Loganul, unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, spun britanicii

Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto, scrie publicatia din Anglia, Financial Times.
Trimite unui prieten
Dacia a sarbatorit in septembrie asamblarea Loganului cu numarul un milion. Modelul, lansat in 2004, a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, titreaza publicatia britanica.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust.
Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi.
Unul dintre efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor.
In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust.
Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi.
Unul dintre efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor.
In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Pana in prezent, tehnologiile sofisticate au fost dezvoltate, in general, in afara regiunii, in statele de origine ale constructorilor auto, reticenti in a livra tehnologie altor tari. Atitudinea s-a schimbat, insa. Spre exemplu, tehnologii pentru motoare de dimensiuni mici sunt dezvoltate la un centru de cercetare al Skoda din Cehia si utilizate apoi de Volkswagen la scara larga.
Sursa: realitatea.net
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (18)
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
-
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
-
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
-
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
-
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei



Publicat în categoria: Alte stiri auto
DATA PUBLICĂRII: 30 Noiembrie 2010