului atentiei catre pietele aflate in curs de dezvoltare determina o schimbare fundamentala in cadrul segmentului global, atentia fiind indreptata spre versiunile "de baza". (Tabelul indica cresterea numarului de vanzari inregistrate in Statele Unite si in tarile "BRIC".)
96. Chevrolet este lider pe piata sud-americana de 10 ani. In 2010, GM a vandut 1,026 de milioane de unitati in aceasta regiune, inregistrand o cota de piata de 19,9%. In Venezuela si Ecuador, cota de piata GM este de 40%. Chevrolet este lider de piata in sase tari sud-americane: Columbia, Venezuela, Ecuador, Chile, Uruguay si Paraguay. In intreaga regiune au fost vandute, pentru prima data, cinci milioane de autovehicule in 2010. La Salonul Auto International din Buenos Aires, Argentina, editia 2011, Chevrolet a prezentat modelul Colorado Rally, cea mai recenta camioneta de prezentare din noua generatie de camionete de dimensiuni medii disponibila la nivel global - un segment de piata extrem de important pentru clientii din numeroase tari din intreaga lume.
97. In Europa, Chevrolet a lansat in ultimii 3 ani, 10 modele noi pe platforme globale precum Gamma, Delta, Epsilon si motorizari de ultima generatie. Autovehiculele Chevrolet vandute in prezent in Europa sunt dezvoltate la Centrele internationale de design si proiectare ale GM din America de Nord, Europa si Asia si fabricate in S.U.A., Canada, Coreea, si Rusia.
98. In 2012 Chevrolet Volt primette titlul Car of the Year 2012" in Europa.


99. Istoria Chevrolet a fost presarata de numeroase performante, incepand chiar de la pasiunea lui Louis Chevrolet pentru cursele auto. Chevrolet este marca cu cele mai multe victorii din istoria NASCAR, castigand cupa NASCAR de 34 de ori si obtinand astfel mai multe titluri decat orice alta marca participanta. Daca luam in considerare si victoria Chevrolet Racing din iunie 2011 la GTE Pro Class, Corvette a castigat mult ravnitul trofeu "24 de ore la Le Mans" de sapte ori. Iar autovehiculele de curse echipate cu motoarele V8 de la Chevrolet au castigat cursele Indy 500 de sapte ori din 1988 pana in 2002. Prin aceste victorii, Chevrolet a devenit una dintre putinele marci care au castigat la Le Mans, Daytona si Indy - tripla de aur a curselor auto.
100. Chevrolet a fost campion mondial WTCC cu Chevrolet Cruze la categoria producatori si piloti in 2010, 2011 si 2012.

101. Chevrolet isi reinnoieste parteneriatul european cu SOS Satele Copiilor printr-o noua donatie de 250.000 * oferita organizatiei independente de ajutorare a copiilor in 2012.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 15 Noiembrie 2012