Loganul, unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, spun britanicii
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto, scrie publicatia din Anglia, Financial Times.
Dacia a sarbatorit in septembrie asamblarea Loganului cu numarul un milion. Modelul, lansat in 2004, a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, titreaza publicatia britanica.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust.
Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi.
Unul dintre efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor.
In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust.
Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi.
Unul dintre efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor.
In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Pana in prezent, tehnologiile sofisticate au fost dezvoltate, in general, in afara regiunii, in statele de origine ale constructorilor auto, reticenti in a livra tehnologie altor tari. Atitudinea s-a schimbat, insa. Spre exemplu, tehnologii pentru motoare de dimensiuni mici sunt dezvoltate la un centru de cercetare al Skoda din Cehia si utilizate apoi de Volkswagen la scara larga.
Sursa: realitatea.net
- 0445110618 55255408 0 445 110 618 bosch injector opel corsa e... 600 Lei 55585167 95522282 295050-1660 dcri301660 denso injector opel... 750 Lei 0414700002 0986441102 500324435 bosch unitate pompa-duza iveco... 750 Lei
- 28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei 0445110520 5801594342 0986435248 5801483286 injector fiat... 600 Lei Gk2q9k546ac gk2q-9k546-ac a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
- Jb3q-9k546-aa jb3q9k546aa a2c9303500080 vdo injector ford... 600 Lei 0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 600 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € 0445110713 55488616 bosch injector opel antara a cascada... 600 Lei 0445110457 5801470098 0986435254 bosch injector case ih /new... 650 Lei
- 0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 200 Lei 0445110239 0986435122 injector citroen 1.6 hdi hdi fiat 1.6 d... 250 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- 0445110657 5801790338 er5801790338 bosch injector case ih john... 700 Lei Far dreapta nissan qashqai j10 [2007 - 2010] crossover 5-usi... 300 Lei 2674a256 2674a604 2674a209 10709880002 reconditiunat... 2000 Lei
- 9824388280 28492677 28657626 delphi injector citroen jumper ii... 600 Lei 0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei 28602948 9674984080 28388960 28319895 delphi injector citroen... 500 Lei
- 0445120092 0986435551 504194432 bosch injector case ih... 750 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei 7c16-9k546-ab 095000-6620 dcri106220 095000-662 denso injector... 650 Lei
- A2c89877300 167005519r a6070700001 vdo pompa inalta presiune... 750 Lei A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei Ejbr02301z ejbr01901z 33801-4x500 delphi injector hyndayi... 400 Lei
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10400 € 0445110414 166105302r 95518000 0986435211 bosch injector... 600 Lei Injector bosch cod 0445110188 0986435090 citroen ford mazda 3... 200 Lei
- 28353991 a6510702787 delphi injector mercedes 2.2 cdi w204... 500 Lei 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k insignia b... 600 Lei 0445120011 504066141 500371101 bosch injector fiat ducato 2.3... 350 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei 0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei 0445120346 5801496001 500060548 bosch injector iveco eurocargo... 650 Lei
StiriPeSurse.ro
Două județe ale României efectiv vor bubui: vor deveni noul 'centru de interes' al Europei
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
PieseAuto.ro
A venit iarna! 20 de piese auto care iti pot face probleme in sezonul rece
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto
DATA PUBLICĂRII: 30 Noiembrie 2010