Loganul, unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, spun britanicii

Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto, scrie publicatia din Anglia, Financial Times.
Trimite unui prieten
Dacia a sarbatorit in septembrie asamblarea Loganului cu numarul un milion. Modelul, lansat in 2004, a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, titreaza publicatia britanica.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust.
Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi.
Unul dintre efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor.
In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust.
Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE).
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi.
Unul dintre efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor.
In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Pana in prezent, tehnologiile sofisticate au fost dezvoltate, in general, in afara regiunii, in statele de origine ale constructorilor auto, reticenti in a livra tehnologie altor tari. Atitudinea s-a schimbat, insa. Spre exemplu, tehnologii pentru motoare de dimensiuni mici sunt dezvoltate la un centru de cercetare al Skoda din Cehia si utilizate apoi de Volkswagen la scara larga.
Sursa: realitatea.net
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (18)
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
5801618038 0445120351 0986435678 bosch injector case ih /... 650 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Faruri led vw golf 6 (2008-2012) u design 1879 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Cutie de viteze hyundai tucson 2016-2020 1.7 diesel 2500 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Coloana directie clio 2 symbol thalia din ani 1998 2008 150 Lei
5801674711 826996-5002s garrett turbosuflanta case ih / new... 5000 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Grila + aeratoare dacia logan 2 mcv 200 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
4803140 52329703267 3501756 0292520 turbosuflanta cummins /... 150 €
-
Cutie viteze hyundai tucson 1.7 crdi tip d4fe 2014 , 2015 ,... 5500 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
Toba intermediara renault talisman 2017 berlina 1.6 300 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A6420701587 a6420701087 0445115062 bosch injector mercedes... 500 Lei



Publicat în categoria: Alte stiri auto
DATA PUBLICĂRII: 30 Noiembrie 2010